Psichoaktyvių medžiagų vartojimas mokykloje: rekomendacijos tėvams | Pedagogas.lt

Psichoaktyvių medžiagų vartojimas mokykloje: rekomendacijos tėvams

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Rekomendacijos tėvams

1/1

00:09:38

Mokymo medžiaga

Ką gali padaryti tėvai, kad užkirstų kelią savo vaikui eksperimentuoti su žalingomis psichoaktyviomis medžiagomis?


Šiame koncentruotame trumpame vaizdo įrašė lektorius Girvydas Duoblys pasidalina įžvalgomis apie psichoaktyvių medžiagų vartojimo augimą tarp paauglių ir kaip tai sustabdyti. Ar tai įmanoma?

 Skirtingų psichoaktyvių medžiagų vartojimas didėja, jų pasiūla nuolat auga dėl išaugusių technologijų galimybių, kai nelegalių medžiagų galima įsigyti internetu vieno mygtuko paspaudimu. Šios pasiūlos negalima sustabdyti, bet galima bandyti užkirsti kelią žalingų medžiagų vartojimui. Efektyviausias tam metodas – ryšio su vaiku stiprinimas.


Vaikas turi žinoti, kad tėvai juo rūpinasi ne tik patenkindami jo pagrindinius bazinius poreikius, t.y. gamindami maistą, pirkdami dovanas ir jo taip mėgstamus daiktus, bet svarbiausia, nustatydami ribas ir taikydami pasekmes už netinkamą elgesį. Tokiu būdu vaikas jaučia, kad tėvams nėra vis vien, kad taip patenkinamas vienas pagrindinių žmogaus poreikių – saugumo poreikis.


Lektorius pateikia klausimus savirefleksijai. Tai puiki priemonė įsivertinti, ar tikrai pažįstate savo vaiką, ar vaikas jaučiasi priimtas ir suprastas, ar būtumėte tuo žmogumi, į kurį kreiptųsi pagalbos patekus į bėdą. Klausimai gali padėti suprasti, kur tėvai dar gali pasistengti stiprinant ryšį su savo vaiku.

Šias rekomendacijas galite naudoti tėvų susirinkimams, refleksijai ir pradėti pokalbiams  apie psichoaktyvių medžiagų vartojimą.

Lektoriai

Girvydas Duoblys

Girvydas Duoblys

Koalicijos „Galiu gyventi“ advokacijos vadovas, pelnęs Nacionalinį lygybės ir įvairovės apdovanojimą.