Patyriminis ugdymas darželyje (40 val. 211001029) | Pedagogas.lt

Patyriminis ugdymas darželyje (40 val. 211001029)

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

1 MODULIS: Ugdymo per patyrimą svarba

1/31

00:02:28

Patirtinis ugdymas– kas tai?

2/31

00:00:44

Patirtinio ugdymo apibrėžimas

00:02:47

Patirtinio ugdymo procesas

00:02:26

Patirtinio ugdymo nuostatos

00:03:11

Produktyvios dinamikos palaikymas patirtiniame ugdyme

00:03:23

Dalies reziumė

00:00:19

Filosofų bei pedagogų mintys apie ugdymo per patyrimą svarbą

3/31

00:00:17

A. Kolpingo (XIX a.) švietimas

00:00:58

F. Frėbelio metodika

00:06:30

Valdorfo pedagogika

00:03:49

M. Montessori idėjos apie vaikų ugdymą

00:03:54

Dalies reziumė

00:00:42

Ugdymas per žaidimą

4/31

00:00:20

Žaidimas ir patyrimas – ar tai tas pats?

00:03:10

Bendroji žaidimų situacija

00:01:02

Žaidimų temos

00:00:25

Žaidimų kategorijos ir subkategorijos

00:04:06

Dalies reziumė

00:00:32

R. Emilia pedagoginė sistema

5/31

00:00:32

Ugdymo požiūris ir idėjos

00:01:46

Mokymo principai

00:01:15

R. Emilia pedagoginės sistemos pavyzdžiai

00:12:14

Dalies reziumė

00:00:31

Edukacinės aplinkos svarba vaikui

6/31

00:00:33

Vaiko perspektyva

00:01:57

Pedagogo perspektyva

00:03:39

Aplinkos kūrimas

00:09:31

Vaiko pasiekimai

00:00:35

Dalies reziumė

00:00:18

Provokacija ugdyme – kas tai?

7/31

00:00:13

Provokacijos samprata

00:01:10

Kokios gali būti provokacijos?

00:05:33

Įtraukiantys ir motyvuojantys iššūkiai

00:02:11

Dalies reziumė

00:00:14

Įtraukusis ugdymo kontekstas – kas tai?

8/31

00:00:14

Įtraukiojo ugdymo konteksto apibrėžtis

00:02:30

Įtraukiojo ugdymo konteksto pavyzdys ir analizė

00:03:48

Įtraukiojo konteksto prasmė

00:01:55

Dalies reziumė

00:00:41

Urbanistinis/edukacinis dizainas ikimokykliniame ugdyme

9/31

00:00:46

Urbanistinio/edukacinio dizaino samprata

00:04:31

Urbanistinio/edukacinio dizaino principai

00:23:33

Urbanistinio/edukacinio dizaino pavyzdžiai

00:10:48

Dalies reziumė

00:00:44

2 MODULIS: Patyriminio ugdymo formos ir metodai

10/31

00:00:28

Ugdymo metodo samprata

00:00:51

Mokymasis/ugdymasis tyrinėjant

00:00:34

Ugdymosi metodų pavyzdžiai

00:09:35

Ugdymo formos samprata

11/31

00:00:24

Ugdymo forma – kas tai?

00:02:15

Mokymo organizavimo formos pobūdį lemia

00:07:00

Ikimokyklinio ugdymo formų pavyzdžiai

00:08:53

Dalies reziumė

00:01:25

Pedagoginės strategijos

12/31

00:01:08

Vaiko klausymosi pedagogika

00:02:33

Ką galime rasti knygelėse?

00:02:52

Ugdančiosios aplinkos kūrimo pedagoginė strategija

00:09:20

Informacinių technologijų ir medijų taikymo pedagoginė strategija

00:04:21

Pavyzdžio, modeliavimo pedagoginė strategija

00:08:16

Pedagogo ir vaiko vaidmuo taikant įvairias strategijas

13/31

00:00:45

Pedagogo vaidmuo taikant įvairias strategijas

00:01:01

Pavyzdžiai

00:06:12

Vaiko vaidmuo taikant įvairias strategijas

00:02:13

Pavyzdžiai

00:08:28

3 MODULIS: IT ir STEAM svarba ikimokykliniame ugdyme

14/31

00:01:35

Kas yra IT?

00:01:00

IT integracijos svarba ikimokykliniame ugdyme

00:04:46

Kas yra STEAM?

00:03:14

STEAM integracijos svarba ikimokykliniame ugdyme

00:04:11

STEAM: kaip kurti vaiko patirtį?

00:05:37

Dalies reziumė

00:01:13

IT pritaikymas grupėje

15/31

00:00:47

Kaip pritaikyti IT grupėje?

00:03:16

Atsakykite į klausimą – ar šią priemonę naudosiu ir turėsiu grupėje nuolat, ar tik kartais?

00:01:30

Daiktai padėti saugiai ir vaikams nepasiekiamoje vietoje

00:01:07

Patys daiktai ar paruošta medžiaga - saugi ir tinkami vaikams pagal amžių

00:08:45

IT ugdymą tik PAPILDO, bet NEPAKEIČIA

00:02:48

Turimos priemonės grupėje

00:03:25

Kaip pasirengti veiklai?

00:04:23

Turimų priemonių pritaikymas praktinėje veikloje

00:09:31

IT ir STEAM dermė: moderni dailė

00:02:12

Šviesos lentos pagalba mokomės apie gyvūnus

00:04:07

Koks bus vaikų vaidmuo veiklos metu?

00:02:44

Dalies reziumė

00:00:34

STEAM kūrimas grupėje

16/31

00:00:22

Kaip pritaikyti STEAM grupėje?

00:01:13

Atskiros erdvės, besiremiant STEAM metodika

00:01:17

Technologijų, eksperimentų: atrasti tai, apie ką kalbate tą savaitę, patyrinėti atidžiau

00:00:47

Inžinerijos: pastatyti, sukonstruoti savarankiškai tai, apie ką kalbate šiuo metu

00:00:45

Menai: nupiešti, pasiklausyti apie tai

00:01:24

Matematikos: su matematinėmis užduotėlėmis, skaičiavimo veiklomis, skaičiais

00:01:14

Jei grupę sunku išskirti erdvėmis, galite STEAM metodiką naudoti veiklose

00:01:12

Matematinės sąvokos didelis/mažas

00:00:27

Ilgas – trumpas

00:00:38

Skaičių pasaulyje

00:02:09

Mokslas, pasaulio pažinimas: keliamės į gamtą!

00:01:12

Inžinerija: statome ir konstruojame iš įvairių medžiagų

00:02:27

Menai: tapome, piešiame klausydamiesi klasikinės muzikos

00:01:02

Kaip pasirengti veiklai?

00:01:26

Kokios priemonės naudingos STEAM veikloms?

00:02:27

Koks bus vaikų vaidmuo veiklos metu?

00:00:23

Patarimai ruošiant veiklas savaitei arba dviems savaitėms

00:05:36

Susidarykite savaitės dienotvarkę

00:02:32

Dalies reziumė

00:00:45

Pirmadienis

17/31

00:08:54

Antradienis

18/31

00:04:50

Trečiadienis

19/31

00:05:55

Ketvirtadienis

20/31

00:03:31

Penktadienis

21/31

00:04:57

Klausimų - atsakymų sesija

22/31

00:06:54

4 MODULIS: Patyriminiai eksperimentai ikimokyklinukams.

23/31

00:00:22

Eksperimentai – praktiniai jų pavydžiai

24/31

00:01:23

Kas yra eksperimentas?

00:07:29

Eksperimento funkcija ikimokykliniame ugdyme

00:10:30

Reikalavimai eksperimentams. SAUGUMAS

00:03:24

Reikalavimai eksperimentams. PREINAMUMAS

00:05:05

Reikalavimai eksperimentams. PATRAUKLUMAS

00:05:29

Reikalavimai eksperimentams. EKSPERIMENTAS ≠ FEJERVERKAI AR CHEMIJOS PAMOKA!

00:07:49

Reikalavimai eksperimentams. TIKSLINGUMAS

00:03:49

Dalies reziumė

00:01:36

Ruošiamės eksperimentui

25/31

00:01:06

Eksperimentų rūšys

00:04:58

Naudojant gamtines medžiagas

00:05:06

Matavimo, svėrimo eksperimentai

00:02:35

Naudojant šviesos ir šilumos šaltinius

00:05:30

Eksperimentai, skatinantys pažinti savo kūną

00:08:19

Kaip suplanuoti eksperimentą?

00:08:09

Idėjų paieška

00:02:59

Išgrynaname idėją. Kaip parinkti tinkamą eksperimentą?

00:04:31

Dalies reziumė

00:01:04

Darome eksperimentus!

26/31

00:00:30

Specialus pasirengimas eksperimentui

00:06:02

Vaikų įgalinimas

00:03:48

Dalies reziumė

00:00:40

Padarykime eksperimentą kartu. Gyvi pavyzdžiai

27/31

00:02:21

Eksperimentai su gamtinėmis medžiagomis

00:16:58

Eksperimentai su daiktais

00:08:46

Gyvi pavyzdžiai, kaip eksperimentų dėka galima mokytis skaičių ir raidelių

28/31

00:00:15

Eksperimentai „Paslėptos raidelės“

00:04:29

Raidelės paslaptingame butelyje

00:01:55

Eksperimentas „Nematomas raštas“:

00:05:05

Eksperimentai „Paslėpti skaičiukai“

00:02:28

Dubenyje ar ant stiklo/plastiko

00:03:27

Klausimų atsakymų sesija

29/31

00:02:38

Testas

30/31

00:00:00

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

31/31

Mokymo aktualumas

Ši mokymų programa skirta susipažinti su ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymu per patyrimą. Bus aptariama, kaip pritaikyti kompleksinį-kontekstinį ugdymą ikimokykliniame amžiuje, kuo naudingas ugdymui per patyrimą urbanistinis/edukacinis dizainas, kuo naudinga IT bei STEAM integracija į ugdymą ir kaip ją taikyti. Kaip pasirengti ir ugdyme taikyti eksperimento metodą. Bus pasidalinta praktinėmis idėjomis, kaip kuo kokybiškiau išpildyti skirtingas programų temas. Mokymai skirti visiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams, žmonėms, besidomintiems ugdymo inovacijomis bei ugdymu per patyrimą.

I MODULIS. Kas yra ugdymas per patyrimą ir kodėl jis svarbus ikimokykliniame amžiuje?

  • Patirtinis ugdymas– kas tai?
  • Filosofų bei pedagogų mintys apie ugdymo per patyrimą svarbą.
  • Ugdymas per žaidimą.
  • R. Emilia pedagoginė sistema.
  • Provokacija ugdyme – kas tai?
  • Įtraukusis ugdymo kontekstas – kas tai?
  • Urbanistinis/edukacinis dizainas ikimokykliniame ugdyme.

II MODULIS. Patyriminio ugdymo metodai ir formos ikimokykliniame amžiuje.

  • Patyriminio ugdymo metodai ir formos.
  • Ugdymo formos samprata.
  • Pedagoginės strategijos.
  • Pedagogo ir vaiko vaidmuo taikant įvairias strategijas. 

III MODULIS. IT ir STEAM svarba ikimokykliniame ugdyme.

  • IT ir STEAM svarba ikimokykliniame ugdyme teoriniu aspektu.
  • IT pritaikymas grupėje.
  • STEAM kūrimas grupėje.
  • Klausimų-atsakymų sesija.

IV MODULIS. Patyriminiai eksperimentai ikimokyklinukams. 

  • Kas yra eksperimentas?
  • Ruošiamės eksperimentui.
  • Padarykime eksperimentą kartu. 
  • Eksperimentai su daiktais.
  • Eksperimentai, skirti skaičiavimui ir skaitymui.
  • Klausimų-atsakymų sesija.

Šios programos  metu sužinosite:    

  • Kas yra patyriminis ugdymas.
  • Kokie yra patyriminio ugdymo metodai ir formos.
  • Kas yra provokacija ugdyme.
  • Kokios yra rekomendacijos edukacinės erdvės kūrimui.
  • Kokie yra vaiko ir pedagogo vaidmenys.
  • Pasisemsite idėjų, kaip kurti skirtingus vaiko ir pedagogo vaidmenis grupėje.
  • Kuo svarbu yra IT ir STEAM integracija į ikimokyklinį ugdymą?
  • Pasisemsite idėjų, kaip skirtingas temas papildyti IT bei STEAM veiklomis.

Peržiūrėję programą gebėsite:

  • Gebėsite taikyti skirtingas patyriminio ugdymo formas ir metodus.
  • Gebėsite  taikyti ugdymą per žaidimą grupėje.
  • Gebėsite ugdymo erdves įkurti taip, kad jos skatintų ugdymą per patyrimą.
  • Gebėsite praktiškai įgyvendinti pedagogines strategijas.
  • Gebėsite nuosekliai pasirengti IT ir STEAM integracijai ugdyme.
  • Gebėsite kurti priemones, skirtas IT ir STEAM veikloms.
  • Gebėsite atlikti praktinius eksperimentus darželio grupėje.

 

Lektoriai

Dovilė Leknickienė

Dovilė Leknickienė

Pedagogas.lt lektorė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė praktikė.

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui
  • Praktinės užduotys

Atsiliepimai