Konferencijos pranešimai ir temos:
1. Socialinis - emocinis ugdymas darželyje
Aukštą emocinį intelektą turintys vaikai lengviau atpažįsta savo emocijas, o pažindami gali jas valdyti. Tai didina pasitikėjimą savimi, kadangi vaikas žino ką jaučia, ko nori, ką gali - vadinasi, kitas žmogus negalės paveikti vaiko savo neigiamomis nuostatomis. Kokios yra pagrindinės emocinio intelekto sritys? Pranešime bus aptariami ir paprasti bei lengvai pritaikomi emocinio intelekto lavinimo pratimai ikimokykliniam ugdymui.
2. Kūrybiškas mokymas - mokytojo sėkmės ir geriausio rezultato garantas
Kūrybiškumas - tai viena svarbiausių pedagogo savybių, suteikianti galimybę pateikti mokymo procesą nestereotipiškai ir veiksmingai, siekiant pačių geriausių ugdymo rezultatų. Ikimokyklinio ugdymo pedagogams suteikta išskirtinė galimybė: sužaidybinti kiekvieną mokymo(si) veiklą taip, kad ši padėtų vaikui „nukeliauti“ į ieškojimų, atradimų, mokslo bei vaizduotės pasaulį. Konkretūs mokymo metodų pavyzdžiai, padedantys mokyti kūrybiškai ir pateikiantys atsakymus, padedančius spręsti kalbos, judėjimo ir dėmesio sukaupimo problemas, bus išsamiai aptarti konferencijos pranešimo metu.
3. Kūrybiškas ikimokyklinis ugdymas per patyrimą (STEAM, IT) – misija įmanoma!
Ar įmanomas kokybiškas ikimokyklinis ugdymas nuo pat lopšelio grupės? Dėl ypač jauno vaikų amžiaus bei nepasitikėjimo vaiko gebėjimais dažnas pedagogas bijo arba nedrįsta eksperimentuoti, ugdydamas ikimokyklinio amžiaus vaikus - taip susiduriame su vaikų gabumų nuvertinimu. Kas yra ir kuo svarbus patirtinis ugdymas? Ar ugdant lopšelio grupę įmanoma taikyti IT ir STEAM? Kuo svarbus urbanistinis/edukacinis dizainas ikimokykliniame ugdyme? Apie visa tai išsamiai konferencijos pranešime, skirtame visiems ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojams, tėvams bei ugdytojams.
4. 10 pedagogo elgesio veiksnių, darančių įtaką vaiko raidai ir gerovei
Pasauliui sparčiai tobulėjant, svarbu, jog žmogaus pažinimas, ugdymas bei su tuo susijusios žinios neatsiliktų. Kaip pozityviai drausminti vaikus? Kaip kurti ir puoselėti geresnius santykius su vaikais? Kodėl kai kurie anksčiau taikyti metodai yra žalingi vaikui? Konferencijos pranešime lektorė pasidalins praktinėmis ir mokslinėmis žiniomis apie tai, koks ikimokyklinio ugdymo pedagogų elgesys augina sveikus ir laimingus vaikus, o kokį pedagogų elgesį reikia palikti praeityje.
5. Darželis – vaikų socializacijos mokykla?
Vaikams naudinga įsisąmoninti, dėl ko ir kam jie eina į darželį. Auklėtojos ir tėveliai galėtų naudoti alternatyvius motyvacinius teiginius, vietoje įprastų „tai tavo pareiga; tavo darbelis; tu privalai; ten bus įdomu; ten daug vaikų; turėsi draugų, naujų žaislų“ ir pan. Pranešimo metu bus aptariami įvairūs ikimokyklinukų socializacijos klausimai: kas yra socializacija? Kada socializacijos procesas sutrinka? Kokią įtaką daro socializacijos procesas vaiko ateičiai? Išklausę lektoriaus pranešimą ikimokyklinio ugdymo pedagogai galimai apsvarstys naujas įžvalgas apie socializaciją ir ankstyvąjį ugdymą bei gebės komunikuoti su vaikais iš jiems suprantamos pozicijos.
6. Vaikų fizinis aktyvumas: kaip taisysime fizinio aktyvumo stygiaus įpročius?
Pandemijos padiktuotų pokyčių laikotarpis ypač sudėtingas vaikams, tėvams ir mokytojams. Svarbu, kad vaiko gyvenime ši situacija nepaliktų žymaus neigiamo pėdsako. Dienoms bėgant namuose, vaikai labai daug laiko praleidžia prie kompiuterių, televizorių ekranų. Kaip mažuosius vėl sugrąžinti prie fizinio aktyvumo, kad jie pajustų judėjimo džiaugsmą, taip užsipildydami puikiomis emocijomis? Ar tą sėkmingai gali įgyvendinti ugdymo įstaiga? Apie tai, kokiais būdais padėti vaikui susigrąžinti fizinį aktyvumą, išsamiai konferencijos pranešimo metu.
7. Darbas su specialiųjų poreikių vaikais: auklėtojo praktika ir atvejų analizė
Norint dirbti produktyviai ir kokybiškai, ikimokyklinio ugdymo pedagogams tenka apgalvoti visas savo darbo sritis. Viena jų – darbas su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais vaikais, kuriems turėtų būti skiriamas ypatingas dėmesys. Su kokiais sunkumais susiduriama ugdant vaikus, turinčius specialiųjų poreikių? Kokių alternatyvių komunikacijos būdų ieškoti bendraujant su nekalbančiu vaiku? Su kokiais iššūkiais tenka susidurti pedagogui, nuotolinio ugdymo metu dirbančiam su specialiųjų poreikių turinčiais vaikais? Apie viską išsamiai konferencijos pranešimo metu.
8. „Kimochi" ir 10 kasdienių situacijų: kaip vaikams priminti elgesio modelius jose?
Karantino metu darželių grupėse sumažėjus vaikų, daugelis kasdienių situacijų iš darželių persikėlė į namus. Karantinui baigiantis, vaikai sugrįžta į darželius, bet jau pasikeitę - ne tik paaugę, bet ir pamiršę tinkamą elgesį sudėtingose darželio situacijose. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose vėl prasidės šurmulys, skubėjimas, nekantrumas: nemažai vaikų bus pamiršę susitarimus (taisykles), kad reikia dalintis, palaukti, paprašyti ir t.t. Kaip šiose situacijose mums gali padėti „Kimochi"? Apie tai, kokie kasdieniai susitarimai, remiantis integruota socialinio-emocinio ugdymo „Kimochi" programa, padės išpręsti sudėtingas situacijas, išsamiai konferencijos pranešimo metu.