SUP turinčių vaikų bendravimo ir sąveikos problemos darželio grupėje: praktiniai patarimai mokinio padėjėjui | Pedagogas.lt

SUP turinčių vaikų bendravimo ir sąveikos problemos darželio grupėje: praktiniai patarimai mokinio padėjėjui

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Įžanga

1/33

00:01:37

Pirmųjų gyvenimo metų uždavinys yra įgyti pamatinius saugumo ir pasitikėjimo jausmus

2/33

00:03:09

Antrųjų-trečiųjų gyvenimo metų uždavinys yra įgyti savarankiškumą

3/33

00:04:41

Ketvirtųjų – šeštųjų metų uždavinys yra įgyti iniciatyvą ir susikurti teigiamą „Aš“ vaizdą

4/33

00:02:42

5-7 metų vaikų draugavimo ypatumai

5/33

00:02:37

Vaiko padėjėjo misija

6/33

00:02:37

SUP turintys vaikai, kurių ypatumai reikšmingai įtakoja bendravimą

7/33

00:02:27

Autizmo spektro turinčių vaikų bendravimo ypatumai

8/33

00:08:22

Padėjėjo pagalba, padedanti lavinti vaikų bendravimo įgūdžius

9/33

00:04:48

Kaip atskirti vaiko emocinį protrūkį nuo pykčio išraiškos?

10/33

00:02:13

Netinkamas kitų vaikų bendravimas su „autistišku“ vaiku

11/33

00:04:08

Apie jautrumą

12/33

00:09:40

Jei grupėje nerimastingas vaikas...

13/33

00:07:48

Vienas iš pagrindinių būdų įveikti baimes – laipsniškai susidurti su savo baimėmis

14/33

00:03:53

Mokykime kvėpavimas, padedančio nurimti

15/33

00:02:23

Tarpininkai bendravime – lėlės pirštinės (arba žaislai, prie kurių vaikas prisirišęs)

16/33

00:01:58

Stiprinkime vaikų pasitikėjimą savimi žaisdami

17/33

00:01:30

Stiprinkime jautrių vaikų savivertę, akcentuodami jų stiprybes bendravime

18/33

00:00:43

Netinkamo/impulsyvaus elgesio korekcija

19/33

00:02:48

Impulsyvumas

20/33

00:06:30

Pagalbinės priemonės impulsyvumui mažinti: kortelių sekos, žaidimai

21/33

00:01:18

Koreguokime netinkamą vaikų elgesį įspėjimais

22/33

00:03:09

Koreguokime netinkamą vaiko elgesį ignoruodami

23/33

00:02:07

Vaikų konfliktai: padėkime juos išspręsti

24/33

00:08:02

Vaikai, turintys elgesio sutrikimų, dažnai atstumia ir yra atstumiami

25/33

00:03:05

Bendravimo įgūdžių mokykime žaisdami: Žvėrelių susitikimai

26/33

00:02:08

Empatijos ugdymas

27/33

00:05:01

Vaikas kandžioja kitus: padėjėjo veiksmai

28/33

00:10:13

Neviltis

29/33

00:05:32

Paskatinimai, pagyrimai, vertinimai

30/33

00:06:34

Klausimų - atsakymų sesija

31/33

00:06:48

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

32/33

Testas

33/33

SVARBU!

Mokymas priklauso kvalifikacijos tobulinimo programai „Mokinio padėjėjo darželyje mokymų programa“  (40 ak. val.). Programa skirta visiems būsimiems ir esamiems mokinių padėjėjams, dirbantiems darželiuose su ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikais.


Visi dalyviai gaus atskiras 5 val. pažymas už kiekvieną ilgalaikės programos dalį. Taip pat galima registruotis į visą programą pigiau ČIA ir gauti bendrą pažymėjimą. 


Programos rengimą ir renginius organizuoja ir kvalifikacijos programą ruošia VšĮ „Gyvenimo Universitetas LT“ (akreditacijos pažymos Nr. IVP-19).

 

Ugdymo įstaigas lanko labai įvairūs vaikai, turintys labai įvairių poreikių. Dažnai kiekvienoje darželio grupėje yra bent keli vaikai su didesniais ypatumais. Būtent specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turintiems vaikams dažnai prireikia padėjėjo, kuris, būdamas šalia, padėtų ugdymosi procese, reaguotų į netinkamą vaiko elgesį, padėtų, kai jam sunku.

 

Dar vienas iššūkis SUP turinčiam vaikui – atrasti savo vietą bendraamžių grupėje, išmokti bendrauti, susirasti draugų, išmokti pačiam būti draugu, spręsti įvairius nesutarimus, konfliktus su kitais, elgtis tinkamai patyčių situacijose. Buvimas savo bendraamžių grupės dalimi labai svarbus vaiko raidai. Neretai ypatingumai trukdo patiems vaikams ir šalia esantiems bendrauti efektyviai.

 

Tad mokinio padėjėjas, žinodamas SUP vaikų bendravimo ypatumus ir tinkamai sureaguodamas konkrečiose situacijose bei rodydamas pavyzdį, gali padėti vaikams efektyviau bendrauti. O praktinių patarimų, kaip tapti tokiu mokinio padėjėju, įgysite seminare. 

 

Mokymo metu sužinosite:

  • kokie yra vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, bendravimo ypatumai;
  • kokios bendravimo formos tinkamos šiems vaikams;
  • kaip suprasti, stiprinti ir skatinti labai jautrių, nerimastingų vaikų bendravimą su kitais;
  • kaip padėti hiperaktyviam vaikui susikaupti, išreikšti savo poreikius ir kokybiškiau bendrauti su kitais vaikais;
  • kaip stabdyti vaikų, turinčių elgesio sutrikimų, netinkamą elgesį su kitais vaikais, ugdyti jų empatiją ir mokyti juos bendrauti tinkamai.

 

Mokymo metu taip pat:

  • gausite bazinių žinių apie SUP turinčių vaikų bendravimo ypatumus ir pagrindinius pagalbos jiems principus;
  • nagrinėsite konkrečias situacijos ir galimus veiksmus jose. 

 

Po mokymo gebėsite:

  • paskatinti vaiką išsakyti savo poreikius, siekiant bendrauti su kitais vaikais;
  • pamokyti vaiką suvaldyti impulsyvų veiksmą per saviinstruktukcijas;
  • padėti vaikui reaguoti tinkamai nesutarimų, konfliktų ar patyčių metu;
  • padėti vaikui išmokti susirasti draugų ir būti draugu. 

 

Atsiliepimai