Apskritojo stalo diskusijos ,,Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ organizavimas Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams | Pedagogas.lt

Apskritojo stalo diskusijos ,,Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ organizavimas Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams

Naujienos

2025 m. gegužės 23 d.

Apskritojo stalo diskusijos ,,Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ organizavimas Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams

Dalintis

Image

2025 m. gegužės 6 d. Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba (toliau – Tarnyba) inicijavo renginį, kurį organizavo drauge su Šiaulių švietimo kompetencijų centru ir Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi. Apskritojo stalo diskusijų ciklo „Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ antroji dalis skirta ikimokyklinio ugdymo įstaigų švietimo pagalbos specialistams ir mokytojams vyko miesto „Dermės“ mokykloje.

Tarnybos specialioji pedagogė J. Biliūnienė, pristatydama renginio idėją, tikslą, kalbėjo, kad įtraukiojo ugdymo idėjos skatina ugdytojus parinkti vaiko galias ir poreikius atitinkančias ugdymo strategijas, o ugdymo modeliavimas taikant struktūruotos sistemos elementus bei šiuolaikinių aplinkų kūrimas sudaro sąlygas sėkmingiems sutrikimų ir kitų ugdymo(si) sunkumų patiriančių vaikų pasiekimų pokyčiams.

Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriaus vedėja A. Nakvosienė supažindino dalyvius su struktūruoto ugdymo strategijų diegimo įstaigoje galimybėmis ir iššūkiais. Priešmokyklinio ugdymo mokytojos Ž. Jarašūnienė ir R. Arlauskienė pasidalino patirtimis, kaip dirba su ypatingais vaikais, ir pristatė struktūruotos aplinkos pritaikymo galimybes grupėje, taikomus metodus, būdus ir priemones vaikų netinkamo elgesio modeliavimui bei vaikų integracijos už įstaigos ribų subtilybes.

Specialioji pedagogė R. Grabauskienė atskleidė, kaip taikomos struktūruoto ugdymo strategijos specialiojo pedagogo pratybose, pademonstravo užduotis ir priemones, kurios padeda efektyvinti švietimo pagalbą ir pasiekti vaiko asmeninę pažangą. Logopedė N. Udrienė papasakojo apie išskirtinį atvejį ir parodė vaizdo įrašus apie struktūruoto ugdymo taikymo galimybes bei rezultatus tarties, klausos ir kalbos ugdymo pratybose. R. Kančauskė pasidalino patirtimi, kaip taiko struktūruoto ugdymo strategijos elementus logopedo pratybose, demonstravo struktūruotos veiklos vaizdo įrašus.        

Miesto ikimokyklinių įstaigų logopedai turėjo galimybę susipažinti su skyriuje kuriama aplinka, taikant universalaus dizaino principus, kai įrengiamos vaikų veiklai patogios erdvės, parenkamos ugdymą(si), saviraišką skatinančios priemonės, žaislai, simboliai, ženklai ir kt. Mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai diskutavo, kaip tikslingai naudojant struktūruoto ugdymo strategijas – aplinką, dienotvarkę ir ugdymo sistemą, palaipsniui keičiamas vaikų elgesys, įveikiami sutrikimai. Renginio dalyviai kalbėjo apie veiklų zonų ugdymo įstaigose rengimą ir tikslingumą, apie veiklų struktūravimo naudą, vaikų grupei ir individualių dienotvarkių rengimo principus, analizavo pratybų vaizdo įrašus.

Tarnybos logopedė G. Musteikienė apibendrindama renginį kalbėjo, kad pagrindiniai struktūruoto mokymo ypatumai yra vaikui suprantamai ir vaizdžiai pateikta supančios aplinkos ir numatomos veiklos, dienotvarkės ar užduočių struktūra. Ji atkreipė dėmesį, kad tik gerai pažinus ugdytinius, jų poreikius ir galimybes, parinktos ugdymo strategijos, metodai ir priemonės atitinka vaikų galias, motyvuoja veiklai ir leidžia vaikams ir mokytojams patirti sėkmę.

Renginio dalyviai dėkojo organizatoriams už svetingumą, pranešėjams už  pasidalijimą patirtimis.

 

Parengė Gražina Musteikienė.

Kiti įrašai