Geroji patirtis
2025 m. gegužės 09 d.
„eTwinning“ – šventė mažiems ir dideliems

Nuo ko prasideda šventė? Vieniems – nuo įėjimo į renginio vietą. Kitiems – nuo pagalbinių priemonių rengimo arba stalų, kėdžių ir priemonių sunešimo į salę ir sustatymo į vietas. Tretiems – nuo gimusio noro pasidalinti įdomiomis įgyvendintomis veiklomis ir scenarijaus sudėliojimo galvoje. Atskaitos taškai yra skirtingi, bet vienas dalykas visada yra nekintamas: šventinis renginys yra bendrystės rezultatas, nes, bet kuriai šventės dalyvių grupei parodžius abejingumą, šventės tiesiog nebus.
Klaipėdos vaikų laisvalaikio centre šiais mokslo metais tikrai turėjome kuo pasidalinti, nes inicijavome ir įgyvendinome net tris „eTwinning“ projektus, kuriuose sudalyvavo beveik 90 vaikų iš dviejų mūsų centro klubų „Draugystė“ ir „Švyturys“. Taigi, gimė šventės „Mes – „eTwinning“ bendruomenė“ idėja: ne tik supažindinti vaikus iš kitų būrelių kartu su jų tėvais ir mokytojais su mūsų darbais šiuose projektuose, bet ir pakviesti juos išbandyti kai kurias iš mūsų projektinių veiklų. Norinčių tai padaryti susirinko 10 komandų, kurias mūsų salė klube „Draugystė“ vos sutalpino.
Ką gi šioms komandoms pristatėme ir ką pasiūlėme?
Iš 1–4 klasių vaikams skirto projekto „Hand in Hand“ pristatėme elektroninę knygą „Adventures Hand in Hand“, kurią sukūrėme, iliustravome ir įgarsinome kartu su komandomis iš Italijos, Lietuvos ir Turkijos. O pasiūlėme nupiešti Canva Magic Media dirbtinio intelekto pagalba norimus veikėjus bei sukurti istorijas apie Velykų atostogas pagal atsitiktinius ESL Story Dice Online žaidimo kubelių paveikslėlius.
Iš projekto „We Are One Earth“, kuris skirtas 4–6 klasių mokiniams ir subūrė 7-ias partnerių komandas iš 4-ių šalių (Ispanijos, Lietuvos, Slovakijos ir Turkijos), pristatėme bendrą visų projekto komandų žinių laidą, sukurtą iš visų projekto partnerių pokalbių su atvykusiais pas mus iš tolimos planetos ateiviais, su kuriais pasidalinome savo žiniomis ekologinio pilietiškumo klausimais ir rūpinimosi aplinka patirtimi. Mūsų centro šventės svečiams pasiūlėme sukurti ateivių kaukes iš kartono, kuris yra antrinė žaliava, ir pasikartoti rūšiavimo taisykles, tinkamai užpildant „rūšiavimo konteinerius“ pasiūlytomis „atliekomis“, vadovaujantis Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro (KRATC) informaciniais lapeliais.
Mūsų 6–9 klasių mokiniai kartu su partneriais iš Graikijos, Lietuvos, Rumunijos, Slovakijos ir Turkijos savo šių metų projekte „I Feel Good = WE Feel Good“ išbandė tyrėjų vaidmenį. Jie sukūrė ir atliko mokinių, tėvų ir mokytojų apklausas apie tai, kokioje mokykloje respondentai jaustųsi gerai, išanalizavo visų trijų respondentų grupių atsakymus ir su Microsoft Copilot dirbtinio intelekto pagalba suformulavo patarimus, kaip galima pagerinti aplinką mokykloje. Taigi, mūsų šventės svečius supažindinome su projekto apklausų rezultatais ir pasiūlėme jiems patiems užpildyti analogiškus klausimynus bei pasidalinti minitimis apie palankesnę ir pozityvesnę mokyklą.
Tikiuosi, šios idėjos bus jums vertingos ir įkvėps jus surengti jūsų mokykloje panašią gražią šventę. Ypač turint omenyje, kad šiais metais „eTwinning“ švenčia savo 20-ąjį gimtadienį.
Jelena Osipkova, neformaliojo vaikų švietimo anglų kalbos mokytoja metodininkė
Kiti įrašai

Naujienos
Apskritojo stalo diskusijos ,,Sėkmingų atvejų praktikos, taikant struktūruoto ugdymo strategiją ikimokyklinio amžiaus specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams“ organizavimas Šiaulių miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams
2025 m. gegužės 6 d. Šiaulių miesto pedagoginė psichologinė tarnyba (toliau – Tarnyba) inicijavo renginį, kurį organizavo drauge su Šiaulių švietimo kompetencijų centru ir Šiaulių „Dermės“ mokyklos ikimokyklinio ugdymo skyriumi.... Skaityti daugiau
Geroji patirtis
Garsiniai skaitymai vaikams – kelionė į stebuklingą knygų pasaulį
Šiuolaikiniame vaikų ugdymo(si) procese vis dažniau naudojame įvairias technologijas, netradicines priemones, ieškome vaikams neįprastų, priimtinų, patrauklių ir įtraukių ugdymo(si) formų ir būdų. Vis dėlto dažnai pamirštame išnaudoti tokias ugdymo(si) formas,... Skaityti daugiau