Kaip padėti mokytojui „parduoti“ pamoką mokiniui?
Šiandieniniai mokiniai internete pradėjo naršyti anksčiau nei išmoko skaityti ar vaikščioti. Norint sudominti naująją „Z“ kartą, neretai tenka pasukti galvą, kaip pranokti dėmesį sukaustančius išmaniuosius įrenginius. Anot komunikacijos agentūros „EduMint“ vadovo Domanto Širvinsko, svarbiausia savo patirtį perteikti įdomiai: „Tik mokytojas gali paaiškinti, kuo gyvenime bus svarbus istorijos žinojimas, arba kodėl mums reikia taip sunkiai vargti įsisavinant trigonometriją“.
Komunikacijos ekspertai ir ugdymo specialistai vieningai nesutaria dėl efektyviausių edukacinių metodų. Tačiau net ir šiandieniniame technologijų pasaulyje, norint sudominti jaunus žmones, svarbiausia yra šiltas santykis. Ką mokytojams, norintiems prisibelsti į vaikų širdis ir galvas, patarti galėtų komunikacijos, pardavimų specialistai?
Svarbiausia – santykis
Nepaisant to, kad norint sudominti šiuolaikinį vaiką užtenka jam į rankas paduoti išmanųjį telefoną ar planšetę, vis tiek vienas svarbiausių faktorių ugdymo procese yra ne besąlygiška technologijų integracija, o tinkamas pedagogo ir visos klasės santykis.
Edukologas ir profesinių santykių konsultantas Nerijus Januškevičius teigia, kad pirmiausia yra svarbu įvertinti mokinių poreikį. „Mokyklos modelis yra šiek tiek prievartinis ir monopolinis. Todėl yra aišku, su kokiomis išankstinėmis nuostatomis ir nuotaikomis gali ateiti vaikai“, – apie pagrindinių ugdymo įstaigų poziciją atsiliepė N. Januškevičius.
Anot profesinio santykių konsultanto, svarbu įvertinti, kaip mes norime sudominti mokinius, kiekvieną atvejį reikia vertinti individualiai: „Kiekviena klasė turi savo specifinę kultūrą, todėl nėra paprasta būti atidžiam santykiams“.
Jaunam žmogui taip pat yra labai svarbi aplinkinių nuomonė, tad prieš visą savo klasę apsijuokti jam gali būti didžiausia tragedija. Be abejonės, daugiausia simpatijų iš mokinių pelno tie mokytojai, kurie yra empatiški ir neteisia savo auklėtinių dėl klaidų. Anot Lietuvos vaikų ir jaunimo centro viešojo kalbėjimo pedagogo Algirdo Viltrakio, vaikai motyvuoti nebūna, kai jų žinios yra sumenkinamos: „Blogiausiai mokomės būdami stresinėje būsenoje. Jei mokytojas visada būna piktas – didžiausia baimė yra būti pakviestam prie lentos. Iš auditorijos pusės žvelgiant, mes geriausiai mokomės, kai mums įdomu ir yra gera atmosfera“.
Ugdymas – kaip elektroninė prekyba
Lietuvos švietimo sistema bendrojo ugdymo mokyklose turi itin griežtus rėmus, jose yra standartizuotos mokymo programos. Edukologas N. Januškevičius iškėlė problemą, kad pernelyg suvaržyti standartai užkerta kelią pedagogų kūrybai.
„Reikia rasti sprendimą, kaip mes galime kurti patrauklias pamokas, užuot atsivežę jau standartinį konceptą. Čia kaip elektroninėje prekyboje – populiaru pigios prekės iš Kinijos. Tačiau norisi sukurti tą unikalų produktą. Šiuo atveju, švietimo sistemoje, kviesti švietimo žmones kurti savo programas“, – savo mintis dėstė edukologas, pridūręs, kad kiekvienas pedagogas turi savo metodus.
Entuziazmu užkrečia auklėtinius
Gyvendamas tuo, ką darai, užkrėti ir kitus. Tai galioja ir ugdymo procese. Neretai entuziastingas ir iniciatyvus pedagogas sėkmingiau sudomina savo pamoka mokinius, o jie pasiekia geresnių rezultatų. Ne ką mažiau svarbu yra suvokti pasaulį, kuriame gyvena patys vaikai.
Viešojo kalbėjimo pedagogas A. Viltrakis sakė, kad darbas su moksleiviais yra panašus kaip ir su bet kokia kita grupe. Reikia suvokti jų esamą pasaulį ir prisiderinti. „Būdami skirtinguose pasauliuose niekada nesurasime bendros kalbos. Tas pats šeimoje, santykiuose su draugais ir mokant kitus“, – savo patirtimi dalinosi jaunas lektorius.
„Charizmatiškas žmogus traukia dėmesį, o mokytojas – pritraukia mokinių susidomėjimą. Tas mokytojas, kuris žino, kad turi mokytis iš mokinių, žino savo tikslą ir žino kaip įkvėpti – išmokys mokinius. Jei dar ir savo charizmą lavina – jam tikrai nebus sunku parduoti pamoką mokiniams“, – svarbiausius mokytojo būdo bruožus išskyrė A. Viltrakis.
Liietuvos vaikų ir jaunimo centras kartu su pedagogas.lt, mokyklų vadovus ir pedagogus kviečia plačiau gilintis į tinkamo savęs pozicionavimo mokykloje koncepciją jau sausio 4 d. rengiamoje konferencijoje “Kaip parduoti švietimo idėją“. Daugiau informacijos ir registracija.
Kiti mokymai
Vaikystės žingsniai: socialinio pedagogo iššūkiai ir galimybės teikiant pagalbą mokiniams
Socialinis pedagogas atlieka esminį vaidmenį mokykloje, ypač darant didelį poveikį jauniausiems moksleiviams. Šiame straipsnyje nagrinėsiu iššūkius, su kuriais susiduria socialiniai pedagogai šioje amžiaus grupėje, ir apžvelgsiu perspektyvas, siekiant sukurti gerą... Skaityti daugiauUgdymas per žaidimus vaikų darželyje – kartais pamiršta, bet veiksminga veikla
Neatsiejama vaiko veikla, jo gyvenimo forma vaikų darželyje – žaidimai, kurie turi didelę svarbą ankstyvame amžiuje. Kartais, ugdydami mažąjį žmogų, tai pamirštame. Žaidimas – vienas iš pagrindinių būdų vaikams ugdytis... Skaityti daugiau