KVIEČIAME Į PRAKTINĘ KONFERENCIJĄ

„Vaikas ir kalba 2022“ 

Kalba – svarbiausias žmogaus psichinės ir socialinės raidos pasiekimas, įgyjamas bendraujant su kitais žmonėmis. Na, o mažo vaiko kalba – tai gebėjimas klausyti ir kalbėti. Tokiu būdu vaikas pratinasi išgirsti ir suprasti kitą, mokosi kalbėti pats. Išmokęs kalbėti vaikas įgyja galimybę suvokti ir atspindėti tikrovę, logiškai mąstyti, apibendrinti, planuoti ir reguliuoti savo ketinimus, sumanymus ir veiksmus. 

Deja, tačiau dabartinės vaikų kartos problema – prasti vaikų kalbiniai įgūdžiai: deja, bet vis daugiau vaikų nekalba ir savo poreikius reiškia neverbaliai, kiti pradeda kalbėti itin vėlai, sunkiai geba dėstyti mintis, jų itin skurdus žodynas. Didžiosios daugumos vaikų yra neišlavintas pomėgis skaityti, domėtis kalba – tai lemia, kad vaikai nepasitiki savimi, bandydami išreikšti savo mintis žodžius dažnai pakeičia neverbaline kalba. Taip pat šiandien ypač aktuali kitakalbystės bei dvikalbystės problema.

Konferencija skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogams bei visiems, susiduriantiems su vaiko nekalbėjimo, sulėtėjusios kalbos raidos, dvikalbystės, nenoro skaityti problemomis.

Pagrindinės konferencijos temos: 

  alternatyvūs būdai, kaip susikalbėti su dar nekalbančiu vaiku: metodai ir praktiniai patarimai
  kaip kurti ryšį su vaikais ir tėvais per kalbos lavinimą ir žaidimus?
  gestų kalba – būdas susikalbėti autistiškiems, kurtiesiems, neprigirdintiems ir raidos sutrikimų turintiems vaikams
  kitakalbių vaikų ir šeimų bendravimo ir įtraukimo į ugdymą būdai
  galvos skausmas – neskaitantis vaikas. Kokius „vaistus“ naudoti?
  knygos kelias: nuo balto lapo iki knygelės vaiko rankose


Po konferencijos gebėsite:
  naudojantis gestų kalba skatinti komunikuoti nekalbančius vaikus;
  per žaidimus, kalbinius pratimus kurti ryšį su vaikais;
  paskatinti vaikus domėtis knygomis;
  parinkti darželio bibliotekai tokią literatūrą, kuri būtų patraukti vaikams;
  rasti būdų, kaip komunikuoti ir į ugdymo procesą įtraukti kitakalbius vaikus bei jų tėvus;
  taikyti skirtingus metodus, siekiant lavinti vaikų kalbinius įgūdžius.

 

Svarbi informacija registruojantis:

1. Grupę registruokite vienu metu. Atskirai daromos registracijos neapjungiamos.
2. Jei nėra galimybės dalyvauti gyvai (virtualiai prisijungiant realiuoju renginio laiku), galima pasirinkti konferencijos įrašą papildomai pažyminti varnele – įrašo galimybė. Jį galėsite peržiūrėti per 6  mėn.
3. Registracijos į renginį priimamos iki rugsėjo 28 d., 9:00 val. 
4. Platininiams nariams registracija - 0€. Kaip tapti platininiu nariu: https://www.pedagogas.lt/narystes
5. Renginį organizuoja ir kvalifikacijos programą ruošia VšĮ Gyvenimo Universitetas LT (akreditacijos pažymos Nr. IVP-38). Visi dalyviai gaus KT pažymėjimus.

LAIKAS IR VIETA

2022 m. rugsėjo 28 d., 11:00 val.


Internetu Jūsų įrenginyje

REGISTRACIJOS KAINA

1 dalyviui
12 EUR 24 EUR* 

4 ir daugiau dalyvių
9 EUR 21 EUR*

*Registracijos kainos:
Ankstyvojo paukštelio (iki 2022.08.14) 12 EUR/1 dalyviui, 9 EUR/4 ir daugiau dalyvių;
1 registracijos etapas (2022.08.15 - 08.31) 15 EUR/1 dalyviui, 12 EUR/3 ir daugiau dalyvių;
2 registracijos etapas (2022.09.01 - 09.25) 18 EUR/1 dalyviui, 15 EUR/3 ir daugiau dalyvių;
Vėlyvoji registracija (2022.09.26-09.28) 24 EUR/1 dalyviui, 21 EUR/3 ir daugiau dalyvių;

 

LEKTORIAI

 

Justina Rakauskaitė-Butkevičienė

 

 

Alternatyvūs būdai, kaip susikalbėti su dar nekalbančiu vaiku: metodai ir praktiniai patarimai

 

Justina Rakauskaitė-Butkevičienė  specialioji pedagogė, kurios pedagoginio darbo stažas – 16 metų. Kadangi lektorė pati mėgsta skaityti, jai ypatingai aktualu, kaip sudominti vaikus skaitymu, rašymu, kaip skatinti smalsumą kalbinei raiškai. Ieškodama alternatyvių ugdymo būdų daug studijuoja savarankiškai, lankosi seminaruose, kursuose skirtingomis ugdymo temomis.

 

Lektorė pranešimo metu:

  • aptars kalbos raidos sulėtėjimo priežastis ir sunkumus, kylančius ugdant vaikus su specialiaisiais poreikiais;
  • pateiks strategijas, kurias galima taikyti namie bei mokykloje/darželyje, skirtas skatinti kalbos vystymąsi;
  • supažindins su šnekamosios kalbos alternatyviais variantais, kurie gali būti efektyvūs skatinant vaiko verbalinę kalbą ir pasitarnauti kuriant tėvų-vaiko bei ugdytojų-vaiko bendravimą, formuojantis vaiko šnekamajai kalbai.

 

Julija Šimkė

 

 

Gestų kalba – būdas susikalbėti autistiškiems, kurtiesiems, neprigirdintiems ir raidos sutrikimų turintiems vaikams

 

Julija Šimkė – individualių ugdymosi poreikių centro „Upės Teka“ įkūrėja, logopedė–specialioji pedagogė, ilgametė „Vaikų linijos“ savanorė–supervizorė. Lektorė įgijusi muzikos pedagogikos bakalaurą ir VDU Ugdymo mokslų magistrą (specialiosios pedagogikos – logopedijos kvalifikacija). Dirbdama su vaikais neretai pasitelkia muziką kaip ugdymo įrankį, kuria autentiškas mokomąsias daineles, skanduotes, skatinančias vaikų kalbinę raidą. Kartu su muzika užsiėmimuose naudoja „kūdikių gestų kalbą“ – Lietuvoje ji vis dar gana jauna, tačiau vis populiarėjanti tarp tėvų ir ugdytojų. Nuolat kelia kvalifikaciją dalyvaudama nacionaliniuose, tarptautiniuose projektuose ir konferencijose, yra parengusi publikacijų tėvams, mokslinių straipsnių edukologinėmis temomis.

 

Gestų kalba gali būti naudojama kaip alternatyvus bendravimo būdas su girdinčiu kūdikiu ar vaiku bei kaip viena iš pagrindinių komunikacijos priemonių su kūdikiu/vaiku, kuris turi klausos sutrikimą. 

Pristatymo metu sužinosite:

  • kodėl naudinga naudoti gestus suaugusiajam, vaikui, vaikų grupei?
  • nuo ko pradėti, jei norite naudoti gestus?
  • kokios priemonės reikalingos, norint naudoti gestus kaip alternatyvią komunikacios priemonę?
  • kaip skiriasi gestų naudojimas namuose, ugdymo įstaigose?
  • kaip gestai dera su kitomis alternatyvios komunikacijos priemonėmis.

 

Selemonas Paltanavičius

 

 

 

Tomas Dirgėla

Gamta vaikų knygose – kaip per knygą skatinti pažinti ir atrasti?

 

Selemonas Paltanavičius gamtininkas ir rašytojas,  radijos laidų autorius ir vedėjas, Nacionalinės ekspedicijos dalyvis. Be vaikams skirtų knygų  kasmet surengia dešimtis susitikimų su vaikais, dažnai skaito paskaitas mokytojams, o Vytauto Didžiojo universitete studentams – ornitologijos kursą. Savo susitikimuose siekia ne tik perteikti  gamtos žinias, bet ir primena lietuvių kalbos grožį.

 

Knygelių vaikams yra pačių įvairiausių. Vienos tokių – leidiniai apie gamtos pasaulį.

Vaikų rašytojas ir gamtinininkas Selemonas Paltanavičius pranešimo metu kalbės:

  • kaip knygas išnaudoti jautriam ir svarbiam vaikų gamtos pažinimui;
  • kokias knygas pasirinkti ir kaip gimsta tekstas knygai, kad ji pasiektų savo adresatą – mažąjį skaitytoją.

 

Galvos skausmas – neskaitantis vaikas. Kokius „vaistus“ naudoti?

 

Tomas Dirgėla – vienas populiariausių lietuvių vaikų rašytojų, trijų vaikų tėtis, kurio knygos leidžiamos pakartotinai ir verčiamos į užsienio kalbas, o vaikai, atpažinę rašytoją gatvėje, būtinai pasidomi būsimomis knygomis ar paprašo bendros nuotraukos. Savo gausiam skaitytojų būriui T. Dirgėla padovanojo jau daugiau kaip trisdešimt vaikų mylimų knygų!

 

Dabartinė vaikų karta tiesiog neatsiejama nuo technologijų bei virtualaus pasaulio: kompiuterinių žaidimų ir programėlių.

Vienas mylimiausių lietuvių vaikų rašytojų ir trijų vaikų tėtis Tomas Dirgėla pranešimo metu:

  • pasidalins asmenine patirtimi, kaip sekėsi savo vaikus sudominti knygomis;
  • tie iš profesinės, tiek ir iš tėčio pusės pasidalins patarimais, kaip telefoną vaiko rankose nesunkiai pakeisti knyga! 

 

 

Kristina Savickytė-Damanskienė

Kaip kurti ryšį su vaikais ir tėvais per kalbos lavinimą ir žaidimus?

 

Kristina Savickytė-Damanskienė – žinoma aktorė, radijo, televizijos laidų vedėja, rašytoja. 

 

Nors gyvenime daug dalykų, bet svarbiausias, vertas kasdienės kūrybos ir pastangų – tai ryšys su savo vaikais.

 

Radijo ir televizijos laidų vedėja, aktorė, edukatorė Kristina Savickytė-Damanskienė pranešime kalbės:

  • kuo ypatingas ryšys tarp suaugusiojo ir vaiko per kalbą;
  • pasidalins asmeninėmis sėkmės istorijomis, kaip per žaidimus, pasakas bei kalbos lavinimą sukurti bendrystės saitus.

 

 

 

 Agnė Trusevičienė

Kitakalbių vaikų ir šeimų bendravimo ir įtraukimo į ugdymą būdai

 

Agnė Trusevičienė  neformaliojo švietimo mokytoja, dailininkė, lektorė, sukaupusi 10-ies metų patirtį vaikų ugdymo srityje.

 

Šiomis dienomis ypač aktualus kitakalbių vaikų ugdymas. Ką daryti, jeigu Jūsų grupėje yra ne tik vaikų, bet ir tėvų, su kuriais neturite galimybių susikalbėti abiems suprantama kalba?

 

Pedagogų auditorijai gerai pažįstama lektorė Agnė Trusevičienė pranešimo metu:

  • pasidalins asmenine patirtimi, kaip inicijuoti pokalbius ir dirbti su kitakalbiais vaikais;
  • pateiks praktinių patarimų, kurie padės šiandienos sąlygomis dirbant ir su ukrainiečių šeimomis.