Naujienos
2023 m. spalio 27 d.
Virtuali ikimokyklinių įstaigų vaikų paroda ,,Smėlio eskizai 2023”

Prieš planuodami naujus mokslo metų projektus, parodas, norime pasidžiaugti vasaros metu nuveiktais darbais.
Kauno Panemunės lopšelio - darželio dailės mokytoja Aurelija Grabauskienė ir logopedė Inga Antanaitienė kvietė Lietuvos ikimokyklinio ugdymo mokytojus ir jų ugdytinius vasarą įsitraukti į vaizduotės žaidimus pasitelkiant smėlį. Mokytojams tai puikiai pažįstama kūrybinė, atsipalaidavimo bei taktilinė priemonė vaikams.
Vasaros metu, ikimokyklinėse įstaigose, ugdymas persikelia į lauką ir smėlis natūraliai įsilieja į vaikų kasdieninius žaidimus. Tai priimtina gamtinė medžiaga vaikams žaisti ir kurti, nes turi atpalaiduojančias ir kūrybą išlaisvinančias savybes. Yra žinoma smėlio nauda ne tik kūrybiškumo lavinimui, bet ir smulkiosios motorikos stiprinimui, taktiliniam stimuliavimui, kalbos ugdymui. Be to, vaikams žaidžiant smėliu, ypač patinka galimybė akimirksniu viską keisti, perkurti ir patirti sėkmę. Todėl kūrybinis procesas žaidžiant yra geriausias mokymosi laikas, nes patiriama daug netikėtų atradimų, kurie suteikia naujų minčių, noro tyrinėti, atrasti ir išmokti.
Suaugusiojo inicijuoti kūrybiniai žaidimai su smėliu atveria naujas galimybes pažvelgti į įprastą gamtinę priemonę naujai ne tik pedagogui, bet ir ugdytiniui. Buvo siūloma naudoti didelio formato popieriaus lapus ir sausą smėlį. Kilnojant, sukiojant popieriaus lapą išgauti smėlio dėmes, braukant, barstant ir kitokiais veiksmais papildant, išryškinti pamatytas asociacijas, įvardinti jas. Tikslas - sužadinti vaizduotę ir išryškinti pamatytas asociacijas, įvardinti jas, patirti sensorinę stimuliaciją.
Visą vasarą vaikai kartu su pedagogais žaidė, eksperimentavo, kūrė momentinius kūrybinius darbus su smėliu ir dalinosi jų fotografijomis respublikinėje virtualioje parodoje ,,Smėlio eskizai 2023”. Sulaukėme 60 dalyvių iš Lietuvos ugdymo įstaigų. Parodos dalyviai įsitraukė į kūrybinį žaidimą su smėliu ir interpretavo kūrybos procesą skirtingai. Pateiktose fotografijose matyti, jog papildė darbus gamtine medžiaga, atrado šešėlių žaismą, taip sukurdami netikėtumo įspūdį. Kai kurie dalyviai akcentavo kūrybinį procesą, pabrėždami sensorinę bei emocinę patirtį, kiti- rezultatą, kur apjungė įvairiapusę patirtį - nuo proceso iki estetinio išgyvenimo.
Šiose patirtyse buvo svarbu, kad pedagogas provokuotų vaikų naujus atradimus, skatintų smalsumą, pasitikėtų vaiko vaizduote bei leistųsi jos vedamam.
Aurelija Grabauskienė, dailės mokytoja metodininkė
Inga Antanaitienė, logopedė metodininkė
Kauno Panemunės lopšelis - darželis
Kiti mokymai
.jpg)
Geroji patirtis
Atvira integruota lietuvių kalbos ir literatūros, gamtos mokslų, dailės pamoka „Rudenėlio margas rūbas“
Specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) turinčių vaikų/mokinių ugdymas kelia didelius iššūkius. Norint, kad SUP mokinys aktyviai dalyvautų pamokoje ir siektų akademinių rezultatų, pagrindinis vaidmuo tenka pedagogui, kurio veikla reikalauja įvairių gabumų,... Skaityti daugiau
Geroji patirtis
Skaitmeniniai įrankiai ir kritinis mąstymas: ugdymas, kuris keičia xxi amžiaus kompetencijų ateitį
Kūrybiškumas, kritinis mąstymas, bendravimas ir bendradarbiavimas glaustai atspindi pagrindinių XXI amžiaus kompetencijų, kurių turi būti mokoma ir kurių turi mokytis būsimi aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, esmę. Nepaisant to, kad pedagogai... Skaityti daugiau