Integruota pamoka „Matematinė Dantės „Pragaro“ analizė“ | Pedagogas.lt

Integruota pamoka „Matematinė Dantės „Pragaro“ analizė“

Edukacinis bankas

2021 m. kovo 10 d.

Integruota pamoka „Matematinė Dantės „Pragaro“ analizė“

Dalintis

Image

XXI amžius visomis prasmėmis yra pokyčių metas. Neįtikėtini iššūkiai teko visoms gyvenimo sritims. Kaip ir medicina, taip ir švietimas atsidūrė įvykių epicentre, kurį hiperbolizuotai galima pavadinti pragaru.

Dvi pedagogės, matematikos mokytoja ekspertė Asta Zikienė ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Violeta Greičiūnienė, drąsiai ėmėsi iniciatyvos anksčiau mokykloje gyvai vestą renginį pritaikyti naujoms, IT technologijomis pritaikytoms erdvėms. 

Mokytojos nuotoliniu mokymo būdu vedė integruotas matematikos ir lietuvių kalbos ir literatūros pamokas „Matematinė Dantės „Pragaro“ analizė“. Inovatyvu tai, kad mokytojos iš Jurbarko gimnazijos mokė ne savo, kaip įprasta, bet svečių mokyklų gimnazistus. Tačiau tai netrukdė gilintis į kūrinį, atlikti skaičiavimus, šiuolaikiškai iliustruoti kūrinį.

Vasario 26 d. dviejų pamokų trukmės renginys vyko Kauno ,,Aušros“ gimnazijos II klasių mokiniams, o kovo 8 d. Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos antrokams. Šias pamokas stebėjo ir aptarė Lietuvos pedagogai iš įvairių šalies mokyklų.

Integruotoms pamokoms savito žavesio suteikė Dantės ,,Pragaro“ ištraukas skaičiusi aktorė, režisierė, Klaipėdos universiteto docentė Virginija Kochanskytė, kuri pasidalino savo įžvalgomis apie nagrinėjamo kūrinio vertimus – A. Churgino bei S. Gedos tekstus. Iš tiesų nuotolinis ugdymas turi nuostabių privalumų – ankstyvus rytmečius charizmatiškoji aktorė paskyrė moderniai scenai – „MS Teams“ platformai. Prasmingos aktorės Virginijos Kochanskytės mintys praturtino pamokas, aktualizavo viduramžių kūrėjo Dantės ,,Dieviškąją komediją“.

Pamokos tikslas ir iššūkis, tekęs mokiniams, buvo toks: pasitelkę turimas žinias, jas susieti su naujovėmis bei matematiškai interpretuoti literatūros kūrinį. Ir iš tiesų gimnazistai įtvirtino žinias apie garsiausią viduramžių italų poeto Dantės kūrinį, apskaičiavo įvykio „Papulti į Dantės „Pragaro“ 3 ratą“ tikimybę, tyrinėjo, kokie turėtų būti realūs kūgio matmenys, kad į tokios formos „pragarą“ tilptų nors vienas žmogus, atliko kitus, su Dantės kūriniu susijusius, skaičiavimus. Patraukli ir šiuolaikiška pamoka baigėsi ruošimusi namie sukurti 3D hologramą, taikliausiai atspindinčią bei iliustruojančią įsivaizduojamą Dantės „Pragarą“. 

Įprasta manyti ir sakyti, kad nuotolinis mokymas turi savų trūkumų, tačiau negalima nepastebėti ir privalumų. Džiaugiamės pavykusiomis pamokomis ir Kauno bei Kybartų gimnazistais, kurie tikrai puikiai geba valdyti informacines technologijas: ne tik visiems įprastus Yuotube, Google, bet ir Kahoot, Vevox, Worldometers įrankius.

Šią atvirą integruotą pamoką stebėjo daugiau kaip 30 Lietuvos mokytojų – belieka tikėti, kad laikas prie ekranų buvo praleistas naudingai, kad buvo įgyta naujos patirties.


Violeta Greičiūnienė,

lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė,

Jurbarko Antano Giedraičio-Giedriaus gimnazija

Kiti mokymai