Straipsniai

  • Z karta. Kaip su ja užmegzti dialogą?

    Šiandien mokykloje susitinka keturios skirtingos kartos: Kūdikių bumo, X, Y ir Z. Kiekvienos iš jų atstovai gimė skirtingu laikotarpiu, kurį diktavo įvairūs tik tam metui būdingi kontekstai. Todėl nieko keisto, kad tarpusavyje bendraudami skirtingo amžiaus žmonės ne visada randa bendrą kalbą. Šiandien į mokyklą įžengė Z karta – vienintelė karta nuo mažens turinti unikalių gebėjimų valdyti išmaniąsias technologijas ir taip lengviau pasiekianti įvairią informaciją. Dabar mokiniai į pamokas ateina jau turėdami daug teorinių žinių iš interneto ir televizijos, tad kaip pedagogams bendrauti su vietoje nenustygstančiais ir daug išmanančiais moksleiviais?

  • Etnokultūrinis seminaras pedagogams "Lietuviais esame mes gimę"

    Šiaulių logopedinės mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus auklėtojos metodininkės: Rasa Arlauskienė, Vanda Zaurienė, Živilė Jarašūnienė jau penkerius metus įgyvendina projektą „Lietuviais esame mes gimę“. 

    Sukaupusios didelę patirtį nusprendėme organizuoti respublikos pedagogams seminarą „Netradicinės edukacinės veiklos, padedančios puoselėti lietuvių liaudies tradicijas ir papročius“. Šio seminaro tikslas pasidalinti patirtimi, kaip įvairių netradicinių veiklų kūrimas ir integravimas į ugdymo procesą leidžia atgaivinti jau primirštus lietuvių liaudies papročius ir tradicijas.

  • Konferencija "SOCIALINIAI MOKSLAI: kaip ugdysime ateities mokinį?"

    2016 m. balandžio 28 d., 12 val. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmuose (Nacionalinis muziejus) vyks mūsų partnerių leidyklos "Šviesa" organizuojama konferencija skirta socialinių mokslų mokytojams ir mokyklų vadovams. Konferencijos lektoriai - K. Petrauskis, S. Grudienė, A. Ažubalis, Š. Gerulaitis, B. Šetkus, A. Jakubčionis, S. Bitlieriūtė, R. Šilalytė, G. Kynė, S. Džiavečkaitė, K. Vilkenienė ir kiti. 

  • Metinė konferencija "MOKYKLA IR VADOVAS 2016. Sėkmingą mokyklą bekuriant"

    Sausio 5 d. įvykusi pirmoji metinė konferencija “MOKYKLA IR VADOVAS 2016. Sėkmingą mokyklą bekuriant” į Litexpo parodų ir kongresų centrą sukvietė per 400 mokyklų vadovų ir pedagogų iš visos Lietuvos.

  • Kokie mokymai reikalingi Lietuvos pedagogams?

    Pagal Švietimo ir mokslo ministerijos parengtą reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašą, kiekvienos mokyklos pedagogai turi reguliariai tobulinti savo kvalifikaciją. Kokiais metodais Lietuvos mokytojai kelia savo profesines kompetencijas ir kokių mokymų jiems trūksta, domėjosi Pedagogas.lt.

  • Parodoje „Mokykla 2014“ buvo pristatytas naujas projektas Pedagogas.lt

    Lapkričio 21-23 d. Vilniuje vykusioje parodoje „Mokykla 2014“ buvo pristatytas naujas nuotolinių video mokymų projektas Pedagogas.lt. Renginio metu Lietuvos mokytojai aktyviai domėjosi šiuolaikišku kvalifikacijos tobulinimo metodu ir džiaugėsi nauja galimybe tobulinti savo profesines kompetencijas greičiau ir paprasčiau. 

  • Mokytojo vaidmuo kuriant saugesnį internetą mokykloje

    Lapkričio 21 d. parodoje „Mokykla 2014“ vyko konferencija „Ar mokytojas tebėra vedlys?“. Renginyje apie medijų ir informacinio raštingumo ugdymą ir ypač mokytojų vaidmenį, formuojant moksleivių atsakingo elgesio internete įgūdžius bei gebėjimus kritiškai vertinti šiuolaikinių medijų turinį, diskutavo įvairių sričių specialistai. Patirtimi dalinosi psichologijos, medijų, švietimo, aukštųjų technologijų ekspertai, pedagogai iš Švedijos ir Suomijos. Šios konferencijos tikslas buvo atkreipti švietimo bendruomenės dėmesį į žemą medijų ir informacinio raštingumo lygį ir jo ugdymą Lietuvos mokyklose.

  • D. Kriukas „Didžiausia bausmė nepažangiam mokiniui pamokoje – beprasmis darbas”

    Greit kintančioje aplinkoje keičiasi švietimo sistema, o kartu su ja ir Lietuvos mokyklos. Dabar mokiniai turi daugiau laisvės, jie yra drąsesni, o pedagogai nuolat bando su jais diskutuoti ir ieško kompromisų įvairiose situacijose. Apie tai koks šiandien yra pedagogo vaidmuo mokykloje, Pedagogas.lt kalbasi su 2014 m. Meilės Lukšienės premijos laureatu, Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijos  Technologijų pamokos mokytoju Donatu Kriuku.

  • Švietimo ir mokslo ministerijoje buvo svarstoma dėl mokytojų darbo sąlygų gerinimo

    Lapkričio 12 dieną į posėdį Švietimo ir mokslo ministerijoje buvo susirinkusi Ministro Pirmininko potvarkiu sudaryta tarpinstitucinė darbo grupė, rengianti siūlymus dėl ugdymo kokybės ir pedagogų darbo sąlygų gerinimo. Darbo grupėje, kuriai vadovauja ministras Dainius Pavalkis, dirba Vyriausybės kanceliarijos, Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų, Švietimo ir mokslo ministerijų atstovai bei socialinių partnerių – profesinių sąjungų – vadovai. Darbo grupė svarstė profesinių sąjungų pateiktus siūlymus dėl pedagogų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo. 

  • Kiekvieno pedagogo pareiga suprasti mokymosi visą gyvenimą svarbą

    Šiandien Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose dirba tik 4,5 proc. pedagogų iki 30 m. Didžioji dalis likusiųjų – tie, kurie savo kaip mokytojo karjerą pradėjo dar iki Lietuvai atgaunant nepriklausomybę. Nuo tada švietimo sistemoje daug kas pasikeitė, tačiau liaudies išmintis byloja – mokytis niekada nevėlu. Tobulinti savo kvalifikaciją – taip pat. Vis daugiau Lietuvos mokyklų pedagogų pasisako už mokymąsi visą gyvenimą ir neslepia, kad  tobulinti kvalifikaciją yra kiekvieno savo srities specialisto pareiga.

  • Startavo unikalus nuotolinių video mokymų projektas, skirtas pedagogams

    Mokytojai – šviesiausia visuomenės dalis, perduodanti savo žinias jaunajai kartai. Tačiau mokant kitus labai svarbu nepamiršti ir mokytis pačiam. Lapkričio mėn. internetinėje erdvėje pasirodė nauja specializuota nuotolinių video mokymų svetainė – www.pedagogas.lt. Tai unikalus projektas, skirtas padėti Lietuvos pedagogams ugdyti jų profesinius gebėjimus.