Praktinė ikimokyklinio ugdymo konferencija „Darželis šiandien: iššūkiai ir sprendimai"

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Konferencijos atidarymas

1/12

00:03:32

Tiltai link vaiko gebėjimų ugdymo: septynių žingsnių strategijos

2/12

00:32:58

Itin jautrus vaikas grupėje – ką svarbu žinoti auklėtojui?

3/12

00:51:39

Praktikos, kurios padeda nuotoliniu būdu ugdyti specialiųjų poreikių turinčius ikimokyklinio amžiaus vaikus

4/12

00:30:14

Ikimokyklinio amžiaus vaikams skirtos ugdomųjų veiklų vaizdo iliustracijos. Kaip jas parengti?

5/12

00:27:08

Geroji patirtis: ugdymo projektai darželio aplinkoje; ugdomųjų aplinkų kūrimas; aukštų ugdymo rezultatų kūrimas

6/12

00:22:32

Geroji patirtis: nuotolinis ugdymas, e-pamokėlės, STEAM ugdymas nuotoliniame mokyme

7/12

00:21:06

Kaip kalbėti su vaiku krizių kontekste?

8/12

00:34:29

Darbas karantino metu – nebūtinai sunkus iššūkis

9/12

00:27:49

Kaip kalbėti su vaiku apie pandemiją ir jos padarinius?

10/12

00:15:21

Kaip auklėtojams išvengti „perdegimo“ darbe?

11/12

00:38:12

Testas

12/12

00:00:00

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui

 Ikimokyklinio ugdymo situacija Lietuvoje 2020–2021 mokslo metų sezoną kaip niekad kintanti ir atsinaujinanti.

Kaip ugdysime darželinukus rytoj ir po savaitės? Kaip organizuosime sėkmingą ir kokybišką nuotolinį ikimokyklinukų ugdymą galimai vėl paskelbus karantiną? Kaip padėsime tėvams, siekdami efektyvaus abipusio bendradarbiavimo?

 Konferencijos pranešimai ir temos: 

1. Tiltai link vaiko gebėjimų ugdymo: 7 žingsnių strategijos.

Jungtinis Dr. Sergejaus Neifacho ir ikimokyklinio ugdymo specialistės Reginos Rimkienės pranešimas pristato unikalią 7 žingsnių tvariąją ugdymo strategiją, įgalinančią pedagogus veikti, pažinti ir pripažinti, motyvuoti ir remti vaiką jo raidos kelyje. Tai visiškai naujas, inovatyvus įgūdžių rinkinys, padedantis vaikui gyventi ir patirti sėkmę šiuolaikiniame, sparčiai besikeičiančiame pasaulyje. Metodikos autorė - pediatrė, pedagogė, mokslininkė, knygų autorė Dr. Laura Jana (JAV).  

2. Itin jautrus vaikas grupėje – ką svarbu žinoti auklėtojui?

Ar žinote, kad mūsų visuomenėje itin jautrių vaikų ir žmonių yra net 15-20 procentų? Galbūt Jūsų vaikas ar auklėtinis vienas iš jų? Kai į itin jautrius vaikus pažvelgiame kitomis akimis, pamatome juos kitoje šviesoje. Pakeitus elgesį, juos padrąsinant, palaikant, išklausant, leidžiant sustoti ir priimant juos tokius, kokie jie yra, šie vaikai tampa mūsų vedliais. 

3. Praktikos, kurios padeda nuotoliniu būdu ugdyti specialiųjų poreikių turinčius ikimokyklinio amžiaus vaikus. 

Ką verta žinoti apie ikimokyklinukų ugdymą nuotoliniu būdu? Ar sėkmingas nuotolinis ikimokyklinis ugdymas apskritai įmanomas? O kaip keičiasi situacija, jei kalbame apie ikimokyklinio amžiaus vaikus, turinčius specialiųjų poreikių? Pranešėja patars, kaip auklėtojams ramiai ir drąsiai priimti vaikų įvairovės iššūkį, skirtingus jų gebėjimus bei galimybes ir visuomet prisiminti, kad esame komanda, kuri dalinasi atsakomybėmis. 

4. Ikimokyklinio amžiaus vaikams skirtos ugdomųjų veiklų vaizdo iliustracijos: kaip jas parengti?

Kaip parengti vaizdo iliustraciją, kad ji būtų naudinga vaikui? Pranešėja pristatys keletą praktinių būdų, kuriais galima remtis kuriant įvairių ikimokyklinio ugdymo veiklų vaizdo įrašus. 

5. Geroji patirtis: įdomūs ugdymo projektai darželio aplinkoje; ugdomųjų aplinkų kūrimas; aukštų ikimokyklinio ugdymo rezultatų užtikrinimas.

Vilniaus darželio „Saulės gojus“ auklėtoja pasidalins sėkmingai pritaikyta praktine patirtimi, apimančia įdomius, šiuolaikiškus ugdymo projektus darželio aplinkoje, ugdomųjų aplinkų kūrimą, pateiks būdų, padedančių užtikrinti aukštus ikimokyklinio ugdymo rezultatus.

6. Socialinis - emocinis ugdymas naudojant Kimochis programą ir aktyvius STEAM ugdymo metodus. 

Pranešimo metu bus aptariamas Kimochis socialinių - emocinių įgūdžių pritaikymas ikimokyklinukų grupėje, Kimochis pamokėlių ir elgesio modelių pritaikymas aktyviose STEAM veiklose: bandymuose, inžineriniuose ir matematiniuose iššūkiuose, žaidimuose ir kt. Pranešėja pristatys nuotraukų ir praktinių pavyzdžių, kaip tai pavyksta įgyvendinti grupėje, kurią lanko 23 vaikai, bei papasakos apie iššūkius, su kuriais tenka susidurti. 

7. Kaip kalbėti su vaiku krizių kontekste?

Krizės - neišvengiama mūsų gyvenimo dalis. Kas būtų, jei į krizę pabandytume pažvelgti iš kitos pusės? Tėvų skyrybos, artimojo netektis gali tapti itin dideliais sukrėtimais vaiko vidiniame ir išoriniame pasaulyje. Kokios yra pagrindinės vaikų krizių tendencijos šiandien? Pranešėja pasidalins vertingomis įžvalgomis ir praktiniais patarimais bei sprendimais, kuriuos atrado dirbdama darželyje. 

8. Darbas karantino metu - nebūtinai sunkus iššūkis. 

Pranešėja pasidalins savo, kaip vadovės, įžvalgomis ir praktinėmis žiniomis, kaip bendrauti, bendradarbiauti su tėvais ir pedagogais įprastame bei nuotolinio ugdymo kontekste. Taip pat pristatys savo ugdymo bendruomenės narių gerąją patirtį mokant ikimokyklinukus nuotoliniu būdu - pasiekimus, sėkmę ir konkrečius pavyzdžius, padedančius sėkmingai įveikti iššūkius, esant skirtingoms kolektyvo galimybėms, gebėjimams, norams bei poreikiams.

9. Kaip kalbėti su vaiku apie pandemiją ir jos padarinius?  

Sparčiai pasaulyje plintanti ir informacijos kanaluose dominuojanti pandemijos tema neišvengiamai kelia nerimą ne tik suaugusiems, bet ir vaikams. Vaikai šiuos įvykius interpretuoja savaip. Tiek tėvams, tiek pedagogams neretai kyla klausimų, kaip kalbėti su vaikais šia tema. Pranešėja pasidalins keletu galimų būdų, kaip kalbėtis su vaikais apie pandemiją ir jos padarinius. 

10. Kaip auklėtojams išvengti „perdegimo“ darbe? 

Dažniausiai stresą kelia tai, ko negalime kontroliuoti. Ar verta panikuoti dėl to, ko negalime valdyti? Tikrai ne. Ką gali kontroliuoti ikimokyklinio ugdymo pedagogas? Kaip išvengti streso ir „perdegimo“ dirbant su ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėmis tiek įprastu, tiek nuotoliniu būdu? Kas kuria darželio auklėtojų motyvaciją? Apie visa tai konferencijos pranešimo metu. 

Lektoriai