Kaip efektyviai dirbti grupėje su skirtingų poreikių vaikais? konsultacijos | Pedagogas.lt

Kaip efektyviai dirbti grupėje su skirtingų poreikių vaikais?

Nijolė Paškonienė
2023-02-12
Susidūriau su situacija, kad vaikas, turintis autizmo spektro sutrikimą ramesnis būna, kai vaikų grupėje būna mažiau. Jei vaikų grupėje būna 18-20, vaikas klykia, atrodo pasimetęs, negaliu jo nuraminti. Ar tokiu atveju, kai matome, jog vaiko elgesį keičia didelis vaikų kiekis, triukšmas ar įmanoma yra vaiką išvesti ir pabūti spec. pedagogo ar psichologo kabinete?
Rūta Misiulienė
Su autistais nėra vieno atsakymo, jie labai jautrūs įvairiems pojūčiams, triukšmui, prisilietimams ir buvimui tarp žmonių. Kai vaikas neturi kažkokio savo kampelio esant dideliam vaikų kiekiui grupėje ir negali ramiai žaisti ar užsiimti norima veikla, tada kyla didžiulis emocijų antplūdis. Nėra vieno atsakymo, turbūt nereikia kiekvieną kartą išvesti, kartais galima padėti nurimti čia pat, kartais kažkokiam kampe ar kitoje erdvėje grupės rėmuose. Bet jei matote, kad vaikas įkrito į tokį emocinį didelį išgyvenimą, tada gali būti išeitis pabūti kitoje aplinkoje, erdvėje. Bet daugiau orientuoti vis tiek turime į savo grupę, bet gal šalia grupės įmanoma padaryti kokį kambariuką, kur galėtų tas vaikas laikas nuo laiko ten pabūti, kai visai nesivaldo.
Svetlana Gerasimenko
2023-02-13
Penkiamečio adaptacija, kada pakeitus ikimokyklinę įstaigą ar jis turi turėti adaptacinį laikotarpį ir ar gerai vaiką "įmesti" iš karto visai dienai?
Rūta Misiulienė
Visi vaikai labai skirtingi, o adaptacija norime ar nenorime bus. Adaptacija gali trukti iki mėnesio laiko. Jei pakankamai gerai išbūna visą diena, ramiai, tada valio, o gal tiesiog tėvai neturi galimybės atvesti po trumpesnį laiką pradžioje. Dar svarbu pradžioje kalbėti su tėvais kokiomis sąlygomis vaikas ateina, kodėl mokslo metų viduryje keičiama įstaiga, ar šeima persikėlė ar kažkas nutiko praeitoje įstaigoje. Auklėtoja taip pat turi pasiruošti įvesti vaiką į grupę.
Daina Marcinkienė
2023-02-14
Viena mergaitė nevalgo darželyje maisto, valgo tik tai, ką įdeda namiškiai. Ką galite patarti?
Rūta Misiulienė
Čia kyla papildomi klausimai ar jį valgo tik specifinį maistą, ar tik konkrečios faktūros. Ką tėvai kalba apie tą darželio maistą? Gal čia tiesiog padidintas vaiko jautrumas ir vaikui viena iš tų sričių yra maistas. Aš siūlyčiau aptariant su tėvais, kad bandytumėte kartu supažindinti vaiką su darželio maistu. Kad bent po truputį, iš darželio duodamų produktų tėvai įdėtų vaikui į pietų dėžutę, kad vaikas matytų, kad maistas jo dėžutėje toks pats kaip ir darželio.
Rima Jakštienė
2023-02-15
Ar mokytojo padėjėjas turėtų padėti mokytojui ar mokiniui? Viename seminare girdėjau, kad reikia padėti mokytojui, o ne mokiniui. Kas turėtų mokytojo padėjėjui suteikti žinių apie darbą su spec. mokiniais, ar mokytojas ar administracija? Ką daryti, jei mokytoja nenori priimti iš padėjėjo pagalbos?
Rūta Misiulienė
Jeigu žiūrint pagal seimo įsakymą apie mokytojo padėjėjo funkcijas ir atsakomybes, ten yra nurodyta keletas punktų. Nurodyta, kada padėjėjas padeda mokiniui arba mokinių grupei orientuotis, judėti aplinkoje, apsitarnauti, įsitraukti į ugdomąją veiklą ir t.t. Taip pat mokytojo padėjėjo atsakomybės yra bendradarbiauti su mokytojais, spec. pedagogais, psichologais ir pagalba pritaikyti kartu su mokytoju medžiagą ugdymui. Mano nuomone padėjėjas padeda ir mokytojui ir mokiniui, jis tarsi tarpininkas tarp jų. Apmokyti padėjėją turėtų tikrai ne mokytoja, nes medžiagos labai daug, įvairių seminarų taip pat.
Asta Milčiūtė
2023-02-16
Ką daryti, jeigu vaiko elgesio sutrikimai dideli, bet nepatvirtinti specialisto, nes tėvai nesutinka vykti į PPT tarnybą ir taip padėti tam vaikui.
Rūta Misiulienė
Galima padėti, šnekant, kad yra problemų, kad neužtenka pagalbos ir ką tėvai siūlo, kokius būdus. Visada kalbėtis, parodyti, kad norima padėti, ieškoti išeičių. Žinoma, galima kalbėtis ir su specialistais, iš jų gauti patarimų, kurie padėtu.
Reda Jakienė
2023-02-17
Kokia jūsų nuomonė apie 2024m. startuosiantį įvairių poreikių vaikų ugdymą darželiuose ir mokyklose? Ar suteikdami dėmesį vaikams su spec. poreikiais nenuskriausime kitų vaikų, tarp jų ir labai gabių, kurie taip pat reikalauja išskirtinio dėmesio ir tam reikalingų mokytojo žinių ir pasiruošimo?
Rūta Misiulienė
Jūs ir dabar lavinate įvairių poreikių vaikus. Bet aš galvoju, kad norint suteikti reikiamą ugdymą kuo įvairesnių poreikių turintiems vaikams, reikalingos ir sąlygos mokytojui, padėjėjui ir specialistams. Reikalingos ir papildomos priemonės ir papildoma veikla, finansavimas mažinant grupes. Sisteminis priėjimas prie idealistiškų tikslų. Šiuo metu matau tarsi tokią situaciją, kai su nedaug norima padaryti daug. Tačiau taip neišeina, nes tada lieka kažkokie kiti vaikų poreikiai nepatenkinti. Pavyzdžiui, mokytojas turės skirti savo resursą nuraminti vaikui su spec. poreikiais ir gal net ne vieną kartą per dieną ir tada nukentės tie gabūs vaikai.