Vaidinu pasaką su STEAM | Pedagogas.lt

Vaidinu pasaką su STEAM

Geroji patirtis

2022 m. vasario 11 d.

Vaidinu pasaką su STEAM

Dalintis

Image

STEAM – tai metodas, pavadintas angliška santrumpa, žyminčia gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos ir menų sritis. STEAM moko vaikus kūrybiškai spręsti problemas, įtraukia juos į kūrybinį procesą, skatina išbandyti naujas idėjas, moko komandinio darbo. Nuo 2020 m. šį metodą pradėjome taikyti ir savo ugdymo įstaigoje – Klaipėdos r. Priekulės vaikų lopšelyje-darželyje. Pirmiausia dalyvavome mokymuose, kuriuose praktiškai mokėmės, kaip STEAM taikyti kasdienėje veikloje. Supratome, kad norint integruoti šį metodą, reikia įsigyti naujų priemonių, todėl ugdymo grupės buvo papildytos įvairiomis priemonėmis: mikroskopais, padidinimo stiklais, pipetėmis, mėgintuvėliais.

Kas antrus metus darželio pedagogai ir ugdytiniai dalyvauja rajono teatriniame konkurse „Bebenčiuko teatras“, todėl ir kilo idėja šias dvi sritis – teatrą ir STEAM metodą apjungti ir sukurti teatro laboratoriją.

Šiame straipsnyje aptarsiu, kaip sekėsi pritaikyti STEAM idėjas kuriant spektaklį su 5-6 m. amžiaus vaikais bei tėveliais. Idėja tapo kūrybiniu eksperimentu. Su kolege nutarėme pasirinkti Anzelmo Matučio eilėraščio „Tuoj ir rytoj“ inscenizaciją. Grupėje sukūrėme teatro laboratoriją. Buvo organizuojamos įvairios STEAM veiklos: skaitėme pasirinktą kūrinį, kartu analizavome siužetą, veikėjus, aptarėme, kūrinio veiksmą, vietą, organizavome išvyką į mišką. Išvykos metu vaikai stebėjo, tyrinėjo miško aplinką: skaičiavo medžius, per padidinamąjį stiklą tyrinėjo miško paklotę, klausėsi paukščių garsų.

 Prie interaktyvaus ekrano tyrinėjome pelėdos išvaizdą. Aiškinomės, kad pelėdos turi dideles akis, mažą snapą ir didelius sparnus. Vaizdavome, kaip skraido pelėdžiukai. Bandėme imituoti pelėdos skleidžiamus garsus. Aptarėme, kuo pelėdos minta. Mokėmės komandinio darbo bandydami pasiskirstyti vaidmenimis, konstruoti vaidinimo dekoracijas. Į grupę atsinešėme kartoninių dėžių, putplasčio, spalvoto popieriaus ir kt. Visi kibome į darbą: karpėme, dažėme, kūrėme medžius, konstravome pelėdų lizdą iš šakelių, gaminome raides A ir B iš putplasčio, jas dekoravome gėlėmis. Į procesą įtraukėme ir tėvus. Su tėvais aptarėme galimybes paruošti vaikams kostiumus, parengti kitos atributikos.

Ugdytiniai paruoštą vaidinimą, pristatė visai darželio bendruomenei. Taip pat pasirodėme Klaipėdos rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų vaidybinės kūrybos festivalyje „Bebenčiuko teatras“. Šiame festivalyje užėmėme II vietą.

 

 

Džiugu, kad kūrybinis procesas įtraukė visus. STEAM metodo pagalba kūrybiškai ir inovatyviai įgyvendinome teatrinę veiklą. Pastebėta, kad vaikai pradėjo labiau pasitikėti savo jėgomis ir gebėjimais. Išaugo susidomėjimas teatrine veikla. Vaikai išmoko reikšti savo jausmus ir išgyvenimus ne tik kalba, bet ir mimika, judesiu. Tobulėjo matematiniai, inžineriniai įgūdžiai. Pastebima akivaizdi STEAM metodo nauda vaikams. Veiklų metu buvo sužadintas vaikų kūrybiškumas ir vaizduotė. Skatinamas netradicinis mąstymas. Ugdytiniai turėjo galimybę tyrinėti, projektuoti, konstruoti, kurti, vaidinti. Įgijo bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių.

 

 

Klaipėdos r. Priekulės vaikų lopšelio-darželio

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Albina Smilginienė

 

 

Kiti mokymai