Atvirai apie patyčias: priežastys, situacijų analizė ir galimi pedagogo veiksmai | Pedagogas.lt

Atvirai apie patyčias: priežastys, situacijų analizė ir galimi pedagogo veiksmai

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Įžanga

1/21

00:08:54

Ką mums reiškia patyčios?

2/21

00:11:36

Filmo „Mokyklinis autobusas“ analizė

3/21

00:14:39

Patyčių situacija Lietuvoje

4/21

00:09:12

Apie patyčias

5/21

00:07:29

Patyčios ir konfliktai

6/21

00:12:35

Naudingi leidiniai

7/21

00:03:38

Patyčios ir smurtas

8/21

00:04:49

Naudingos nuorodos apie patyčias tėvams ir mokiniams

9/21

00:08:38

Tyrimo apie mokytojų patiriamas patyčias pristatymas

10/21

00:11:04

Patyčios dėl kitoniškumo, daugiakultūriškumo

11/21

00:07:16

Kultūros sąvoka, migracija ir kultūrinis šokas

12/21

00:02:16

Daugiakultūriškumas ir tarpkultūriškumas

13/21

00:01:16

Patyčių netoleravimo kultūra: Zero waste

14/21

00:00:47

Patyčių prevencija ir intervencija

15/21

00:00:59

Naudingos nuorodos

16/21

00:03:19

Ką galime padaryti? Naudingi patarimai

17/21

00:02:25

Refleksija

18/21

00:00:29

Klausimų - atsakymų sesija

19/21

00:04:28

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

20/21

Testas

21/21

Informacija

Šis seminaras yra akredituotos KT programos „Pedagogo psichologinis atsparumas šiandienos iššūkių kontekste (40 val.)“ dalis. Programą ruošia ir renginius organizuoja VšĮ Gyvenimo Universitetas LT (akreditacijos pažymos Nr. IVP-38).

 

Visi dalyviai gaus atskiras 5 val. pažymas už kiekvieną ilgalaikės programos dalį. Taip pat galima registruotis į visą programą pigiau ir gauti bendrą pažymėjimą.

Kalbant apie patyčias, dažnai girdime sąvoką „situacijų analizė“ arba keliame klausimus „kaip reaguoti, ką daryti?“. Tačiau veiksmai konkrečiose situacijose yra problemos „vaisiai“. Kitaip tariant, tai vykstančio žalingo proceso pasekmė. Tačiau dažnai nekalbama arba nutylima apie patyčių „šaknis“ – priežastis, kodėl jų apskritai kyla ugdymo įstaigose.

 

  • Šiandien dažniausiai pasitaikanti patyčių forma tarp mokinių yra kylančios dėl socialinių priežasčių.
  • Viena esminių patyčių priežasčių – nemokėjimas priimti kitokio žmogaus: dažnai mokytojai nori, kad visi vaikai atlieptų standartus, bet ar taip gali būti? Mokiniai priklauso skirtingoms subkultūroms, kurios dažnai būna lydimos įvairių etikečių. Matomi labai ryškūs skirtumai ir iš to kylančios patyčios.
  • Taip pat šiandien ypač opi problema – patyčios iš ypatingų poreikių turinčių mokinių. Diskriminacija dėl negalių yra viena dažniausių ir skaudžiausių, nes paliečia silpniausią visuomenės grandį.
  • Patyčių objektu tampa ir mokytojai – jie girdi nemalonių ar įžeidžiančių replikų, išgyvena, kai yra vertinami stereotipiškai, iš mokinių ar tėvų sulaukia ne pagarbaus bendravimo, o pašaipų.

 

Mokymo metu:

  • sužinosite, kokia yra patyčių esminė priežastis;
  • išsiaiškinsite, kuo skiriasi daugiakultūriškumas ir taprkultūriškumas;
  • kaip mokiniams ir pedagogams gyventi sugyventi vienas su kitu, kurti pagarbų santykį;
  • drauge su lektore analizuosite konkrečias situacijas;
  • išmoksite, kaip reikėtų reaguoti ir kokias strategijas taikyti klasėje prasidėjus patyčioms;
  • sužinosite, ką daryti pedagogui tapus patyčių objektu.

Atsiliepimai

Atsiliepimai