Raidžių mokymosi svarba ir įtaka raštingumui

Daugelis sutiks, kad mokinio raštingumui labai didelę įtaką daro skaitymo gabumai. Skaitydamas, ugdytinis suvokia žodžių, sakinių, teksto prasmę. Kuo geriau skaitoma, tuo lengviau suprantamas tekstas, užduotis, informacija. O išmokti skaityti padeda jau žinomos raidės.

Priešmokyklinėje grupėje ugdytiniai susipažįsta, išmoksta raides ir bando skaityti. Mokytis raidžių mes, priešmokyklinėje grupėje, pradedame jau antrą savaitę. Stengiamės kuo greičiau įsiminti visas raides, kad dar priešmokyklinėje grupėje jungtume raides į skiemenį, žodį, o gal net į sakinukus.
Pati dirbu su Opa Pa priemonėmis priešmokyklinukams. Ši priemonė rekomenduoja vaikus pradėti mokyti raidžių nuo vieno pagaliuko (I ), vėliau dviejų (L,T, V), trijų (Y,N,A,E.Ė,Z,Ž,F,H) ir taip toliau, kol prieiname prie likusių raidžių.

Stengiuosi, kad grupės patalpose raidžių, žodžių būtų visur. Rūbinėje yra vaikų vardai, plakate ant durų  visos abėcėlės raidės, pasisveikinimas ir atsisveikinimas („Labas rytas, Viso gero“).Grupėje raidelės taip pat matomos įvairiose vietose: taisyklės, raidės ant sienos, raidė ant lentos, kurią mokinamės tą savaitę. 

Ugdytiniams įsiminti raides lengviau, kuomet jas rašo jie patys, piešia, aplikuoja, lipdo, dekoruoja, dėlioja iš pieštukų ir pan. Kas rytą vaikai užsirašo savo vardą. Jei kuris dar nemoka, mokinamės, kol pavyksta parašyti pačiam be lapelio su jo vardu.

„Ryto rato “ metu raidę, kurią mokomės, rašome ore, su pirštuku draugui ant nugaros, ant delno.
Labai patinka raides „rašyti“ iš draugo. Kuomet komandomis turi sudėlioti savo kūnais raides, kurias mokame .Kai kam pavyksta ir vienam „sudėlioti“ raidę, kaip I, K. Dirbant komandoje atsiskleidžia vaikų gebėjimas bendradarbiauti. Komandinis darbas ir skatinimas bendradarbiauti moko efektyvaus komunikavimo, informacijos dalijimosi, įsiklausymo į kito nuomonę bei pasiūlymus.

Labai gerai įsimenamos raidės, kai yra nurašomas tekstas. Grupėje turime Smart lentą, joje vaikams labai patinka rašyti, piešti, žaisti žaidimus. Taip pat lentoje užrašau trumpą tekstą, kurį vaikai nurašo ir paryškiną tą dieną įtvirtinamą raidę. Vaikai atlikdami garsinę analizę įrašo praleistą raidę, taip ją įsimindami. 

  

 

Išvykos metu, einant pasivaikščioti, labai stengiamės rasti ir pamatyti įvairių raidžių. Taip pat ir namų darbuose būna, kad vaikai ieško raidelių, jas nufotografuoja ir atsiunčia nuotraukas, kurias grupėje aptariame kartu.
Lauke iš įvairios gamtinės medžiagos dėliojame raideles.

  

Taip pat vaikams labai patinka ir jie be išmaniųjų technologijų neįsivaizduoja savo laisvalaikio. Tad man į pagalbą atėjo žaidimų kūrimo programėlė, kurią galima rasti čia:    https://learningapps.org/logout.php

Keli mano kurti žaidimai vaikams su šia programėle:
https://learningapps.org/display?v=ptrjn8csa20
https://learningapps.org/display?v=pxzeby4ik20
https://learningapps.org/display?v=prc36ea6k20
https://learningapps.org/display?v=ppsnvh79320

Tikiu, kad kiekvienas pedagogas turi kuo pasidalinti, kaip jie mokosi pažinti raides, jas įsimena. Nes labai svarbu jas įsiminti, o lengviau įsimenamos per pačių vaikų praktiką. Kaskart vis ieškome naujų būdų, kaip lengviau ir paprasčiau įsiminti raides, išmokti skaityti. 
Linkiu, kad raidžių pažinimas ir įsiminimas būtų lengvas ir paprastas su Jūsų išmone ir darbu.