Savižudybės rizikos mažinimas mokyklos bendruomenėje

  • 1.
    Anonsas
    0:02:18
  • 2.
    Įžanga
    0:02:36
  • 3.
    1. Įvadas į savižudybių prevenciją
    0:00:20
  • 4.
    1.1. Savižudybių problemos aktualumas
    0:04:13
  • 5.
    1.2. Vaikų ir jaunimo savižudybių statistika
    0:02:07
  • 6.
    1.3. Švietimo įstaigų vaidmuo
    0:03:05
  • 7.
    1.4. Nuostatos, susijusios su savižudybėmis: mitai ir faktai
    0:01:06
  • 8.
    1.4.1. „Savižudybių priežastis lengva paaiškinti“
    0:02:42
  • 9.
    1.4.2. „Nusižudo tik silpni“ arba, atvirkščiai, „nusižudo tik stiprūs“
    0:02:09
  • 10.
    1.4.3. „Nusižudo tik psichikos ligomis sergantys žmonės“
    0:01:40
  • 11.
    1.4.4. „Jeigu žmogus nusprendė nusižudyti, vadinasi jis iš tikrųjų nori mirti“
    0:02:59
  • 12.
    1.4.5. „Jeigu žmogus nusprendė nusižudyti, jam jau niekas negali padėti“
    0:02:30
  • 13.
    1.4.6. „Savižudybė yra tinkamas būdas spręsti sunkumus“
    0:02:36
  • 14.
    1.4.7. „Žmonės, kurie kalba apie savižudybę, nenusižudo“
    0:02:08
  • 15.
    1.4.8. „Klausimas apie savižudybę / kalbėjimas savižudybių tema gali paskatinti žmogų nusižudyti“
    0:02:54
  • 16.
    1.4.9. Dalies reziumė
    0:00:47
  • 17.
    2. Savižudybės rizika
    0:01:09
  • 18.
    2.1. Savižudybės rizikos veiksniai
    0:00:14
  • 19.
    2.1.1. Psichikos sveikatos sutrikimai
    0:02:04
  • 20.
    2.1.2. Ankstesni mėginimai nusižudyti
    0:00:48
  • 21.
    2.1.3. Emociškai sunkūs, sukrečiantys gyvenimo įvykiai
    0:01:59
  • 22.
    2.1.4.Mąstymo ypatumai ir asmeninės savybės
    0:01:39
  • 23.
    2.1.5. Teigiama nuostata į savižudybes
    0:00:54
  • 24.
    2.1.6. Žalingas alkoholio ir kitų psichoaktyvių medžiagų vartojimas
    0:01:13
  • 25.
    2.1.7. Sociokultūriniai veiksniai
    0:01:14
  • 26.
    2.1.8. Dalies reziumė
    0:00:45
  • 27.
    2.2. Savižudybė - procesas
    0:00:52
  • 28.
    2.2.1. Mintys apie savižudybę
    0:02:03
  • 29.
    2.2.2. Ketinimas nusižudyti
    0:01:31
  • 30.
    2.2.3. Veiksmas
    0:01:35
  • 31.
    2.3. Savižudybės rizikos ženklai
    0:03:58
  • 32.
    2.3.1. Mintys ir kalba
    0:02:53
  • 33.
    2.3.2. Savijautos pokyčiai
    0:01:12
  • 34.
    2.3.3. Elgesio pokyčiai
    0:02:14
  • 35.
    3. Pagalba savižudybės rizikoje esančiam asmeniui
    0:00:32
  • 36.
    3.1. Patikėkite
    0:00:40
  • 37.
    3.2. Išlikite ramūs
    0:02:48
  • 38.
    3.3. Sudarykite sąlygas pokalbiui
    0:00:42
  • 39.
    3.4. Parodykite rūpestį
    0:00:31
  • 40.
    3.5. Pokalbio metu paklauskite apie savižudybę
    0:05:33
  • 41.
    3.6. Įvertinkite savižudybės riziką
    0:01:42
  • 42.
    3.7. Išklausykite
    0:03:21
  • 43.
    3.8. Organizuokite paramą ir profesionalią pagalbą
    0:03:49
  • 44.
    3.9. Palaikykite ryšį
    0:00:32
  • 45.
    4. Pagalba mėginusiam nusižudyti asmeniui
    0:01:46
  • 46.
    4.1. Ką išgyvena mėginęs nusižudyti žmogus?
    0:02:35
  • 47.
    4.2. Palaikykite ryšį su žmogumi
    0:01:37
  • 48.
    4.3. Buvusio įvykio tema kalbėkite neutraliai
    0:01:08
  • 49.
    4.4. Bendraukite lygiavertiškai - venkite pernelyg globėjiškos pozicijos
    0:00:52
  • 50.
    4.5. Kartu įsivardinkite pirmuosius pagalbos žingsnius
    0:01:17
  • 51.
    5. Savižudybių postvencija. Pagalba po savižudybės
    0:00:20
  • 52.
    5.1. Pagalba nusižudžiusiojo artimiesiems
    0:00:29
  • 53.
    5.1.1. Ką išgyvena nusižudžiusiųjų artimieji
    0:04:53
  • 54.
    5.1.2. Vaikų ir paauglių reagavimo į netektį ypatumai
    0:01:29
  • 55.
    5.1.3. Kaip padėti nusižudžiusiųjų artimiesiems
    0:00:32
  • 56.
    5.1.3.1. Atsižvelgti į asmens poreikius
    0:01:15
  • 57.
    5.1.3.2. Leisti atvirai kalbėti, priimti išgyvenimus ir jų nevertinti
    0:01:05
  • 58.
    5.1.3.3. Padėti sprendžiant buitines problemas
    0:00:40
  • 59.
    5.1.3.4. „Neskubinti“ gedėjimo
    0:01:13
  • 60.
    5.1.3.5. Esant poreikiui, paskatinti kreiptis pagalbos
    0:02:25
  • 61.
    5.1.3.6. Pagalba vaikams ir paaugliams
    0:03:39
  • 62.
    5.2. Krizės valdymas mokykloje po įvykusios savižudybės
    0:03:10
  • 63.
    5.2.1. Patikslinamas mirties faktas
    0:00:36
  • 64.
    5.2.2. Sušaukiama krizių valdymo komanda
    0:00:40
  • 65.
    5.2.3. Įvertinama, kokią įtaką mokyklos bendruomenei gali turėti įvykusi savižudybė
    0:01:37
  • 66.
    5.2.4. Informacija apie netektį pranešama mokyklos personalui
    0:00:28
  • 67.
    5.2.5. Susisiekiama su nusižudžiusiojo šeimos nariais
    0:02:08
  • 68.
    5.2.5.1. Parengiamas informacinis pranešimas bendruomenei
    0:01:26
  • 69.
    5.2.5.2. Priimamas sprendimas, kaip bus pranešta apie įvykusią savižudybę
    0:00:33
  • 70.
    5.2.5. Informuojami mokiniai
    0:02:51
  • 71.
    5.2.6. Organizuojamas susirinkimas su mokyklos administracija
    0:00:55
  • 72.
    5.2.7. Nustatomi labiausiai emociškai paveikti mokyklos bendruomenės nariai, jiems siūloma psichologinė parama
    0:01:54
  • 73.
    5.2.8. Teikiama pagalba mokinių tėvams
    0:01:03
  • 74.
    5.2.9. Organizuojamos veiklos, skirtos nusižudžiusiojo atminimui pagerbti
    0:02:21
  • 75.
    5.2.10. Informuojama žiniasklaida
    0:02:45
  • 76.
    5.2.11. Teikiama parama mokyklos savižudybių prevencijos specialistams
    0:00:33
  • 77.
    5.3. Dalies reziumė
    0:00:50
  • 78.
    6. Teikiančiųjų pagalbą rūpinimasis savimi
    0:00:50
  • 79.
    6.1. Pagrindiniai veiksniai, apsaugantys nuo savižudybės rizikos
    0:02:55
  • 80.
    6.2. Kaip pasirūpinti savimi kilus minčių apie savižudybę
    0:03:58
  • 81.
    Mokymo santrauka
    0:02:29
  • 82.
    Testas (10 klausimų)

Priskirti mokymą

Savižudybių problema įvairiose pasaulio šalyse, taip pat ir Lietuvoje, išlieka aktuali.

Nors vaikų ir paauglių savižudybės įvyksta rečiau nei suaugusiųjų, savižudybių problema neaplenkia ir jų - Lietuvoje nuo 2010 m. iki 2018 m. nusižudė 255 asmenys iki 19 metų.

Savižudybė yra ne vien asmens tragedija, paprastai bent 10-15 žmonių lieka stipriai paveikti po kiekvienos savižudybės (Dyregrov, 2011). Todėl šių nuotolinių mokymų tikslas – suteikti pagrindines žinias apie tai, kaip mažinti savižudybės riziką mokyklos bendruomenėje.

Mokymų metu bus atsakyta į klausimus:

  • Kokios visuomenėje paplitusios nuostatos apie savižudybes yra teisingos?
  • Iš kokių ženklų galime  pastebėti, kad kitas asmuo šiuo metu turi minčių apie savižudybę?
  • Kaip sureaguoti pastebėjus savižudybės rizikos ženklus?
  • Kaip padėti mėginusiam nusižudyti žmogui?
  • Kaip padėti nusižudžiusiųjų artimiesiems?
  • Kaip suvaldyti krizę įvykus savižudybei mokyklos bendruomenėje?
  • Kaip pasirūpinti savimi?

Vertinimų komentarai

Anželika

Edita

Aušrinė
Įdomu, informatyvu. Ačiū už atnaujintas žinias!

Vilniaus
Ačiū labai už informatyvų seminarą.

6 ak. val. + praktinės užduotys + testai + klausimai lektoriui
(5.00/4 balsai)

KOMENTARAI
4
PERŽIŪROS
472

Said Dadašev

said dadasev

LEKTORIUS

Socialinių mokslų daktaras, klinikinis psichologas, VU Psichologijos instituto Suicidologijos tyrimų centro mokslo darbuotojas, lektorius. Pagrindinės veiklos: psichologinis konsultavimas, mokymų vedi

Mokymai
2

Pedagogas.lt

pedagogas.lt
Pedagogas.lt –tai nuotoliniai kvalifikacijos tobulinimo mokymai, kursai ir seminarai (webinarai) pedagogams.