Kaip panaudoti virtualias erdves mokant kalbų? | Pedagogas.lt

Kaip panaudoti virtualias erdves mokant kalbų?

Geroji patirtis

2017 m. liepos 13 d.

Kaip panaudoti virtualias erdves mokant kalbų?

Dalintis

Image

Tinklaraštis – kūrybinių darbų saugykla

Mokiniai sukuria daug įdomių kūrybinių darbų. Tokius darbus skaitome klasėje kaip pavyzdžius, atidžiau aptariame, paaiškiname, kodėl darbas pavyzdinis. Bet dalyko turinio kaita intensyvi, todėl vienas kūrybinis darbas keičia kitą ir senesni darbai pasimiršta, netgi pasimeta. Kad taip neatsitiktų, sugalvojome būdą, kaip pavyzdinius darbus išsaugoti. Tinklaraštis – tam tinkama erdvė. Ji lengvai pasiekiama ne tik mokytojui, mokiniams, bet ir draugų ratams. Tokiu darbų eksponavimu ypač džiaugiasi tėvai. Be to, mes, mokytojai, taip kaupiame tinkamų darbų bibliotekas. Tinklaraščio „Auksiniai obuoliai“ paskirtis kaip tik tokia – skelbti ir kaupti gerus mokyklos mokinių darbus, nes, nežiūrint į tai, kad tinklaraštį administruoja vienas mokytojas, pagal susitarimą paskelbiame visų mokyklos mokinių gerus kūrybinius bandymus. Kai tik įkeliame šiuos darbus, nuoroda iš karto pasidalijama mokyklos facebook puslapyje. Taip pat už kaupiamuosius taškus mokinius raginame parašyti tinkamus komentarus.

Komiksas – kūrybinis mokymosi metodas

Dažnas lietuvių kalbos mokytojas atmeta komiksą kaip kūrybinį darbą, nes teksto nedaug – turinio pagrindas paveikslėlis, vadinasi, kalbai mokyti netinka. Šiuolaikiniam mokiniui, skaitančiam nenuosekliai, bet „lakstančiam“ po tekstą, komiksas gali tikti, jei parenkama gera užduotis. V. Šekspyro drama „Romeo ir Džuljeta“ aštuntokams – kietas riešutėlis. Ją skaityti pakankamai sudėtinga, nes tai eiliuotas, įmantria kalba parašytas tekstas. Dėl šios priežasties mokiniams sudėtinga išlaikyti dėmesį. Taigi, kad skaityti šį tekstą nebūtų nuobodu, mokiniams skyriau užduotį: naudojantis virtualia lietuvių kalbai skirta aplinka sukurti komiksą, kuriame turėtų būti pateiktas Romeo ir Džuljetos meilės istorijos siužetas, užrašytas kūrinio citatomis.

Romeo ir Džiuljeta. Komiksas 1 psl.

Romeo ir Džiuljeta. Komiksas 2 psl

Romeo ir Džiuljeta. Komiksas 3 psl.

Kitame komikse mokiniai meniškai papasakojo apie vientisinio sakinio skyrybą. Komiksas sukurtas naudojantis PowerPoint programa ir įkeltas į Sway programą. Tai visų mokslo metų lietuvių kalbos modulio aštuntokams, skirto pakartoti rašybą ir skyrybą, rezultatas.  

Komiksų kūrimą išbandžiau su 5 ir 8 klasių mokiniais. Ir vieniems, ir kitiems toks kūrybinis darbas patiko. Žinoma, kad jis pavyktų ir neužtruktų per ilgai, geriau dirbti poroje arba trijų mokinių grupelėje. Pirmiausia reikia atsirinkti medžiagą, susikurti popierinį juodraštinį variantą, kurį aš patikrinu, pataisau klaidas. Kadangi teksto nedaug, o mokiniai dirba nevienodu greičiu, tai patikrinti darbus spėju lengvai.

Kaip planuoti laiką? Tokius darbus atlikdavome per netradicinio ugdymo dienas, nes dirbama informacinių technologijų kabinete. Jeigu tema neplati, išmokta, tai dviejų (dubliuotų lietuvių kalbos) pamokų užtenka. Penktokai kūrė komiksus apie lietuvių kalbos garsus (grupelės po tris mokinius rinkosi balsių, priebalsių, dvigarsių temas).

Be abejo, pats smagiausias momentas – komiksų peržiūra: kūrėjai  mielai pristato savo istorijas, pasidalina įspūdžiais, vertina savo ir kitų grupių darbus. Nesudėtinga komiksus išspausdinti ir pakabinti kabinete ant sienų. Aštuntokų komiksai buvo viena viso projektinio darbo dalis. Gerokai iš anksto mokiniai buvo informuoti apie darbų atlikimo terminus (edmodo aplinka yra mūsų bendravimo erdvė). Juodraštinį popierinį variantą mokiniai dvi pamokas kūrė mokykloje, aš buvau konsultantė. Darbus mokiniai savarankiškai dalijosi poroje, pabaigtus variantus siuntė man į elektroninį paštą. Aš visus darbus spausdinau ir vertinau pagal iš anksto nustatytus kriterijus. Komiksų parodą apžiūrinėjo visi į kabinetą ateinantys mokiniai. Smagu, kai dažnas paklausia: „Kada dabar tokį darbą darysim?“

Mano patirtis rodo, kad pasitelkiant virtualias erdves ir kūrybines užduotis, lietuvių kalbos pamokos vaikams tampa kur kas įdomesnės. Be to, tokios užduotys lietuvių kalbos pamokų metu ne tik skatina mokinių kūrybiškumą, bet moko juos atsakingai dirbti kompiuterinėmis programomis.

 

Danutė Venclovaitienė, Dzūkijos pagrindinės mokyklos

lietuvių kalbos mokytoja metodininkė 

Kiti mokymai