Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui | Pedagogas.lt

Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Pilietiškumo ugdymas

1/8

00:06:17

Pilietis ir pilietiškumas

00:04:01

Kaip pilietiškai ugdyti įdomiai?

00:13:17

Pilietiškumo temos veiklose

00:03:20

Savaitė, skirta Lietuvai

00:03:08

Ką reiškia mylėti savo šalį?

00:05:42

Kitų šalių patirtys

00:06:53

Pilietiškumo ugdymas - kas tai?

00:03:01

Veiklos, ugdančios pilietiškumą

00:01:09

Šeimos vaidmuo ugdant pilietiškumą

00:03:32

Žaidimai, ugdantys tautinį pilietiškumą

00:08:17

Pažintininė-tiriamoji viekla ugdant pilietiškumą

00:09:17

Meninė-kūrybinė veikla ugdant pilietiškumą

00:29:12

Klausimų - atsakymų sesija

00:09:58

Kalbiniai įgūdžiai

2/8

00:00:54

Kas yra kalba?

00:01:24

Vaiko kalbos raidos ypatumai

00:05:15

Daugiakalbystė

00:02:11

Kalbos įgūdžių lavinimas

00:00:38

Klausos lavinimas

00:04:16

Garsažodžių pamėgdžiojimas

00:02:15

Kvėpavimas

00:01:51

Pirštukiniai žaidimai

00:06:16

Mimikos ir artikuliacinės (kalbėjimo organų) motorikos lavinimas

00:02:48

Artikuliacinio aparato lavinimas

00:11:23

Skaitymas

00:06:21

Eilėraščiai, mįslės

00:02:56

Klausimai/pasakojimai /atpasakojimai

00:09:10

Smulkioji motorika

00:16:19

Stambioji motorika

00:02:10

Vaidmeniniai žaidimai

00:06:29

Klausimų - atsakymų sesija

00:12:00

Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: dailė

3/8

00:02:01

KŪRYBIŠKUMO SAMPRATA. Kas tai?

00:01:49

Vaikų bendravimo būdai

00:00:41

Asmeninė patirtis ir kurti skatinanti aplinka

00:00:51

Kodėl naudingos dailės veiklos?

00:01:58

VAIKŲ DAILĖS RAIŠKOS YPATUMAI

00:10:27

IKIMOKYKLINIO UGDYMO VAIKAMS SVARBU LAVINTI

00:04:10

KAIP PASIRINKTI MENINES PRIEMONES?

00:04:13

VEIKLŲ PAVYDŽIAI

00:01:35

GRĮŽUS Į GRUPĘ

00:01:31

Kaip elgtis su vaikais, kurie nenori/neturi poreikio dalyvauti dailės užsiėmimuose?

00:02:34

PRAKTINIŲ VEIKŲ IR PRIEMONIŲ PASIŪLYMAI

00:11:18

IŠVADOS

00:01:39

Klausimų - atsakymų sesija

00:02:48

Akustinių muzikos metodų taikymas ankstyvajame ir priešmokykliniame ugdyme

4/8

00:02:48

Temos aktualumas

00:06:20

Ugdymo prioritetai ankstyvajame muzikiniame ugdyme

00:16:21

Ugdymo idėjos perspektyvoje

00:09:12

KOKIE YRA METODAI?

00:00:04

Užsiėmimo struktūra (tik rekomendacija)

00:02:06

Kūno perkusija: kiek naudinga ritmo lavinimui?

00:00:59

Muzikinės klausos lavinimas reliatyviuoju būdu: dainelės ir žaidimai „a cappella“

00:02:24

Muzikos klausymas: kaip sužavėti mažuosius klausytojus?

00:00:22

Muzikos raštingumas žadina vaikų smalsumą, įgalina muzikinių veiklų prasmę

00:00:29

Ankstyvojo ir priešmokyklinio meninio (muzikos) ugdymo programų pavyzdžiai

00:01:10

Praktiniai patarimai

00:03:02

Klausimų - atsakymų sesija

00:06:40

Socialinis ir emocinis ugdymas

5/8

00:01:36

Kasdienio gyvenimo įgūdžiai - kas tai?

00:02:34

Buities darbai skirtingo amžiaus vaikams

00:02:03

Buities darbai pagal vaiko amžių

00:08:50

Kada reikėtų kreiptis į specialistą?

00:03:49

Emocinis intelektas - kas tai?

00:03:54

Kaip lavinti emocinį intelektą?

00:00:45

Savęs pažinimas ir savigarba

00:07:00

Empatija

00:06:09

Savikontrolė

00:08:08

Savimotyvacija

00:09:30

Bendradarbiavimas

00:07:06

Kimoči ikimokyklinio ugdymo programa

00:12:51

Rekomenduojamos knygos socialiniam ir emociniam intelektui lavinti

00:14:59

Klausimų - atsakymų sesija

00:07:18

Matematiniai įgūdžiai

6/8

00:03:16

Kodėl svarbu ugdyti matematinius gabumus nuo mažų dienų?

00:07:10

Būdai, lavinantys vaiko matematinius įgūdžius

00:07:22

3-4 METŲ AMŽIAUS VAIKŲ MATEMATINIŲ VAIZDINIŲ PAŽINIMO UGDYMAS(-SIS)

00:09:08

4-5 METŲ AMŽIAUS VAIKŲ MATEMATINIŲ VAIZDINIŲ PAŽINIMO UGDYMAS(-SIS)

00:11:31

5-6 METŲ AMŽIAUS VAIKŲ MATEMATINIŲ VAIZDINIŲ PAŽINIMO UGDYMAS(-SIS)

00:07:28

6-7 METŲ AMŽIAUS VAIKŲ MATEMATINIŲ VAIZDINIŲ PAŽINIMO UGDYMAS(-SIS)

00:04:29

Praktiniai pavyzdžiai

00:17:25

Kaip į skirtingas veiklas integruoti matematiką?

00:10:00

STEAM

00:02:23

Rekomenduojamos knygos

00:03:00

Žaidimai/dėlionės

00:02:54

Ką turėtų gebėti vaikas, eidamas į mokyklą?

00:03:21

Klausimų - atsakymų sesija

00:04:48

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

7/8

Testas

8/8

00:00:00

Ilgalaikę kvalifikacijos tobulinimo programą rengia ir įgyvendina akredituota įstaiga  VšĮ „Gyvenimo Universitetas LT“ (akreditacijos pažymos Nr. IVP-38). Visi programą baigę dalyviai gaus 40 val. KT pažymėjimus. 

Vienas iš pagrindinių švietimo tikslų yra išugdyti kiekvienam asmeniui vertybines orientacijas, leidžiančias tapti savarankišku, patriotiškai nusiteikusiu žmogumi, padėti įsisavinti žinių visuomenei būdingą informacinę kultūrą, užtikrinant valstybinės kalbos, užsienio kalbų ir gimtosios kalbos mokėjimą, informacinį raštingumą, taip pat šiuolaikinę socialinę kompetenciją ir gebėjimus savarankiškai kurti savo gyvenimą ir sveikai gyventi; nustatyti asmens kūrybinius gebėjimus ir pagal tai padėti jam įsigyti kompetencijų ir (ar) kvalifikaciją, atitinkančią šiuolaikinį kultūros bei technologijų lygį.

Labai svarbu ugdyti vaikus nuo ikimokyklinio amžiaus visapusiškai, lavinant jų pasaulietiškumą bei patriotiškumą, kalbinius ir matematinius įgūdžius, socialines kompetencijas. Visuomenėje jau dabar pastebima, kad vis prastėja vaikų ir suaugusiųjų matematiniai gabumai, mažėja specialybės paklausa, taip pat prastėja vaikų kalbiniai įgūdžiai, emocijų suvokimas ir raiška, savęs kaip piliečio supratimas, vaikų meniniai gebėjimai ir smulkioji motorika, kūrybiniai įgūdžiai, todėl ypač svarbu šias kompetencijas lavinti nuo ikimokyklinio amžiaus. 

Ilgalaikė programa parengta išskiriant penkias pagrindines kompetencijas: kalbinius įgūdžius, pilietiškumo ugdymą, matematinius gabumus, meninį ugdymą bei socialinius ir emocinius įgūdžius. 

Programos tikslas – pasidalinti gerąja pedagogine patirtimi ir praktiniais pavyzdžiais, kaip ugdyti skirtingas ikimokyklinio amžiaus vaikų kompetencijas.

I. MODULIS „Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: pilietiškumo ugdymas“ (8 val.)

Mokymo metu sužinosite:

  • Kuo svarbus pilietiškumo ugdymas nuo mažų dienų?
  • Kaip puoselėti tautos tradicijas ir kaip darželyje paminėti nacionalines šventes?
  • Pedagogės pasidalins praktiniais darbelių pavyzdžiais.

II. MODULIS „Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: kalbiniai įgūdžiai“ (8 val.)

Mokymo metu sužinosite:

  • Būdus, kaip lavinanti vaiko kalbą.
  • Kaip smulkioji motorika susijusi su kalbos lavinimu?
  • Kaip daugiakalbystė daro įtaką kalbos lavinimui?
  • Kaip sudominti vaiką knyga?

III. MODULIS „Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: muzika ir dailė“ (8 val.)

Mokymo metu sužinosite:

  • Kaip pradėti muzikinį ar dailės užsiėmimą”?
  • Kaip įgalinti vaikus, mokantis dainuoti „a capella“? Kaip pasirinkti muzikos klausymo temas?
  • Kaip ugdyti ritmo pojūtį? Kaip mokyti su fonograma?
  • Kaip pasirinkti menines priemones ir skatinti vaikus kurti?
  • Kaip elgtis su vaikais, kurie nenori/neturi poreikio dalyvauti muzikos ar dailės užsiėmimuose?
     

IV. MODULIS „Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: socialinis ir emocinis ugdymas“ (8 val.)

Mokymo metu sužinosite:

  • Kodėl svarbu gerinti vaikų kasdienio gyvenimo įgūdžius ir ką turėtų sugebėti skirtingo amžiaus ikimokyklinukai?
  • Kaip lavinti vaikų emocinį intelektą?
  • Lektorė pasidalins praktiniais patarimais ir idėjomis iš veiklų, skirtų lavinti vaikų socialinius įgūdžius bei emocijų suvokimą bei raišką.

V. MODULIS „Praktiniai mokymai ikimokyklinukų kompetencijų ugdymui: matematiniai įgūdžiai“ (8 val.)

Mokymo metu sužinosite:

  •  Kodėl svarbu ugdyti vaikų matematinius gabumus nuo mažų dienų?
  •  Būdus, kaip lavinanti vaiko matematinius įgūdžius.
  •  Kaip į skirtingas veiklas integruoti matematiką?

Šio mokymo tiesioginė transliacija – balandžio 20 dieną.

Lektoriai

Ivona Soroko

Ivona Soroko

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja, projekto „Auklėtojos šiuolaikiškai“ bendrakūrėja.

Vilė Černiuvienė

Vilė Černiuvienė

Ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja, lektorė.

Asta Šermukšnienė

Asta Šermukšnienė

Dailės ir pradinio ugdymo mokytoja

Irma Asinavičienė

Irma Asinavičienė

Muzikos mokytoja

Daiva Vasiljevienė

Daiva Vasiljevienė

Ikimokyklinio ugdymo pedagogė-praktikė, ilgus metus dirbanti su įvairaus amžiaus auklėtiniais.

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui

Atsiliepimai