Vertinimas, individualizavimas, diferencijavimas ir savivaldus mokymasis ikimokykliniame ugdyme | Pedagogas.lt

Vertinimas, individualizavimas, diferencijavimas ir savivaldus mokymasis ikimokykliniame ugdyme

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

1 MODULIS. VAIKŲ PASIEKIMŲ VERTINIMAS IR ĮSIVERTINIMAS IKIMOKYKLINIO UGDYMO ĮSTAIGOJE

1/17

00:04:01

Vaikų pasiekimų vertinimas

00:00:39

Kas yra vaikų vertinimas?

00:01:56

Vaikų vertinimo formos

00:01:48

Vertinimo svarba

00:03:51

Vaikų pasiekimų vertinimo reikalavimai

00:00:22

Kuo remiantis vertinami vaikai?

00:03:26

Vaikų vertinimo pagrindiniai aspektai

00:07:26

Iškylantys keblumai vertinant vaikus

00:01:56

Vaikų įsivertinimas

00:02:59

Kas yra vaikų įsivertinimas?

00:03:25

Įsivertinimo svarba

00:01:23

Vaikų įsivertinimo formos ir būdai

00:01:30

Vaikai gali įsivertinti savo veiklas tokiais būdais

00:02:03

Vaikų įsivertinimo nauda

00:05:29

Pasirengimas vaikų vertinimui

00:00:21

Susipažinimas su vertinimo formomis

00:01:22

Nepaisant to, kokia yra vertinimo forma, įstaigos remiasi:

00:01:29

Vaiko pasiekimų išskyrimas

00:00:43

Laikas vaikų stebėjimui

00:01:17

Vaikų vertinimų pildymas

00:02:59

Vaikų vertinimo pavyzdys

00:07:16

Vertiname vaiką

00:00:50

Vaikų stebėjimas kasdienėje veikloje

00:02:24

Vaikų stebėjimas pedagogo inicijuotoje veikloje

00:02:23

Individualus darbas su vaiku ir jo vertinimas

00:02:09

Duomenų ir pastabų užfiksavimas

00:00:46

Pokalbis su vaiku

00:00:34

Pokalbis su vaiko tėvais arba darželio administracija (esant poreikiui)

00:01:44

Klausimų atsakymų sesija

00:08:53

Vaikų pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo kriterijai

2/17

00:02:19

Vertinimas darželyje

00:02:40

Kokie yra vertinimo kriterijų minusai?

00:02:26

Vertinimo kriterijų pliusai

00:01:42

Kaip įvertinti vaiko pažangą?

00:08:56

Kas svarbiausia vertinant?

00:02:27

Priešmokyklinis ugdymas

00:03:31

Kas svarbiausia?

00:00:59

Praktiniai vaikų vertinimo pavyzdžiai

00:00:51

Kasdieninio gyvenimo įgūdžiai

00:02:46

Mandagumas- viena iš vertybių, kurias ugdome drauge su tėvais

00:02:28

Fizinis aktyvumas (1 dalis)

00:05:27

Sveika gyvensena

00:01:46

Fizinio aktyvumo vertinimas

00:03:21

Fizinis aktyvumas (2 dalis)

00:03:01

Emocijų suvokimas ir raiška

00:04:23

Savireguliacija ir savikontrolė

00:08:20

Savivoka ir savigarba

00:04:35

Santykiai su suaugusiais

00:02:56

Santykiai su bendraamžiais

00:03:33

Sakytinė kalba

00:06:22

Rašytinė kalba

00:05:33

Aplinkos pažinimas

00:07:36

Skaičiavimas ir matavimas

00:04:33

Meninė raiška

00:03:38

Estetinis suvokimas

00:03:00

Iniciatyvumas ir atkaklumas

00:02:51

Tyrinėjimas

00:01:49

Problemų sprendimas

00:03:54

Kūrybiškumas

00:03:19

Mokėjimas mokytis

00:03:19

Klausimų atsakymų sesija

00:10:08

2 MODULIS. VEIKLŲ INDIVIDUALIZAVIMAS IR DIFERENCIJAVIMAS DARŽELYJE

3/17

00:01:41

Vaikų veiklų diferencijavimas

00:01:16

Kas yra veiklų diferencijavimas?

00:00:36

Kam reikalinga diferencijuoti veiklas?

00:01:25

Diferencijavimo taikymas

00:00:20

Diferencijavimo taikymas koreguojant ugdymo turinį

00:02:16

Diferencijavimo taikymas keičiant mokymo/-si metodus

00:01:18

Diferencijavimo taikymas taikant skirtingus vertinimo būdus

00:02:09

Diferencijuojamo ugdymo turinys

00:00:18

Ugdymo turinio sandara

00:02:28

Ugdymo turinio proceso tikslas

00:01:06

Reikalavimai kuriant diferencijuotą ugdymo turinį

00:06:31

Vaikų veiklų individualizavimas

00:00:10

Veiklų individualizavimas

00:00:43

Individualizavimo reikšmė

00:01:41

Individualizavimo funkcijos

00:03:12

Praktiniai ugdymo turinio diferencijavimo ir individualizavimo pavyzdžiai

00:00:24

Rašant ilgalaikį planą

00:00:42

Ilgalaikio plano pavyzdys

00:01:19

Rašant savaičių planus

00:02:47

Individualizavimo ir diferencijavimo pavyzdžiai su mažyliais

00:00:19

Darbas grupelėse diferencijuojant pagal gabumus - Eksperimentas

00:01:23

Darbas grupelėse diferencijuojant pagal gabumus - Skaičiuojame ir rūšiuojame

00:03:35

Vaikai kopijuoja mus suaugusius

00:01:38

Darbas grupelėse diferencijuojant pagal gabumus - Klijuojame atvirutes savarankiškai pasirenkant priemones

00:00:30

Darbas grupelėse diferencijuojant pagal gabumus - Mokomės pažinti emocijas

00:02:33

Individualaus darbo esmė

00:01:55

Savo priemonių paketas individualism darbui

00:02:06

Ta pati veikla su papildymu

00:01:10

Padeda vaikui geriau pamatyti savo sunkumus

00:01:37

Padeda mokytis naujų sąvokų

00:01:20

Gebėjimas kartoti, kurti, interpretuoti

00:02:48

Gerina savarankiškumo, kasdienio gyvenimo įgūdžius, socialinius gebėjimus

00:01:23

Įvertinti vaiko gebėjimus

00:03:36

Visko galima išmokti

00:04:19

Sunkumai kuriant individualizuotą ir diferencijuotą sistemą

00:10:21

Žaidimo valandėlė

00:03:46

Diferencijavimas ir individualizavimas vienu metu

00:02:24

Temų kartojimui

00:00:57

Smulkiajai motorikai

00:01:13

Fantazijai, kūrybiškumui ir naratyviam ugdymui

00:01:29

Meninė raiška, skaičiavimas, rišlioji kalba

00:01:24

Stambiajai motorikai lavinti ir atidumui ugdyti

00:00:39

Tas pats takas kita puse

00:02:02

Stambioji motorika, smulkioji motorika, skaičiavimas/matavimas arba kitaip

00:01:55

Individualią veiklą perdarome į grupinę

00:01:06

Kai priemonė universali

00:02:42

Individualus drabas/grupinė veikla

00:01:06

Miško priemonės veikloms

00:01:10

Laukia meškinas medaus

00:00:53

Individuali/grupinė veikla

00:01:03

Priemonė, kurią galima pasidaryti

00:01:31

Traukinukai veža viską

00:00:36

Varlių lapai

00:00:47

Mieliausia priemonė

00:00:54

Kai priemones iš nieko pasidaro vaikai

00:00:40

Priemonės, kurios lavina vaiką

00:00:53

Vaikas gamtoje

00:00:45

Atminkite

00:00:51

Klausimai - atsakymai

00:09:56

3 MOUDLIS. Savivaldaus ugdymo praktinis pritaikymas darželinukams

4/17

00:00:57

Ar žinojote?

00:04:52

Esminis dalykas, kurį dažnas pamiršta

00:04:34

SAVIVALDUS UGDYMAS – kas tai?

00:01:03

Savivaldus mokymas(is) neįmanomas be

00:02:27

Savivaldaus mokymosi reikšmė vaikui

00:05:30

Planas, kaip padėti vaikui išmokti mokytis

00:00:49

Darbelių sąrašas

00:00:51

Darbeliai, kuriuos vaikas turėtų gebėti pagal savo amžių: 2-3 metai

00:02:07

Darbeliai, kuriuos vaikas turėtų gebėti pagal savo amžių: 4-5 metai

00:02:06

Darbeliai, kuriuos vaikas turėtų gebėti pagal savo amžių: 6-7 metai

00:00:39

Darbelių lentelių pavyzdžiai

00:02:17

Darželyje leiskite vaikui turėti atsakomybių

00:01:52

Svarbu laikytis ritmo

00:03:23

Video dienotvarkės pavyzdys „kaip darželyje eina dienelė?“

00:01:50

Svarbiausia – atrasti laiko pokalbiams

00:01:41

Kūrybiškumo, žaidimo ir aplinkos svarba kuriant savivaldų ugdymą

5/17

00:01:36

„Savivaldus“ reikšmė – veiklus

00:01:00

„Savivaldus“ – savarankiškas

00:02:25

Ar reikia stebėti vaiką ir siūlyti veiklas?

00:03:24

Taigi kaip išmokyti vaiką veikti savivaldžiai, kad iš to būtų rezultatas?

00:01:42

Kokie ikimokyklinio ugdymo mokytojo tikslai?

00:00:25

Kai žaidimas – pirmoji mokykla

00:01:39

Kai kūrybiškumas – svarbiausias kriterijus

00:00:50

Palanki aplinka ir sąlygos

00:02:24

Praktiniai savivaldaus mokymo(si) pavyzdžiai

00:22:46

Svarbu tėvams, bet naudinga ir pedagogams

00:06:06

Klausimų - atsakymų sesija

00:25:19

4 MODULIS. Specialiųjų poreikių (elgesio-emocijų sutrikimų) koregavimas darželyje

6/17

00:02:29

Mūsų vaikai tiesiog skirtingi

7/17

00:00:36

Netinkamai besielgiantys vaikai

8/17

00:02:47

Pagalbininkas auklėtojui: SEP modelio pritaikymas darbe

9/17

00:02:37

Kodėl vaikai elgiasi netinkamai?

10/17

00:02:25

1. Kai vaiko tikslas – dėmesys

11/17

00:00:50

Mokytojo reakcija, kai vaiko tikslas - dėmesys

00:01:56

Pavyzdys: 5m. Roko elgesio stebėjimas

00:05:25

Kaip elgtis, kai vaikas siekia dėmesio?

00:04:02

Kaip į pagalbą kviestis tėvus, kai vaikas siekia dėmesio?

00:02:08

Jei skyrus dėmesį, netinkamas vaiko elgesys nesibaigia?

00:00:38

2. Kai vaikas nori kontroliuoti

12/17

00:00:24

Mokytojo reakcija, kai vaiko tikslas - kontrolė

00:01:29

Pavyzdys: 5m. Roko elgesio stebėjimas

00:02:07

Kai vaiko tikslas - kontrolė

00:01:05

Vaiko reakcija į mokytojo netinkamo elgesio koregavimą

00:00:21

Kaip elgtis, kai vaikas siekia kontroliuoti?

00:03:49

Kaip į pagalbą kviestis tėvus, kai vaikas siekia kontroliuoti?

00:01:33

3. Kai vaikas siekia išvengti

13/17

00:00:48

Mokytojo reakcija, kai vaiko tikslas - išvengti

00:01:13

Pavyzdys: 5m. Roko elgesio stebėjimas

00:01:20

Kai vaiko tikslas - išvengti

00:01:20

Vaiko reakcija į mokytojo netinkamo elgesio koregavimą

00:00:35

Kaip elgtis, kai vaikas siekia išvengti?

00:05:47

Kaip į pagalbą kviestis tėvus, kai vaikas siekia išvengti?

00:01:15

4. Kai vaikas siekia (netinkamu būdu) bendrauti

14/17

00:00:37

Mokytojo reakcija, kai vaiko tikslas – (netinkamu būdu) bendrauti

00:01:13

Pavyzdys: 5m. Roko elgesio stebėjimas

00:01:32

Kai vaiko tikslas – (netinkamu būdu) bendrauti

00:01:50

Kaip elgtis, kai vaikas siekia (netinkamu būdu) bendrauti?

00:02:37

Situacija: Ką daryti, kai vaikas kandžiojasi?

00:05:35

Kaip elgtis, kai vaikas siekia (netinkamu būdu) bendrauti?

00:01:43

Kaip į pagalbą kviestis tėvus, kai vaikas siekia (netinkamu būdu) bendrauti?

00:02:09

Klausimų - atsakymų sesija

15/17

00:14:55

Testas

16/17

00:00:00

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

17/17

Ilgalaikė programa „Vertinimas, individualizavimas, diferencijavimas ir savivaldus mokymasis ikimokykliniame ugdyme“ parengta ir akredituota VšĮ Trakų švietimo centras, akdetitacijos kodas K211001144, dalyviai gaus 40 val. kvalifikacijos kėlimo pažymėjimus.

Šios ilgalaikės programos dėka ikimokyklinio ugdymo pedagogai ne tik įgaus teorinių žinių apie vaikų vertinimo ir įsivertinimo, veiklų individualizavimo bei diferencijavimo, savivaldaus mokymosi svarbą bei pagilins žinias, kaip padėti specialiųjų preikių turintiems vaikams. Drauge su svarbia teorine medžiaga pedagogai įgys ir praktinių įgūdžių ir turės galimybę pamatyti praktinių veiklų pavyzdžių bei metodinių priemonių idėjas šiomis temomis, kurias galės pritaikyti savo darbe.

Programos tikslas
Suteikti kompleksinę teorinę medžiagą bei pasidalinti praktinėmis idėjomis, kaip tobulinti vaikų pasiekimų vertinimą ir įsivertinimą, taikyti veiklų diferencijavimą ir individualizavimą, savivaldų ugdymą, įtraukiant ir specialiųjų ugdymo poreikių turinčius vaikus.

Programos uždaviniai

  • Suteikti pedagogams praktinių žinių, kaip dirbti su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais;
  • Padėti geriau suprasti, kaip ilgiau išlaikyti vaikų dėmesį;
  • Pateikti praktinių metodų, kaip aiškiai pateikti norimą temą vaikams, turintiems specialiųjų;
  • Pateikti praktinių metodų, kaip aiškiai pateikti norimą temą vaikams, turintiems ugdymosi poreikių;
  • Pateikti praktinių metodų, kaip aiškiai pateikti norimą temą vaikams, turintiems kalbos sutrikimų; 
  • Pateikti praktinių metodų, kaip aiškiai pateikti norimą temą vaikams, turintiems elgesio ir emocijų sutrikimų bei kompleksinių raidos sutrikimų;
  • Suteikti teorinių bei praktinių žinių, kaip vertinti skirtingas vaikų pasiekimų sritis;
  • Padėti įgyti praktinių įgūdžių, kaip atilikti kokybišką vaikų vertinimą bei kaip taikyti vaikų įsivertinimą;
  • Suteikti praktinių žinių apie savivaldaus mokymosi idėjas, kurias pedagogai galės praktiškai pritaikyti.
  • Skatinti atkreipti dėmesį į veiklų diferencijavimo ir individualizavimo svarbą. 

ILGALAIKĘ PROGRAMĄ SUDARO 4 MODULIAI:

I. MODULIS „Vaikų pasiekimų vertinimas ir  įsivertinimas ikimokyklinio ugdymo įstaigose“  (13 val.)
II. MODULIS „Vaikų veiklų diferencijavimas ir individualizavimas ikimokyklinio ugdymo įstaigose“ (10 val.) - prieinamas nuo 06-07 d.
III. MODULIS „Savivaldus mokymasis įkimokyklinio ugdymo įstaigose“ (7 val.)
IV. MODULIS „Kaip ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus darželiuose?“ (10 val.) 

Jūsų taip pat laukia DOVANA - vaikų pasiekimų vertinimo formos KIEKVIENAI PASIEKIMŲ SRIČIAI!

Lektoriai

Vilė Černiuvienė

Vilė Černiuvienė

Ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja, lektorė.

Dovilė Leknickienė

Dovilė Leknickienė

Pedagogas.lt lektorė, ikimokyklinio ugdymo pedagogė praktikė.

Rūta Misiulienė

Rūta Misiulienė

Psichologė, konsultantė

Mokymo medžiaga

Papildomai gaunate

  • Papildoma medžiaga
  • Klausimai lektoriui

Atsiliepimai