Projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ geroji patirtis Austrijoje | Pedagogas.lt

Projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ geroji patirtis Austrijoje

Geroji patirtis

2025 m. gegužės 20 d.

Projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ geroji patirtis Austrijoje

Dalintis

Image

Šių metų balandžio 6–12 dienomis Kauno technologijų mokymo centro Socialinių paslaugų skyriaus mokytojos Virginija Auksorė (profesijos mokytoja metodininkė) ir Genovaitė Riabčukienė (profesijos mokytoja ekspertė) dalyvavo pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimo stažuotėje Austrijoje, Klagenfurte (Carintija), pagal Nacionalinės švietimo agentūros finansuojamą projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ .

Profesijos mokytojos, būdamos komandoje su šešiais mokytojais iš Latvijos Ogrės Tehnikums ir Lenkijos, Spkolow Mol. Polsky mokyklos, kėlė kvalifikacijas, tobulino įgūdžius arba įgijo naujų profesinio tobulėjimo kompetencijų profesinės elgsenos srityse: profesinio atsparumo ir streso valdymo, įtraukiojo ugdymo, planavimo ir įgyvendinimo, mokomojo dalyko (srities) ir tarpdalykinės, ugdymo turinio kūrimo ir realizavimo, ugdytinių motyvavimo, jų individualios pažangos ir pasiekimų fiksavimo ir vertinimo, konstruktyvaus bendravimo ir bendradarbiavimo pedagogų profesiniuose ir tarpprofesiniuose tinkluose, emocinio intelekto, kultūrinio identiteto, pilietiškumo ir tarpkultūrinėse kompetencijose.

Stažuotės metu mokytojos susipažino su Austrijos švietimo sistema. Visoje šalyje mokiniai mokomi pagal dualinę profesinio mokymo sistemą. Austrijos vaikai iki 9 klasės atvyksta į Testavimo centrą atlikti profesinių savybių testo. Jo metu patikrinamos 23 įvairios savybės: loginio mąstymo, gebėjimo dirbti rankų darbą, komunikabilumo, savęs pristatymo ir pan., nustatomi mokinių fiziniai ir psichologiniai, charakterio bruožai. Kiekvieno jaunuolio savybės yra reitinguojamos, o iš jų išskiriamos 5 pačios stipriausios. Tuomet testavimo centras išduoda pažymėjimus specialybių profiliui, kurį mokinys pateikia darbdaviui, tikėdamasis ten mokytis ir gauti darbo vietą.

Baigę pagrindinę mokyklą ir atlikę testavimą, jaunuoliai renkasi įmonę, į kurią kreipiasi dėl darbo vietos. Jeigu susitariama, tai pasirašoma trišalė sutartis ( įmonė, mokinio tėvai ir mokinys). Verslo, gamybos ar paslaugų įmonė yra atsakinga už praktinių žinių, įgūdžių ir kompetencijų perdavimą. Mokymo institucija atsakinga už mokymo programos teorinę dalį. Viso mokymosi laikotarpiu mokinys gauna stipendiją, pragyvenimą hostelyje ir maitinimą.

Lankomumo problemų ten nėra. Visi labai atsakingi. Pirmaisiais metais tik dešimt savaičių mokiniai mokosi teorijos ir pirminių profesijos praktinių įgūdžių mokymo-testavimo centruose. Visas kitas mokymosi laikas yra realus darbas įmonėje, su kuria pasirašyta sutartis. Kvalifikacijos egzaminus prižiūri ir vertina atstovai iš įmonių.

Stažuotės „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ Austrijoje metu visa stažuotės dalyvių komanda lankėsi profesiniuose centruose „Heute Berufschule Schule, morgen-die als Profis in meinem Beruf“, Besuch der Wirtschaft Kamera in Klagenfurt WFI/Visit of WFI in Klagenfurt, BAUAkademieWorkshop, Besuch des TCC – Testcenter Carinthia.Workshop, Besuch der Fachberufsschule Völkermarkt, Besuch der Fachberufsschule Klagenfurt Nr.2. Besuch der Fachberufsschule Villach Nr 2. Workshop „Schule mit der Zukunf, Besuch der Fachberufsschule Villach Nr 1. Workshop „Schule mit der Zukunft”, Besichtigung der private Imkerei Albin Otti.

Aplankytose mokyklose visų šalių Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pedagogai pristatė savo mokyklas, iš kurių atvyko į stažuotę. Trumpai supažindino su struktūra, tobulindami užsienio (anglų) kalbą. Tad tarptautinė patirtis ir bendravimas su kitų šalių pedagogais praturtina profesines žinias, atskleidžia platesnį suvokimą, turtina asmenybę, skatina augti.

Visą savaitę turėjome gerai organizuotą kultūrinę programą: aplankėme Zalcburgą ir jo muziejus bei įžymiąją Mocarto aikštę. Pabuvojome ir Austrijos sostinėje Vienoje. Labai patiko muziejai, šalies istorija, kurios dalelė atsispindėjo per LRT transliuotame filme „Sisi“.

Daug pamatėme, daug sužinojome, programoje numatytas kompetencijas tobulinome arba įgijome naujų, šiuolaikiškų: profesinės elgsenos, profesinio atsparumo ir streso valdymo. Socialinių paslaugų skyriaus pedagogų susirinkime pristatėme pranešimą apie projektą ppt formatu. Susirinkimo darbuotojų nutarimu, pasiūlyta pranešimą skaityti tarptautiniame turnyre „Emocija maiste, statyboje, šokyje ir sporte 2025-05-29-30d.d.

Gerąją patirtį, įgyta NŠA projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ Austrijoje, Klagenfurt (Carintija), skleisime kituose Kautech mokymo centro skyriuose, taip pat derinsime galimybes dalyvauti Lietuvos profesinio rengimo centruose, pvz., Marijampolės PRC.

Lietuvos pedagogus kviečiame ir siūlome būti aktyviems: domėtis Lietuvoje vykdomais projektais, išbandyti save, pildyti paraiškas ir būtinai įgyti gerosios patirties, kaip įgijome mes, Kautech profesijos mokytojos.

 

Virginija Auksorė – profesijos mokytoja metodininkė

Genovaitė Rebčukienė – profesijos mokytoja ekspertė

 

Kiti įrašai