Praktinis pasiruošimas I tarpinio patikrinimo (kalbėjimo) daliai. Negrožinio teksto suvokimas | Pedagogas.lt

Praktinis pasiruošimas I tarpinio patikrinimo (kalbėjimo) daliai. Negrožinio teksto suvokimas

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Įžanga

1/23

00:01:45

Negrožinės literatūros vieta programoje

2/23

00:04:26

Publicistika. Publicistinis stilius

3/23

00:07:42

Akistata su tekstu (analizės žingsniai)

4/23

00:09:45

Išplėstinio kurso pavyzdinė kalbėjimo užduotis

5/23

00:02:03

Problemos aktualumas: aš ir kiti

6/23

00:05:31

Tikslo, intencijos ir pagrindinės minties sąveika

7/23

00:03:46

Kalbančiojo raiška

8/23

00:06:55

Probleminio klausimo svarstymas

9/23

00:02:35

Antrasis tarpinis patikrinimas. Išplėstinis kursas

10/23

00:03:05

Klausimai rišliam pasakojimui

11/23

00:04:19

Užduotys (vertinimas)

12/23

00:02:53

Tekstų lyginimas raštu ir žodžiu

13/23

00:02:12

Teksto suvokimo klausimai

14/23

00:02:08

Autoriaus intencija ir tikslas (suformuluokite)

15/23

00:04:15

Diskusija. Kaip vertinti globalizmą?

16/23

00:05:31

Priežasties – pasekmės principas

17/23

00:01:35

Teksto suvokimo žingsniai

18/23

00:06:24

Analogija – esė minties raiškos forma

19/23

00:06:37

Kalbėjimo užduoties tikslai

20/23

00:02:46

Klausimų - atsakymų sesija

21/23

00:04:38

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

22/23

Testas

23/23

Mokymo medžiaga

Informacija

Ilgalaikių programų rengimą ir renginius organizuoja bei kvalifikacijos programas ruošia VšĮ Gyvenimo Universitetas LT(akreditacijos pažymos Nr. IVP-38). Šio mokymo dalyviai gaus 6 val. KT pažymas.

Atnaujintoje ugdymo programoje daug dėmesio skiriama komunikacinei kompetencijai, kalbėjimo ir klausymo pasiekimų ugdymui. Negrožinių tekstų analizė reikalauja kitokių mokymo metodų ir skaitymo strategijų, o I tarpinis patikrinimas (kalbėjimas) tikrina komunikacinius gebėjimus. 


Mokiniai turi perskaityti tekstą ir apibūdinti jo temą, aptarti keliamas problemas ir jų aktualumą, išsakyti savo požiūrį į problemą, pagrįsti jį remdamiesi tekstu ir savo patirtimi. Taip pat reikia argumentuotai atsakyti į pašnekovo klausimus, mintis dėstyti nuosekliai ir aiškiai, kalbėti taisyklingai, laikytis kalbėjimo etikos reikalavimų. 


Artėjantys žinių patikrinimai lietuvių kalbos ir literatūros pedagogams gali kelti nerimą. Tačiau jį sumažinti padeda konkreti metodinė informacija ir praktiniai pavyzdžiai, kaip ruoštis šiam svarbiam etapui.  


Tad šis mokymas padės geriau pasiruošti tarpiniam patikrinimui. Seminare lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė Vida Lisauskienė supažindins su kryptingai atrinktomis negrožinių tekstų analizės strategijomis ir mokymo metodais. 


Seminaro metu taip pat susipažinsite su negrožinių tekstų žanrų įvairove (straipsniai, interviu, esė, recenzijos, laiškai, komentarai, dienoraščiai, reportažai); publicistinių tekstų analizės strategijomis; teksto suvokimo ir kalbėjimo mokymo metodika.



Mokymo metu sužinosite :

 

  • kokias strategijas galima taikyti analizuojant negrožinius tekstus;
  • kokius metodus taikyti ruošiant mokinius I tarpiniam (kalbėjimo) patikrinimui;
  • kaip susieti negrožinių tekstų analizę su kūrinių analize, interpretacija ir probleminio klausimo svarstymu rašant rašinius.



Po mokymo gebėsite :

 

  • pasitelkti negrožinio teksto analizės strategijų taikymą ugdant(is) komunikacinę ir kultūrinę kompetenciją;
  • viešojo kalbėjimo planavimą ir negrožinių tekstų problemų aktualizavimą susieti su poleminio pobūdžio rašinio rašymu;
  • negrožinius tekstus ir jų analizės būdus nesunkiai pritaikyti kaip kultūrinį, istorinį ir biografinį kontekstą interpretacijos rašymui.



Mokymo metu gausite Įrankių krepšelį, kurį sudaro:


  • atmintinės;
  • užduotys savarankiškam darbui;
  • Aktualūs susiję dokumentai pdf. formatu;
  • įvairių žanrų analizės pavyzdžiai, kuriuos mokiniai galės išbandyti ruošdamiesi I tarpinio patikrinimo kalbėjimo daliai.

Lektoriai

Vida  Lisauskienė

Vida Lisauskienė

Vilniaus licėjaus lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė. 2016 ir 2023 metų Programos atnaujinimo grupės narė, metodinių rekomendacijų pagal atnaujintą programą bendraautorė, ,,Baltų lankų“11-12 klasei ir LLTI vadovėlių 9-10 klasei ir teksto

Atsiliepimai