INTERNETE IŠLIKITE BUDRŪS!

Šiomis dienomis, kuomet daug mums įprastų dalykų persikėlė į internetinę erdvę, suaktyvėjo ir įvairūs sukčiai, profanai ar greito uždarbio siekiantys veikėjai, siūlantys savo paslaugas įsigyti internetu. Ne išimtis ir nuotoliniai mokymai.

 

Kaip apsisaugoti nuo nesąžiningų veikėjų?

 

Parengėme 5 svarbiausias rekomendacijas, leisiančias Jums geriau identifikuoti nesąžiningus pasiūlymus, kurie šiomis dienomis gali pasiekti (o gal jau ir pasiekė) Jus el. paštu, telefonu, Facebooke ar kitais kanalais.

 

Jei dar negavote įvairiausių reklaminių laiškų, greičiausiai, tai tik laiko klausimas. Paprastai tokie laiškai yra siunčiami be išankstinio Jūsų sutikimo, o Jūs dažnai net nežinote, iš kur siuntėjas gavo Jūsų duomenis (el. pašto adresą, vardą ir kt.).

Tokie „tiekėjai“ tiesiog atakuoja Jūsų pašto dėžutę įvairiais pasiūlymais, kurie gali skambėti ypač patraukliai – gražus aprašymas, skambūs pažadai, ypač žema kaina ir pan. Tokių pasiūlymų pagrindinis tikslas yra vienas – per kuo trumpesnį laiką įgyti Jūsų pasitikėjimą ir surinkti kuo daugiau Jūsų (ar Jūsų įstaigos) pinigų.

 

Todėl dabar, kaip niekada svarbu būti atsargiems ir neužkibti ant nesąžiningų ir neaiškių veikėjų siunčiamų ypač patraukliai atrodančių pasiūlymų mokytis, kelti kvalifikaciją ir pan.

 

Tuo tikslu parengėme rekomendacijas, kurios, tikimės, padės atpažinti nesąžiningus siūlymus bei pasirinkti patikimus nuotolinio mokymo(si) bei kitų internetinių paslaugų tiekėjus.

 

DĖMESIO! Šiuo metu rengiamas išsamus saugumo internete nuotolinis mokymas su visomis rekomendacijomis, tačiau negalime laukti, kol jis bus parengtas, todėl jau dabar pateikiame 5 svarbiausias rekomendacijas, kurios leis lengviau atpažinti nesąžiningus ar įtartinus pasiūlymus bei juos teikiančius asmenis.

 

 

  1. Šiuo ekstremaliu laikotarpiu dirbkite su tais, kuriuos pažįstate

Pagrindinė rekomendacija - šiuo laikotarpiu nereiktų pradėti eksperimentuoti su nepažįstamais tiekėjais, kurių paslaugomis anksčiau nesate naudojęsi, kad ir kokie patrauklūs atrodytų pasiūlymai.

  • Neatidarinėkite jų laiškų;
  • Nespauskite laiškuose pateiktų nuorodų;
  • Neatsakinėkite į tokius laiškus.

 

Prisiminkite šią pagrindinę rekomendaciją – stengtis naudotis tų tiekėjų paslaugomis, kuriuos jau esate išbandę, kuriuos jau pažįstate ir kuriais pilnai pasitikite.

 

Jei tokios galimybės nėra, pvz. Jums reikia visiškai naujos paslaugos, kurios Jūsų žinomi tiekėjai nesiūlo, tuomet kruopščiai patikrinkite viešai prieinamą informaciją apie naujos paslaugos tiekėją.

 

  1. Patikrinkite informaciją apie tiekėją Rekvizitai.lt svetainėje

Išsiaiškinkite, kas realiai siūlo paslaugą (koks juridinio asmens pavadinimas). Kitaip tariant, kas išrašytų sąskaitą-faktūrą ir kam būtų sumokami pinigai.

  • Tiekėjo (siūlomos paslaugos) svetainėje susiraskite skiltį Kontaktai ir ten suraskite įmonės pavadinimą. Jei tiekėjas prie kontaktų nenurodo juridinio asmens (įmonės) pavadinimo, galima įtarti, kad šis tiekėjas bus nepatikimas;
  • Pagal pavadinimą suraskite įmonę www.rekvizitai.lt svetainėje, kur apie skaidrias įstaigas yra pateikiama išsami informacija – įmonės kodas, vadovas, telefonas, kiek darbuotojų dirba, kiek metų veikia, istorija, pajamos, viešieji pirkimai ir t.t. Jei ši informacija nepateikiama, didėja tikimybė, kad tiekėjas yra neskaidrus.
  • Taip pat Rekvizitai.lt, skiltyje Atsiliepimai galite rasti ir kitų vartotojų nuomonę apie šį tiekėją (jei vartotojai ją išsakė).

 

 

  1. Įsitikinkite, kad įmonė nepatiria finansinių sunkumų.

Prieš mokėdami pinigus, pasidomėkite, kokia yra tiekėjo finansinė situacija - ar įmonė nėra įklimpusi į skolas (pvz. Sodrai) ir ar bus pajėgi teikti žadamas paslaugas. Įsiskolinimai Sodrai viešai pateikiami Rekvizitai.lt svetainėje prie įmonės informacijos skiltyje Skolos.

Jei įmonė patiria finansinių sunkumų, reiktų vengti išankstinių mokėjimų, kol nėra suteiktos paslaugos. Geriau apsidrausti, suteikiant garantinį raštą, kad atsiskaitysite po to, kai bus suteiktos paslaugos.

 

  1. Įsitikinkite, kad siūloma paslauga (nuotolinio mokymo programa) realiai jau egzistuoja, o ne bus sukurta kažkada ateityje.

Įvedus karantiną ir apribojus renginių organizavimą, atsirado labai daug naujų tiekėjų, siūlančių pedagogams kelti kvalifikaciją nuotoliniu būdu. Didžioji dalis jų neturi patirties su nuotoliniais mokymais, nes anksčiau niekada nebuvo to darę. Dažnai jie siūlo įsigyti nuotolinio mokymo(si) programas, kurių realiai neturi parengę. Kitaip tariant, siūlo pirkti „katę maiše“.

Deja, parengti kokybiškus nuotolinius mokymus nėra taip paprasta. Todėl, kad netektų nusivilti, šioje vietoje pirmiausia išsiaiškinkite:

  • Ar programa jau parengta, ar galima naudotis jau dabar, iš karto?
  • Kokioje nuotolinių mokymų platformoje vyks mokymai? YouTube ir Facebook nėra nuotolinio mokymo(si) platformos, todėl mokymas(is) jose nėra efektyvus.
  • Ar galima išbandyti, pažiūrėti kelias dalis, įvertinti?
  • Kas veda mokymus (profesionalūs lektoriai, švietimo ekspertai, mokslininkai)?
  • Ar programa yra akredituota? Jei taip – kas akreditavo ir koks yra Akreditacijos numeris?
  • Ar yra galimybė atidėti mokėjimą, kad galėtumėte įvertinti kokybę? Ir pan.

 

  1. Teiraukitės žmonių, kuriais pasitikite, nuomonės.

Tai labai svarbu, tačiau į visas aukščiau pateiktas rekomendacijas nereiktų numoti ranka, net jei žmonės, kuriais Jūs pasitikite, rekomenduoja vieną ar kitą tiekėją, nes jo paslaugomis naudojasi jau daug metų ir yra patenkinti kokybe.

Teiraukitės detalių: kaip jie naudojasi savo tiekėjų nuotoliniais mokymais, kaip vyksta mokymai, kas patogu, o kas ne ir pan.

Viešai socialiniuose tinkluose išsakoma žmonių nuomonė taip pat gali padėti susidaryti įspūdį apie konkretų tiekėją.

 

 

Tikimės, kad šios rekomendacijos bus naudingos įvertinant naujus nuotolinių mokymų tiekėjus.

 

Vertinkite kruopščiai, rinkitės atsakingai ir nesustokite tobulėti!

 

Saugokime save ir vieni kitus!