Geroji patirtis
2025 m. gegužės 22 d.
Garsiniai skaitymai vaikams – kelionė į stebuklingą knygų pasaulį

Šiuolaikiniame vaikų ugdymo(si) procese vis dažniau naudojame įvairias technologijas, netradicines priemones, ieškome vaikams neįprastų, priimtinų, patrauklių ir įtraukių ugdymo(si) formų ir būdų. Vis dėlto dažnai pamirštame išnaudoti tokias ugdymo(si) formas, kurias pakeitus, adaptavus bei pritaikius šiuolaikiniame ugdymo(si) procese galime pasiekti puikių rezultatų. Viena iš tokių formų – garsiniai skaitymai vaikams.
Apie garsinio skaitymo naudą kalba daug mokslininkų, ypač pabrėždami garsinių skaitymų taikymą ikimokyklinio ugdymo procese. Pažymima ypatinga tokių skaitymų nauda įvairiapusiam vaiko lavinimui. Garsiniai skaitymai plečia vaikų žodyną, lavina kalbinę raišką ir kalbinius gebėjimus, ugdo vaikų atidumą, pastabumą, atmintį, intelektą.
Garsinių skaitymų metu vaikai taip pat turi galimybę atsipalaiduoti, pailsėti, nurimti, pajausti perteikiamo teksto klausymo malonumą. Garsiniai skaitymai suteikia vaikui teigiamų emocijų, tad tokia skaitymo forma veikia ir kaip vienas iš terapijos metodų. Garsinio skaitymo taikymas ikimokyklinio ugdymo procese padeda vaikui pažinti mus supantį pasaulį, formuoja teigiamą santykį su knyga nuo pat vaikystės – tai vienas iš būdų pamilti stebuklingą knygų pasaulį.
Ilgalaikis projektas „Įdomieji skaitiniai netradicinėse aplinkose“
Kauno rajono Raudondvario lopšelis-darželis „Riešutėlis” šiais mokslo metais organizavo ir įgyvendino ilgalaikį respublikinį ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo įstaigų vaikų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų projektą „Įdomieji skaitiniai netradicinėse aplinkose”. Organizuojant ir įgyvendinant projektą, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai buvo pakviesti atrasti ir kurti ugdytiniams netradicines skaitymo aplinkas (kontekstus) juose taikant garsinio skaitymo formą bei taip plėtojant ankstyvojo amžiaus vaikų domėjimąsi knygomis, vaikiška literatūra, lavinant vaikų kalbinius gebėjimus, žodyną.
Dvejuose projekto įgyvendinimo etapuose sudalyvavo 86 ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų mokytojai, specialistai iš daugiau nei 40 šalies ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą vykdančių švietimo įstaigų. Kiekvienas mokytojas, specialistas pasidalino savo idėjomis, įgyvendintų veiklų, sukurtų skaitymo aplinkų akimirkomis.
Projekto įgyvendinimas paskatino mokytojus prisiminti nuostabią garsinių skaitymų formą ir į ugdymo(si) procesą pažvelgti įdomiau, pasitelkiant kūrybiškumą, netikėtumą. Mokytojai skaitymo aplinkas kūrė ir garsinius skaitymus įgyvendino bibliotekose, lauko, muziejų, knygynų, salių, sensorinių kampelių, lauko klasių bei kitose sukurtose netradicinėse erdvėse.
Dalinamės respublikinio projekto „Įdomieji skaitiniai netradicinėse aplinkose” akimirkomis ir tikimės, kad mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai ras įdomių ir kūrybingų idėjų savo veiklai organizuojant garsinius skaitinius vaikams.
Parengė Vaida Marcinkevičienė, Kauno r. Raudondvario lopšelio-darželio „Riešutėlis” vyresnioji ikimokyklinio ugdymo mokytoja.
Kiti įrašai

Naujienos
Apskritojo stalo diskusijos ,,Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ organizavimas Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams
2025 m. gegužės 6 d. Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba (toliau – Tarnyba) inicijavo renginį, kurį organizavo drauge su Šiaulių švietimo kompetencijų centru ir Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi.... Skaityti daugiau
Geroji patirtis
Projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ geroji patirtis Austrijoje
Šių metų balandžio 6–12 dienomis Kauno technologijų mokymo centro Socialinių paslaugų skyriaus mokytojos Virginija Auksorė (profesijos mokytoja metodininkė) ir Genovaitė Riabčukienė (profesijos mokytoja ekspertė) dalyvavo pedagoginių darbuotojų kompetencijų tobulinimo stažuotėje... Skaityti daugiau