Švietimo konferencija: Ugdymas ir psichologija 2021 | Pedagogas.lt

Švietimo konferencija: Ugdymas ir psichologija 2021

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Įžanga

1/12

00:03:30

Pamokos valdymo ABC: be ko pamokos geriau net nepradėti?

2/12

00:39:17

Mokytojo psichologinis atsparumas: kaip atpažinti stresorius ir juos valdyti?

3/12

00:35:45

Mokyklos vidinė kultūra: sėkmingi mokytojų ir vadovų bendravimo modeliai

4/12

00:41:08

Savižudybių prevencija: efektyvi pagalba savižudybės rizikoje esančiam mokiniui

5/12

00:45:39

Sudėtingi tėvų ir mokytojų santykiai: kaip bendrauti ir bendradarbiauti?

6/12

00:43:36

Bendravimas su tėvais mokytojo praktiko akimis: (ne)geroji patirtis

7/12

00:39:11

Konfliktiški paaugliai: kaip susitvarkyti su jų keliamais iššūkiais?

8/12

00:43:18

Kaip dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vyresniais vaikais?

9/12

00:20:59

Pedagogų „perdegimas“ ir jo prevencija ugdymo veikloje

10/12

00:55:54

Testas

11/12

00:00:00

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

12/12

Kviečiame stebėti PRAKTINĘ NUOTOLINĘ ŠVIETIMO KONFERENCIJĄ
„Ugdymas ir psichologija 2021“! 

 

Sėkmingas šiuolaikinis ugdymas tiesiog neatsiejamas nuo būtinųjų psichologijos žinių, kuriomis turėtų vadovautis kiekvienas pedagogas ar ugdymo specialistas, tiesiogai dirbantis su mokiniais.

Kaip organizuosime ugdymo procesus rytoj ir po savaitės? Kaip integruosime savo, mokinių, tėvų, mokyklos bendruomenės poreikius nuolat besikeičiančio pasaulio kontekste? Kaip užtikrinsime ne tik gerus ugdymo rezultatus, bet ir darnų emocinį klimatą įprastose ir nuotolinėse klasėse? 

Siekdami atsakyti į šiuos ir kitus, būtent šiandien aktualius klausimus, jau trečius metus iš eilės organizuojame praktinę nuotolinę švietimo konferenciją visiems Lietuvos pedagogams bei ugdymo specialistams: „Ugdymas ir psichologija 2021“.  

 

Konferencijos pranešimai ir temos: 

 

1. Pamokos valdymo ABC: be ko pamokos geriau net nepradėti?

Kokie įrankiai, naudojami pamokoje, padeda mokytojui sėkmingai vesti pamoką (nepriklausomai nuo mokinių amžiaus) ir yra svarbi klasės valdymo dalis? Kokia klasės taisyklių, pamokos tikslų bei uždavinių, suolų išdėstymo reikšmė? Pranešimo metu aptariamas ir mokinių grąžinimo prie darbo klausimas, kai jie mintimis ar veiksmais yra nuklydę nuo veiklos, taip pat efektyvus ir darnus drausminimas. 

Pranešėja: Eglė Saikauskienė - specialioji pedagogė-metodininkė, lektorė, leidinio „Taisyklių atmintinė 1-4 klasei“ autorė.

 

2. Mokytojo psichologinis atsparumas: kaip atpažinti stresorius ir juos valdyti? 

Stresas - tai kasdienis ir turbūt neišvengiamas šiuolaikinio gyvenimo palydovas. Kokia yra streso įtaka mokytojui ir jo darbui edukacinėje aplinkoje? Kokie pagrindiniai streso faktoriai slegia mokytojus ir kaip juos atpažinti? Pranešimo metu aptariamos mokytojų streso ypatybės ir sėkmingi jų įveikimo būdai.

Pranešėjas: Audrius Ivanauskas - psichologas, psichologijos dėstytojas, lektorius, YouTube kanalo „Audrius Ivanauskas" kūrėjas.

 

3. Mokyklos vidinė kultūra: sėkmingi mokytojų ir vadovų bendravimo modeliai. 

Glaudus ugdymo įstaigos vadovų ir mokytojų komandos darbas - esminė sėkmingos veiklos sąlyga. Ko reikia, kad bendra ugdymo įstaigos komanda darniai funkcionuotų? Kokie pagrindiniai požymiai demonstruoja komandos veiklos kokybę? Ir kas lemia bendradarbiavimo kultūros formavimą(si) ugdymo įstaigoje? Apie visa tai išsamiai konferencijos pranešimo metu.

Pranešėjas: Doc. dr. Nerijus Pačėsa - „Erudito" licėjaus įkūrėjas ir direktorius, buvęs ISM Universiteto rektorius, ISM fondo valdybos pirmininkas.

 

4. Savižudybių prevencija: efektyvi pagalba savižudybės rizikoje esančiam mokiniui. 

Pasak Kristinos Ušackienės, kiekvienoje, net ir pačioje sunkiausioje gyvenimo situacijoje visuomet yra išeitis - net jei tuo metu jos ir nematome. Saugus, atviras tarpusavio ryšys padeda į sunkumus pažvelgti naujai. Pranešimo metu aptariami moksleivių savižudybės rizikos požymiai ir galima efektyvi suaugusiojo pagalba vaikui, esant tokiai situacijai. Lektorė aptaria ir moksleivių psichinės sveikatos ypatumus pandemijos laikotarpiu, pateikia rekomendacijų pedagogams.

Pranešėja: Kristina Ušackienė - medicinos psichologė, sveikatos psichologijos magistrė, Psichologinės paramos ir konsultavimo centro bendrasteigėja, vaikų ir paauglių konsultantė, Krizinio nėštumo centro savanorė. 

 

5. Sudėtingi tėvų ir mokytojų santykiai: kaip bendrauti ir bendradarbiauti? 

Mokyklos aplinkoje neretai iškyla gana sudėtingų tėvų ir pedagogų bendravimo situacijų. Tiek tėvai, tiek pedagogai siekia bendro tikslo – padėti vaikui. Išeitis iš galimų konfliktų - ieškoti ir rasti bendrų taškų, padedančių daug greičiau aptikti visapusiškai geriausius sprendimus. Kodėl svarbu bendrauti net ir su labai sudėtingais mokinių tėvais? Kokios priežastys lemia tai, jog tėvai tampa sudėtingais? Ir kaip teisingai pranešti tėvams apie netinkamą vaiko elgesį? Apie visa tai išsamiai konferencijos pranešimo metu.

Pranešėja: Jūratė Bortkevičienė - psichologė, UAB „Galimybių arsenalas“ ir VŠĮ „Atsakinga tėvystė“ įkūrėja ir vadovė, konferencijos „Atsakinga tėvystė“ idėjos autorė ir organizatorė, knygos „Atsakinga tėvystė: kelias į darnius tėvų ir vaikų santykius“ autorė.

 

6. Bendravimas su tėvais mokytojo praktiko akimis: (ne)geroji patirtis. 

Laisvas, savo talentus realizavęs žmogus ugdys laisvą, savo talentus realizuojantį žmogų. Kaip šią filosofiją galima pritaikyti praktiškai, kasdieninėse ugdymo situacijose? Konferencijos pranešimo metu mokytoja dalinasi gerąja ugdymo patirtimi, padedančia geriau suprasti priešmokyklinukų ir pradinukų raidos etapus, nuraminti vaikučius ir tėvelius, pasakoja apie sėkmingai pritaikytus, pasiteisinusius ugdymo sprendimus, padėjusius sudominti pradinukus nuotolinio ugdymo metu, pristato neformalų bendravimą ir jo įtaką pozityviam mokytojo ryšiui su tėveliais. 

Pranešėja: Giedrė Naruševičiūtė - edukologijos mokslų magistrė, pradinių klasių mokytoja-metodininkė, ilgametė švietimo konsultantė, UIC „Geros pradžios" metodikos praktikė, ISSA Step by Step tyrimo dalyvė, buvusi ilgametė paramos vaikams „Big Brothers/Big Sisters" savanorė, vaikiškų muzikinių spektaklių režisierė. 

 

7. Konfliktiški paaugliai: kaip susitvarkyti su jų keliamais iššūkiais?

Jei dirbant su mažesniais vaikais įprastai bendrą kalbą rasti būna nesunku, tai paaugliai dažnais atvejais gali tapti iššūkiu. „Įžūlūs“, „akiplėšiški“, „nuolat atsikalbinėja“, „neklauso“, „negerbia vyresniųjų“ – tai epitetai, kuriais suaugusieji neretai apdalina paauglius. Tačiau ar šis „sunkus elgesys“ turi savo šaknis, kurias supratę galėsime lengviau su jais susikalbėti? Konferencijos pranešime aptariama, kodėl paaugliai būna būtent tokie, ir kaip rasti raktą, padedantį sėkmingai nutiesti kelią į jų širdis.

Pranešėja: Dalia Mickevičiūtė - gydytoja psichoterapeutė, vaikų ir paauglių psichiatrė, mokymų tėvams ir pedagogams lektorė, Lietuvos vaikų ir paauglių psichiatrų draugijos narė, Lietuvos psichiatrų asociacijos narė.

 

8. Kaip dirbti su specialiųjų poreikių turinčiais vyresniais vaikais? 

Mokiniai, turintys didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių yra ugdomi specializuotose mokyklose. Kaip skirti pakankamai dėmesio kiekvienam mokiniui? Su kokiais džiaugsmais ir iššūkiais susiduria pedagogai, ugdydami mokinius, turinčius intelekto sutrikimų? Darbas įstaigoje, kurioje įgūdžiai ugdomi be iš anksto patvirtintos programos: kokie to aspektai suteikia daugiau laisvės, o kokie tampa nauju iššūkiu? Pedagogė dalinasi gerąja darbo mokykloje-daugiafunkciniame centre patirtimi. 

Pranešėja: Ingrida Stungienė - mokytoja, specialioji pedagogė. 

 

9. Pedagogų „perdegimas“ ir jo prevencija ugdymo veikloje. 

Mokytojas ir „perdegimas" - ne toks jau retas derinys šiandien. Kokie veiksniai lemia, kad ugdymo veikloje „perdegimo" paplitimas galimai yra didesnis, nei kitur? Koks yra tikrasis šio reiškinio veidas ir tikroji jo kaina? Ar yra išeitis? Žinoma. Tai mokymasis laiku pačiam save apsaugoti, kad netektų pritaikyti rašytojo Horacijaus Stenlio McCoy kūrinio išminties apie nuvarytus arklius. Apie mokytojų „perdegimo" darbe prevenciją ir praktinius jo pasekmių sprendimus išsamiai konferencijos pranešime. 

Pranešėjas: Evaldas Karmaza - psichologas, pedagoginės psichologijos magistras, lektorius, Lietuvos psichologų sąjungos narys, Europos psichodramos instituto narys.

 

Lektoriai

Jūratė Bortkevičienė

Jūratė Bortkevičienė

UAB „Galimybių Arsenalas“ įmonės įkūrėja. Konferencijos „Atsakinga tėvystė“ idėjos autorė. Knygos “Atsakinga tėvystė: kelias į darnius tėvų ir vaikų santykius”

Dalia Mickevičiūtė

Dalia Mickevičiūtė

Gydytoja psichoterapeutė, vaikų ir paauglių psichiatrė, dirbanti psichoterapinį darbą su suaugusiaisiais, vaikais ir paaugliais, konsultuojanti tėvus įvairiais bendravimo su vaikais klausimais.

Eglė Saikauskienė

Eglė Saikauskienė

Specialioji pedagogė-metodininkė, lektorė, leidinio „Taisyklių atmintinė 1-4 klasei“ autorė.

Audrius Ivanauskas

Audrius Ivanauskas

Psichologas, psichologijos dėstytojas, lektorius, YouTube kanalo „Audrius Ivanauskas" kūrėjas.

Nerijus Pačėsa

Nerijus Pačėsa

„Erudito" licėjaus įkūrėjas ir direktorius, buvęs ISM Universiteto rektorius, ISM fondo valdybos pirmininkas.

Giedrė Naruševičiūtė

Giedrė Naruševičiūtė

Pradinių klasių mokytoja-metodininkė.

Ingrida Stungienė

Ingrida Stungienė

Mokytoja, specialioji pedagogė.

Kristina Ušackienė

Kristina Ušackienė

Medicinos psichologė, sveikatos psichologijos magistrė, Psichologinės paramos ir konsultavimo centro bendrasteigėja, vaikų ir paauglių konsultantė, Krizinio nėštumo centro savanorė.

Evaldas Karmaza

Evaldas Karmaza

Psichologas, pedagoginės psichologijos magistras, lektorius, Lietuvos psichologų sąjungos narys, Europos psichodramos instituto narys.

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui

Atsiliepimai