Mokytojų darbo stebėjimo vizitas Italijoje: patirtys, įžvalgos ir profesinis augimas
Geroji patirtis
2025 m. birželio 09 d.
Mokytojų darbo stebėjimo vizitas Italijoje: patirtys, įžvalgos ir profesinis augimas

2025 m. balandžio 28 – gegužės 2 d. grupė pedagogų iš Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro dalyvavo „Erasmus+“ programos darbo stebėjimo vizite Italijoje, kur lankėsi dviejose ugdymo įstaigose: Istituto Comprensivo 1 Vasto ir Istituto Comprensivo Statale N. 1 Lanciano.
Mobilumo tikslas – gilinti profesines kompetencijas, susipažinti su įtraukiojo ugdymo principais, mokinių motyvacijos skatinimo strategijomis ir skaitmeninių technologijų taikymu ugdymo procese.
Įtraukusis ugdymas: struktūruota aplinka ir individualizuotos strategijos
Vykdydami stebėjimo veiklas, turėjome unikalią galimybę iš arti susipažinti su Italijos švietimo sistema, ypatingą dėmesį skiriant mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP), ugdymui. Vienas ryškiausių vizito akcentų – lankymasis mokyklose, kuriose dirbama su autizmo spektro sutrikimų (ASS) turinčiais vaikais.
Mus sužavėjo mokyklos aplinkos struktūravimas: aiškios, saugios ir funkcionalios erdvės padeda mokiniams jaustis ramiai ir orientuotis ugdymo procese. Ypač įsiminė teatrinės veiklos erdvė, kuri tarnauja ne tik kūrybai, bet ir socialinių bei emocinių įgūdžių stiprinimui.
Pamokų metu stebėjome, kaip naudojami diferencijuoti, individualizuoti ugdymo metodai. Ypač aktualu buvo pamatyti, kokią svarbią funkciją atlieka personalinis mokinio asistentas – asmuo, kuris visą pamoką dirba tik su vienu mokiniu, reaguodamas į jo poreikius ir padėdamas efektyviau įsitraukti į veiklą.
Tai ryškiai skiriasi nuo Lietuvoje paplitusio darbo su visa klase modelio. Po stebėto ugdymo proceso analizavome, lyginome mokymo(si) ypatumus, mokinių vertinimo, įsivertinimo, refleksijos organizavimo metodus, skaitmenines platformas ir priemonių įvairovę Lietuvos ir Italijos mokyklose. Mokytojai supažindino su elektroniniu dienynu ir vertinimo sistema.
Profesinės įžvalgos ir susitikimai su ekspertais
Vienas vertingiausių vizito momentų – susitikimas su socialinių mokslų daktaru dr. Benitto Michelizza, kurio metu buvo diskutuojama apie vaikų kalbos ir komunikacijos sutrikimų diagnostiką, įrankius, vertinimo kriterijus ir disleksijos atpažinimo ypatumus. Pristatytos metodinės medžiagos, testai bei praktiniai pavyzdžiai papildė mūsų profesinių žinių bagažą ir paskatino ieškoti naujų sprendimų taikant šias priemones Lietuvos ugdymo įstaigose.
Kompetencijų stiprinimas – investicija į kokybiškesnį ugdymą
Šis mobilumas ženkliai prisidėjo prie mūsų profesinio tobulėjimo įvairiose srityse:
- Mokinio pažinimo ir individualių poreikių atpažinimo – giliau supratome, kaip efektyviau vertinti mokinių pažangą ir pritaikyti ugdymo turinį atsižvelgiant į jų gebėjimus.
- Bendravimo ir bendradarbiavimo – dirbdami tarptautinėje komandoje, mokėmės efektyviai komunikuoti, spręsti iššūkius ir dalintis atsakomybe.
- Mokinių motyvavimo ir emocinės paramos – stebėjome, kaip kuriama saugi, palaikanti aplinka, kurioje kiekvienas mokinys jaučiasi priimtas ir skatinamas augti.
- Skaitmeninių technologijų taikymo ugdymo procese – įgijome naujų įrankių ir idėjų, kaip efektyviai integruoti IKT į pamokas ir metodinę veiklą.
- Užsienio kalbos ir tarpkultūrinė kompetencija – stiprinome anglų kalbos žinias ir pažinome Italijos kultūrą, taip pat užmezgėme profesinių ryšių, kurie gali virsti tolimesniu bendradarbiavimu.
„Erasmus+“ darbo stebėjimo vizitas Italijoje tapo ne tik profesinių žinių šaltiniu, bet ir asmeninio augimo patirtimi. Įgytos įžvalgos, sustiprintos kompetencijos ir tarptautinis bendradarbiavimas praturtino mūsų požiūrį į įtrauktį, šiuolaikišką ugdymą bei skaitmeninių priemonių taikymą. Tikimės, kad šios patirtys paskatins tolimesnius pokyčius mūsų įstaigose ir įkvėps kolegas imtis naujų iniciatyvų.
Atena Žymantienė, Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro specialioji pedagogė;
Gabrielė Pociūtė, Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokytoja.
Kiti įrašai

Geroji patirtis
Traukiniais per Europą: kai kelionė tampa galimybe visiems
Dar viena Kauno šv. Roko mokyklos komanda leidosi į kelionę traukiniais. Mažiau galimybių turinčios mokinės ir jas lydėjusios mokytojos šių metų balandį–gegužę dalyvavo Europos Sąjungos programos „Erasmus+“ įtraukties veiksme ir... Skaityti daugiau
Naujienos
„Sapnai po uniforma“: mokinių paroda, tyrinėjanti gelbėjimo tarnybų darbuotojų sapnus
Gegužės 23 d. Kretingos Simono Daukanto progimnazijoje atidaryta Kretingos rajono mokinių tarpdisciplininio meno paroda „Sapnai po uniforma“, surengta bendradarbiaujant su medijų edukacijos ir tyrimų centru „Meno avilys“. Režisierių Marijos Stonytės ir... Skaityti daugiau