„Erasmus+“ projekto „THE TRAIN THAT UNITES US“ veiklos Italijoje
Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokiniai kartu su Italijos ir Graikijos šalių mokiniais dalyvavo „Erasmus+“ projekte „The train that unites us“. Pirmas projektinis susitikimas vyko Graikijoje – Verijos mieste esančiame Makrochori licėjuje. Vėliau graikų mokiniai viešėjo Lietuvoje. Čia, kaip ir Graikijoje, vyko veiklos, kuriose buvo analizuojama geležinkelio transporto tema: jo istorija, vaidmuo šalims, geležinkelio transporto perspektyva. Mokiniai aplankė Salonikų, Vilniaus, Šiaulių geležinkelio muziejus, išbandė Panevėžio siauruką.
Iš anksto parengtos ir su projekto dalyviais suderintos programos buvo nuosekliai įgyvendinamos, visos veiklos vyko pagal numatytą darbotvarkę. Iki mobilumo išvykos į Italiją mokiniai apibendrino projekto patirtis Graikijoje ir Lietuvoje, parengė pranešimą apie įgyvendintas veiklas Lietuvoje. Šį pranešimą mokiniai pristatė pirmąją išvykos į Italiją dieną Airolos miestelio licėjuje.
Visos projektinės veiklos vyko anglų kalba. Mokiniai ne tik pagilino anglų kalbos žinias, bet ir, bendraudami su Italijos ir Graikijos projekto dalyviais, išmoko pagrindinių tų šalių šnekamosios kalbos žodžių bei frazių.
Pirmąją susitikimo dieną projekto dalyviai iš Graikijos apžvelgė patirtis ir nuveiktus darbus Graikijoje, apibendrino tyrimo apie geležinkelio naudą ir svarbą jų šalyje rezultatus. Lietuvių komanda pristatė atliktas veiklas ir graikų mokinių įspūdžius Lietuvoje. Italų komanda demonstravo būsimų veiklų pristatymus – anonsus: geležinkelio muziejų Pietrarsoje, modernią Afragolos geležinkelio stotį, naujausią ir moderniausią metro liniją Neapolyje.
Antrąją dieną vykome į numatytus geležinkelio objektus Neapolyje: geležinkelio muziejų Pietrarsoje, modernią Afragolos geležinkelio stotį, projektuotą XXI a. pr. pasaulinio garso architektės Zahos Hadid. Afragolos geležinkelio stotis suprojektuota kaip svarbus persėdimų mazgas, kuriame susikerta 4 greitosios tarpmiestinės linijos, 3 tarpregioninės linijos ir vietos priemiestinė linija. Didelį įspūdį paliko moderni Neapolio metro linija, pripažinta pačia gražiausia Europoje. Žavėjomės Toledo stoties meno kūriniais: psichodeline mozaika virš eskalatoriaus, ekspresyviomis neapoliečių nuotraukomis.
Geležinkelio muziejuje, klausydamiesi gido pasakojimo, mokiniai pagilino Italijos geležinkelio istorijos žinias, apžiūrėjo gausius eksponatus, interaktyvius stendus. Mokiniai turėjo galimybę ne tik apžiūrėti unikalius eksponatus, bet ir praktiškai išbandyti geležinkelio įrenginius, pademonstruoti sukauptas teorines žinias, padiskutuoti aplinkos, klimato ir tvarumo klausimais. Projekto dalyviai daugiau sužinojo apie naujus ir naudingus skaitmeninių technologijų taikymo būdus geležinkelio transporte.
Afragolos geležinkelio stotyje mokiniai tęsė filmo, pradėto kurti Graikojoje, filmavimą. Projektinių veiklų metu jie atliko praktines užduotis, bendravo ir bendradarbiavo porose bei mišriose grupėse (lietuviai, graikai, italai). Moksleiviai gilino pažinimo ir tarpkultūrinę kompetencijas susipažindami su Graikijos ir Italijos šalių literatūra, poezija, muzika, kino menu, daile. Jie aptarė siurrealistinio meno kryptį ir jo atstovus Graikijoje bei Italijoje. Visos trys komandos dalyvavo siurrealistinėje kelionėje „Traukiniu į Dantės rojų ir pragarą“. Grupinio darbo metu mokiniai atskleidė savo kūrybiškumo kompetencijas, kūrė siurrealistinio stiliaus piešinius, kuriuose turėjo būti pavaizduotas traukinys. Vėliau projekto dalyviai savo gimtąja kalba turėjo sukurti eilėraštį geležinkelio tema.
Dalyviai ne tik įsitraukė į gausias projektines veiklas: jiems taip pat buvo sudaryta galimybė pažinti Italijos istoriją, kultūrą, paveldą. Mokiniai lankėsi Neapolyje, karališkuosiuose Burbonų rūmuose Kazertoje ir nuostabioje Amalfio pakrantėje, kuri įtraukta į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.
Įpusėjus projektiniam susitikimui vykome į užmiestį, kur prie Santa Fortunato koplyčios mus pasitiko miesto meras, kunigas, kiti svečiai. Vaišinomės, šokome, dainavome, skambėjo italų, neapoliečių, graikų ir lietuvių dainos. Mūsų mergaitės sudainavo šių metų eurovizinę dainą ir puikiai atstovavo lietuvių komandai.
Dalyvaudami šiame projekte, mokiniai ne tik sužinojo daug įvairios ir naudingos informacijos apie Italijos, Graikijos ir Lietuvos geležinkelio transportą, bet ir pagilino kalbinę, kūrybiškumo, pažinimo, IKT, komunikavimo, bendravimo ir bendradarbiavimo, tarpkultūrinę, socialinę emocinę kompetencijas, atrado naujų draugų. Dalyvavimas projektiniuose vizituose suteikė galimybę įgyti daugiau pasitikėjimo savimi, tapti savarankiškesniems ir atsakingesniems, pajusti tarpkultūrinius panašumus ir skirtumus bei pasididžiavimą savo gimtine.
Giedrė Gabšienė
Irma Grabauskienė
Kiti mokymai
Logopedas pataria: kaip ugdyti vaiko kalbą vasarą?
Individualių ugdymosi poreikių centras „Upės teka” toliau dalijasi ir pedagogams, ir tėvams labai aktualia ugdymo bei lavinimo infomacija, patarimais ir rekomendacijomis. Šįkart panagrinėsime, kaip vasarą lavinti vaikų kalbą. Nerimaujate, kad... Skaityti daugiauKuo svarbūs vaiko smulkiosios motorikos įgūdžiai ir kaip juos lavinti?
Individualių ugdymosi poreikių centras „Upės teka” toliau dalijasi tiek pedagogams, tiek ir tėvams itin naudinga infomacija, patarimais ir nemokamomis priemonėmis itin aktualiomis ugdymo bei lavinimo temomis. Šįkart panagrinėsime vaiko kasdienio... Skaityti daugiau