Gamtos terapijos integracija į ankstyvąjį ugdymą: nuo idėjų iki veiklų
0d. 11val. 41min
iki registracijos pabaigos
Informacija
Visi dalyviai gauna pažymą už šį seminarą.
Programos rengimą ir renginius organizuoja bei kvalifikacijos tobulinimo mokymą ruošia VšĮ „Gyvenimo Universitetas LT“ (akreditacijos pažymos Nr. IVP-19).
Praktiniai mokymai, kuriuose pedagogai susipažins su gamtos terapijos principais, konkretizuos jų pritaikymą ankstyvojo ugdymo veiklose: ryto rate, lauko pasivaikščiojimuose, meninėse ir pažinimo, tyrinėjimo veiklose bei emocijų ugdymo praktikose. Dalyviai gaus aiškias, į ikimokyklinio ugdymo programas integruojamas metodikas, gaus praktinių veiklų pavyzdžių ir refleksijų bei tėvų / bendruomenės į(si)traukimo būdus.
Teorinė dalis (kas pagrindžia ir kaip tai siejasi su ugdymo planais)
Gamtos terapijos principai: dėmesys sąmoningam buvimui gamtoje, sensoriniam stimului, saugiems tyrinėjimo rėmams, laisvai žaidžiančių ir struktūruotų veiklų derinimui. Šie principai skatina streso mažėjimą, dėmesio atstatymą ir emocinį reguliavimą, kas svarbu ankstyvajame amžiuje.
Suderinamumas su Lietuvos ikimokyklinio ugdymo gairėmis: gamtos ir patyriminis ugdymasis įtraukti į ugdymo turinį — tyrinėjimų, sensorinių ir socialinių-emocinių pasiekimų sritys yra numatytos kaip ugdymo tikslai pasiekimų aprašuose.
Empiriniai tyrimai rodo, kad ugdymas(is) gamtoje gerina vaikų emocinę gerovę, socialinius gebėjimus ir pažinimą, o tyrimai apie poveikį vaikams su specialiaisiais ugdymosi poreikiais rodo daug žadančius rezultatus – pagerėjęs socialumas, mažesnis streso lygis, ilgesnis įsitraukimas į veiklas, padidėjęs dėmesingumas.
Mokymo metu bus aptariami metodikos ir veiklų blokai su pavyzdžiais:
- Patyriminio ugdymo metodika
- Stebėjimo ir įsiklausymo metodika
- Jausminio pažinimo (sensorinės integracijos) metodika
- Refleksijos ir įprasminimo metodika
- Kūrybinės raiškos metodika
- Žaidimo metodika (per vaidmenis ir judesį)
- Ritualų ir pasikartojimo metodika
- Mokymasis iš gamtos ciklų
Praktinė nauda dalyviams:
- Išmoks taikyti gamtos terapijos principus kasdienėse veiklose (ryto rate, lauko pasivaikščiojimuose, meninėse ir emocijų ugdymo veiklose).
-
Įgis konkrečių metodinių įrankių: veiklų pavyzdžių, refleksijos būdų, užduočių adaptacijų vaikams su SUP.
-
Turės daugiau idėjų planuoti veiklas lauke pagal ikimokyklinio ugdymo programas.
-
Supras, kaip gamta padeda vaikui nusiraminti, susikaupti, mokytis per patyrimą.
-
Išmoks kurti emocinio saugumo ir pasitikėjimo aplinką – tiek lauke, tiek patalpoje.
-
Įgis žinių, kaip gamtos terapijos principus integruoti į 18 ugdymosi sričių pagal atnaujintas ugdymo gaires.
-
Mokės stebėti ir vertinti vaikų pažangą, remiantis patyriminėmis veiklomis.
-
Gaus idėjų ir veiklų pavyzdžių kaip pritaikyti veiklas vaikams su įvairiais gebėjimais ir poreikiais, naudojant sensorinę, vizualinę ir emocinę paramą.
-
Ugdys gebėjimą pamatyti kiekvieno vaiko unikalų santykį su gamta.
-
Patirs gamtos terapijos naudą ir sau – per lėtėjimą, įsisąmoninimą ir emocinį atsigavimą.
-
Kurs ramesnę, harmoningesnę kasdienę darželio atmosferą.
-
Gaus idėjų, priemonių, kaip įtraukti šeimas į gamtos pažinimo veiklas („savaitgalio misijos“, pasivaikščiojimų idėjos).
-
Gebės stiprinti darželio ir bendruomenės ryšį.
Lektoriai ir jų pranešimai
Bilietų rezervacija (registracija į renginį)
1 Dalyvis
21,92 €
Populiariausia
1 prieiga
0,00 €
Narystės kaina tik 12,00 € / mėn.
Gairės
gamtos pažinimas lauke
gamtamokslinis ugdymas
gamtos terapija
veiklos gamtoje