Lytiškumo ugdymas ikimokykliniame amžiuje

  • 1.
    Anonsas
    0:01:17
  • 2.
    Įžanga
    0:00:40
  • 3.
    Lytiškumo ugdymas – kas tai ir kaip jis atrodo ikimokykliniame amžiuje
    0:01:18
  • 4.
    Lytiškumo ugdymo privalumai ir nauda bei galimos LU temos
    0:03:54
  • 5.
    Raidos ypatumai
    0:00:10
  • 6.
    Koks yra vaiko lytiškumas ir kodėl svarbu jį suprasti bei atpažinti
    0:00:57
  • 7.
    Raida 0-24 mėnesiais
    0:02:20
  • 8.
    Raida 2-5 metais
    0:09:25
  • 9.
    Raida 5-8 metais
    0:10:24
  • 10.
    Klausimai – atsakymai
    0:00:10
  • 11.
    Ar reikia atskirti berniukų ir mergaičių žaislus?
    0:03:09
  • 12.
    Ar reikia skirstyti fizines berniukų ir mergaičių veiklas?
    0:01:21
  • 13.
    Kaip ugdyti emocinį raštingumą ir ar tai reikia daryti skirtingai berniukams bei mergaitėms?
    0:02:37
  • 14.
    Mokymo santrauka
    0:03:20
  • 15.
    Testas (9 klausimų)

Priskirti mokymą

Lytiškumo ugdymas yra raktas į daugelio jautrių temų sprendimą: savivertę, pozityvų savęs matymą, puoselėjamus santykius, mažesnį smurto atvejų skaičių, kito priėmimą, patyčias.

Apgalvotas ir jautrus lytiškumo ugdymas sukuria aplinką, kurioje bręsta lytiškai raštingi, sąmoningą pasirinkimą gebantys atlikti vaikai. Tai reikalinga tam, kad asmuo gebėtų rūpintis savo gerove bei saugumu ir būti pagarbiu, atsakingu kitų atžvilgiu. Taip pat tam, kad turėtų galimybę susikurti tvirtą lytinio raštingumo pamatą, kuris yra ypatingai reikšmingas paauglystės metu bei vėlesniais gyvenimo tarpsniais, atpažįstant vidinius savo poreikius, kuriant santykius, gyvenant aplinkoje, kur sunku girdėti save ir kitą, dėl greito medijų diktuojamo tempo ir didelio informacinio krūvio.

Mokymo tikslas:

Atskleisti platų Pasaulio sveikatos organizaijos rekomenduojamą lytiškumo ugdymo temų spektrą ir aptarti vaikų raidos ypatumus bei poreikius lytiškumo aspektu.

Mokymo uždaviniai:

  • Aptarti lytiškumo ugdymo temas ir jų ypatybes pagal vaikų raidos ypatumus;
  • Įsigilinti į suaugusiojo vaidmenį, kalbant apie lytiškumą;
  • Apžvelgti dažnai kylančius klausimus ugdymo/auklėjimo procese.

Kam skirtas šis mokymas?

Auginantiems ir/ar auklėjantiems ikimokyklinio ir pradinio amžiaus vaikus: tėvams, auklėtojams/-oms, mokytojams/-oms, ugdytojams/-oms.

Nauda mokymo dalyviams:

  • Dalyviai įsigilins į lytiškumo ugdymo turinį ir lytiškumo raidos specifiką;
  • Dalyviai atpažins vaiko psichologijos ypatumus lytiškumo klausimais;
  • Dalyviai gebės į kasdienes ugdymo veiklas įtraukti lytinį raštingumą puoselėjančias veiklas;
  • Dalyviai gebės įvertinti suaugusiojo pozicijos svarbą lytiškumo ugdymo procese.

41 min + testai + klausimai lektoriui

(Nėra balsų)

KOMENTARAI
0
PERŽIŪROS
20

Lina Januškevičiūtė

lina januskeviciute

LEKTORĖ

VŠĮ „Įvairovės ir edukacijos namai“ psichologė-švietėja

Akvilė Giniotaitė

akvile giniotaite

VŠĮ „Įvairovės ir edukacijos namai“ lytiškumo ugdymo advokatavimo koordinatorė bei edukologijos mokslų doktorantė. 

Įvairovės ir edukacijos namai (VšĮ)

ivairoves ir edukacijos namai (vsi)
Mokymai lytiškumo, smurto prevencijos, ​lyčių lygybės užtikrinimo temomis.