Sėkminga integracija dirbant su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimą (45 val.) | Pedagogas.lt

Sėkminga integracija dirbant su vaikais turinčiais autizmo spektro sutrikimą (45 val.)

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

I MODULIS. Kas yra autizmo spektro sutrikimas?

1/13

00:03:37

Autizmo spektro sutrikimas

2/13

00:01:15

Įžanga

00:00:34

Kaip suprasti diagnozę – TLK-11/DSM5 – problemos socialiniame bendravime ir prisirišimas prie pasikartojimo/ naujovių baimė (diagnozės kriterijai).

00:18:11

Kada pasireiškia ASS – kokią įtaką genai daro neurologinei raidai.

00:07:17

Skirtingi vaikų gebėjimai. Kiekvieno vaiko neurologinės situacijos, aplinka ir progos mokytis atitinkamu būdu.

00:19:24

Vaikas turintis ASS: požymiai iki 1 m

00:11:03

Vaikas turintis ASS: požymiai 1 m. - 2 m.

00:09:30

Vaikas turintis ASS: požymiai 2 m. ir 3 m.

00:05:48

Vaikas turintis ASS: požymiai 4 m. ir 5 m.

00:04:29

Vaikas turintis ASS: požymiai 6 m. - 7 m.

00:02:25

Vaikas turintis ASS: požymiai 7 m. - 8 m.

00:04:01

Vaikas turintis ASS: požymiai paauglystėje.

00:05:33

Vaikas turintis ASS: požymiai suaugusiame žmoguje.

00:03:29

ASS mitai

00:07:13

Dalies reziumė

00:01:20

Kaip vaikas, turintis ASS, reaguoja į klasės aplinką?

3/13

00:01:00

ASS įtaka vaiko pojūčiams, neįprastos aplinkos įtaka nerimui – triukšmas, staigmenos, šviesos, prisilietimai – prisitaikymas

00:03:48

Naujovių keliamas nerimas – staigmenų vengimas, informavimas iš anksto, palaukimas, leidimas prisitaikyti

00:10:10

Žmonių sukeliamas nerimas: nepažįstami, didelės žmonių grupės, netinkamas atstumas, vaiko ar daiktų lietimas

00:09:34

Baimė suklysti tarp vaikų, turinčių ASS – nerimas

00:23:53

Nerimo pasireiškimas keistu elgesiu, baimės

00:02:44

Dalies reziumė

00:00:17

Probleminio vaikų su ASS elgesio valdymas

4/13

00:00:54

Probleminio elgesio priežastys

00:04:35

Probleminio elgesio pasireiškimo priežastis:

00:00:14

Dėmesio reikalavimas

00:00:25

Reikalavimų vengimas

00:00:22

Atlygis

00:00:56

Dėmesio vengimas

00:00:48

Pojučiai

00:01:51

Ką daryti kiekvienu atveju.

00:03:28

Alternatyvus elgesys

00:01:21

Netinkamo elgesio valdymo formulė

00:04:33

Klausimai

00:00:15

Ką darayti jei vaikas nenori rengtis?

00:04:35

Ką daryti jei vaikas vengia atlikti namų darbus?

00:02:42

Pirmokas pertraukų metu spjaudosi. Ką daryti?

00:02:59

Ką daryti, kai vaikas, pamokos metu, vengdamas atlikti užduotį laiką leidžia tualete?

00:02:24

Ką daryti, kai vaikas elgiasi agresyviai kitų atžvilgiu?

00:04:48

Kaip išmokyti vaiką išlaikyti dėmesį?

00:04:34

Kaip padėti, vaikui turinčiam ASS, per ekskursijas?

00:04:43

Ar nepradės vaikas manipuliuoti jam suteikiamomis pertraukėlėmis?

00:02:27

4 m. Berniukui patinka su suaugusiais išeiti į kitas erdves. Ar taikytinas toks būdas?

00:05:02

Kaip teisingai paaiškinti kitiems vaikams, kad vaikas, turintis ASS, gali žaisti kada nori ir yra kitoks?

00:05:39

Kaip informuoti tėvus apie vaiko elgesį, jei tėvai tokios informacijos nenori priimti?

00:04:45

Kaip pritaikyti mokymo strategijas, kad vaikas, turintis ASS, sugebėtų mokytis?

5/13

00:01:09

Įžanga

00:03:35

Vaiko supratimo lygis. Prisitaikymas prie vaiko gebėjimų.

00:10:20

Kaip parinkti tinkamą kalbos vartojimą bendraujant su vaiku? Simbolių pavyzdžiai

00:09:23

Kaip parinkti tinkamą kalbos vartojimą bendraujant su vaiku? Kokie turi būti simboliai ir jų naudojimas

00:12:50

Tvarkaraščių naudojimas. Priežastys naudoti tvarkaraščius.

00:03:54

Tvarkaraščių naudojimas. Kaip tinkamai išmokyti juo naudotis?

00:06:22

Tvarkaraščių naudojimas. Kodėl jie yra veiksmingi?

00:04:25

Tvarkaraščių naudojimas. Tvarkaraščių rūšys

00:09:59

Vietos klasėje parinkimas. Blaškiklių kontroliavimas

00:11:39

Pozityvaus pastiprinimo naudojimas – žetonai – tinkamo elgesio ir veiklos pastiprinimas. Motyvacijos rūšys

00:03:24

Pozityvaus pastiprinimo naudojimas – žetonai – tinkamo elgesio ir veiklos pastiprinimas. Kas yra pastiprinimas ir koks jis gali būti?

00:12:42

Pozityvaus pastiprinimo naudojimas – žetonai – tinkamo elgesio ir veiklos pastiprinimas. Ką suteikia pastiprinimas ir ką svarbu apie jį žinoti?

00:20:26

Pozityvaus pastiprinimo naudojimas – žetonai – tinkamo elgesio ir veiklos pastiprinimas. Žetonų sistema

00:08:09

Pozityvaus pastiprinimo naudojimas – žetonai – tinkamo elgesio ir veiklos pastiprinimas. Žetonų privalumai

00:10:41

Kaip mokyti, jei vaikui, turinčiam ASS, reikia palengvintos ugdymo programos?

6/13

00:00:48

Užduočių trumpinimas atsižvelgiant į vaiko gebėjimus

00:11:27

Išmaniųjų technologijų naudojimas ir nauda dirbant su vaikais, turinčiais ASS

00:05:46

Sąvokų mokymas dirbant su vaikais, turinčiais ASS

00:03:41

Kalbos mokymo simboliais seka

00:08:33

Matematikos mokymas vizualiai – taškų kortelės

00:03:56

Matematikos mokymas vizualiai – liniuotinės lazdelės

00:03:42

Dalies reziumė

00:00:39

Kaip vaiką, turintį ASS, tinkamai įtraukti į socialinę aplinką su bendraamžiais ir ugdyti jo socialinius įgūdžius?

7/13

00:01:26

Įžanga

00:00:48

Tolerantiškos, draugiškos ir bendravimu grįstos klasės atmosferos kūrimas. Pedagogo modelis. Veiklų pateikimas. Pagalba ir konkurencija

00:02:40

„Gero draugo” programos įvedimas. Patyčių mažinimas

00:04:19

Vaiko, turinčio ASS, individualių poreikių pristatymas bendraamžiams – supažindinimas su ASS

00:10:50

Vaiko, turinčio ASS, įtraukimas į veiklą bendraamžių pagalba

00:05:23

Vaiko, turinčio ASS, komunikacija pagal gebėjimus

00:06:42

Bendraamžiai mokytojai. Stipresnių pagalba silpnesniems

00:04:11

Tinkamo elgesio mokymas bendraamžių pagalba. Dėmesio atkreipimas per bendraamžius, o ne mokytojo sufleravimas iš tolo. Bendraamžių sufleravimas pertraukų metu

00:05:06

Dalies reziumė

00:01:16

Nuotolinio mokymo pritaikymas vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimą

8/13

00:00:28

Nuotoliniu būdu mokomų ASS turinčių vaikų poreikiai

00:07:42

Ką pedagogui ir tėvams svarbu žinoti ugdant ASS nuotoliniu būdu, praktiniai principai : aplinka, priemonės, dienotvarkė, ugdymo planas?

00:12:56

Ką svarbu žinoti ugdymo turinį perteikiant nuotoliniu būdu, praktiniai principai : kokios gali būti atsiskaitymo ir vertinimo formos?

00:14:55

Mokymo santrauka

00:00:43

Kas yra integracija ir kokia jos svarba?

9/13

00:00:57

Siekiamybė – užaugę vaikai tampa pilnaverčiai bendruomenės nariai. Segregacija

00:07:31

Siekiamybė – užaugę vaikai tampa pilnaverčiai bendruomenės nariai. Integracija

00:04:12

Siekiamybė – užaugę vaikai tampa pilnaverčiai bendruomenės nariai. Įtrauktis

00:10:09

Vaikų, turinčių ASS, individualumas ir skirtingi gebėjimai. Kokia integracijos nauda. Kiekvieno atvejo išskirtinumas. Penkių tikslų hierarchija. Integracijos naudos matavimas remiantis įgyvendintais tikslais. KO SVARBU PAKLAUSTI TĖVŲ?

00:15:30

Vaikų, turinčių ASS, individualumas ir skirtingi gebėjimai. Kokia integracijos nauda. Kiekvieno atvejo išskirtinumas. Penkių tikslų hierarchija. Integracijos naudos matavimas remiantis įgyvendintais tikslais. TIKSLŲ HIERARCHIJA

00:14:39

Bendraamžių, besimokančių su vaiku, turinčiu ASS, gaunama nauda. Empatijos ugdymas, gebėjimas bendradarbiauti. Tolerantiškesnės bendruomenės kūrimas. NAUDA BENDRAAMŽIAMS

00:06:21

Kaip netinkama integracija gali pakenkti bendraamžiams. Kaip netinkama integracija gali pakenkti vaikui, turinčiam ASS. KAIP IŠVENGTI ŽALINGOS ĮTRAUKTIES VAIKUI, TURINČIAM AUTIZMO SPEKTRO SUTRIKIMĄ

00:13:12

Kaip netinkama integracija gali pakenkti bendraamžiams. Kaip netinkama integracija gali pakenkti vaikui, turinčiam ASS. NETINKAMOS ĮTRAUKTIES ŽALA BENDRAAMŽIAMS

00:02:35

Dalies reziumė

00:00:29

Komandinis darbas – kas sudaro už vaiko ugdymą atsakingą komandą?

10/13

00:01:23

Įžanga

00:02:44

Ugdymo įstaigos direktoriaus vaidmuo: integracijos kūrimas, aplinkos be patyčių politika, parama pedagogui, vaiko progreso vertinimas, naujų strategijų kūrimas

00:07:38

Pedagogo vaidmuo: ugdymo programos parengimas, įtraukimas į klasės bendravimą, tolerantiškos atmosferos kūrimas

00:12:55

Pedagogo padėjėjo vaidmuo: pagalba įgyvendinant klasės ir individualius vaiko tikslus, elgesio korekcija, pagalba sutelkiant dėmesį

00:04:33

Vaiko, turinčio ASS, tėvų vaidmuo: vaiko parengimas kiekvienai dienai, papildomos informacijos suteikimas, pagalba ruošiant namų darbus, elgesio programų įgyvendinimas, pastiprinimo parengimas, emocinių problemų valdymas

00:17:00

Psichologų ir terapeutų vaidmuo: pagalba tėvams, pedagogams ir jų padėjėjams, reikiamų įgūdžių ugdymas, mokymas tinkamai elgtis įvairiose situacijose

00:15:30

Vaiko progreso vertinimas. Komandinis problemų sprendimas. Bendras įtraukties strategijų kūrimas. Bendrų tikslų nustatymas

00:10:47

Koks yra tinkamiausias pedagogo padėjėjo vaidmuo?

11/13

00:01:21

Įžanga

00:01:18

Aiškus vaidmenų suformavimas: pedagogas – atsakingas už mokymą, pedagogo padėjėjas tvarko elgesį

00:02:10

Aiškus vaidmenų suformavimas: pedagogas – atsakingas už mokymą, pedagogo padėjėjas tvarko elgesį. Kaip valdyti elgesį?

00:13:22

Aiškus vaidmenų suformavimas: pedagogas – atsakingas už mokymą, pedagogo padėjėjas tvarko elgesį. Kaip gerinti dėmesio koncentraciją?

00:09:07

Aiškus vaidmenų suformavimas: pedagogas – atsakingas už mokymą, pedagogo padėjėjas tvarko elgesį. Kaip skatinti kontaktą su bendraamžiais?

00:13:09

Pedagogo padėjėjo atsitraukimas – įsitraukia tik, kai pagalba būtina. Kaip padėti vaikui neblaškant klasės vaikų.

00:08:04

Pedagogo padėjėjo pagalba bendraamžiams – mokytojo individualus darbas su vaiku, turinčiu ASS

00:05:42

Pedagogo padėjėjo vaidmuo pritaikant užduotis individualiems vaiko, turinčio ASS, poreikiams

00:09:16

Dalies reziumė

00:01:13

Testas

12/13

00:00:00

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

13/13

2020 m. birželio 30 d. Nr. XIII-3268 Seimas priėmė Švietimo įstatymo pakeitimus, kurie naikina diskriminuojančias nuostatas negalią ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams: jie galės lankyti artimiausią jo gyvenamoje vietoje esančią bendrąją mokyklą, bus priimami visiškai lygiais pagrindais su kitais mokiniais.  Norinti sėkmingai integruoti autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus į bendrąsias mokyklas, pedagogui svarbu gebėti, visų pirma, atpažinti tokius vaikus ir gerai suprasti jų specialiuosius poreikius bei šiems vaikams tinkamus ugdymo ir mokymo principus. Šie mokymai padės pedagogams geriau suprasti, kas yra autizmo spektro sutrikimas, kokios yra jo pasireiškimo priežastys ir formos bei kaip sėkmingai integruoti autizmo spektro sutrikimą turinčius vaikus į bendrojo ugdymo mokyklas.

Mokymas skirtas ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo pedagogams ir švietimo įstaigų vadovams.

PROGRAMĄ SUDARO ŠIE MODULIAI:

I MODULIS. Kas yra autizmo spektro sutrikimas?

II MODULIS. Kaip mokyti ir ugdyti vaiką turintį autizmo spektro sutrikimą?

III MODULIS. Vaiko turinčio ASS integracijos svarba ir praktiniai metodai.

IV. MODULIS. Kaip vaikas, turintis ASS, reaguoja į klasės aplinką?

V. MODULIS. Kaip pritaikyti mokymo strategijas, kad vaikas, turintis ASS, sugebėtų mokytis? 

VI. MODULIS. Kaip mokyti, jei vaikui, turinčiam ASS, reikia palengvintos ugdymo programos?

VII. MODULIS. Probleminio vaikų su ASS elgesio valdymas.

VIII. MODULIS. Koks yra tinkamiausias pedagogo padėjėjo vaidmuo? 

IX. MODULIS. Komandinis darbas – kas sudaro už vaiko ugdymą atsakingą komandą?

 

PROGRAMOS METU ĮGYSITE ŠIŲ ŽINIŲ IR GEBĖJIMŲ:

  • Sužinosite, kas yra autizmo spektro sutrikimas.
  • Geriau suprasite, kaip ASS turintys vaikai reaguoja į klasės aplinką.
  • Sužinosite, kokius efektyvius elgesio valdymo metodus galima naudoti  dirbant su ASS turinčiais vaikais
  • Gebėsite pritaikyti mokymo strategijas, kad vaikas, turintis ASS, sugebėtų efektyviai mokytis.
  • Suprasite, kaip netinkama integracija gali pakenkti bendraamžiams.
  • Sužinosite, koks yra ugdymo įstaigos direktoriaus vaidmuo.
  • Sužinosite, koks yra pedagogo vaidmuo ir kokios yra jo pagrindinės atsakomybės. 
  • Sužinosite, kokie yra pedagogo padėjėjo vaidmenys ir kokios yra jo atsakomybės.
  • Gebėsite  pasinaudoti metodais, kurie vaikui padės geriau koncentruoti dėmesį.
  • Gebėsite tinkamai vertinti vaiko progresą.
  • Sužinosite, kas yra svarbu dirbant nuotoliniu būdu su ASS turinčiais vaikais.

 

Lektoriai

Giedrė Skaisgirytė

Giedrė Skaisgirytė

Elgesio analizės specialistė, Všį „ISADD Lietuva“ mokymų  koordinatorė.

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui

Atsiliepimai