Elektroninis aplankas kiekvienai pamokai

Jau kelerius metus domėjausi elektroninio aplanko sistemomis ir prieš dvejus metus atsirado galimybė jas išbandyti. Mūsų mokykla buvo pakviesta dalyvauti tarptautiniame projekte „Perkeliamųjų gebėjimų vertinimas“, kurio tikslas ir buvo suteikti mokytojams daugiau žinių ir gebėjimų, kaip ugdyti perkeliamuosius gebėjimus ir juos vertinti, naudojant IKT, pristatyti elektroninio portfelio metodiką, pateikti autentiškas užduotis, kurti mokymosi scenarijus su problemų sprendimo užduotimis ir kt. Projekto veikloms vykdyti buvo pasiūlyti el. portfelio įrankiai Mahara ir One Note. Man jie nepasirodė patogūs, todėl paieškojus internete suradau labai paprastą, puikiai veikiantį el. portfelio įrankį SeeSaw (angl. sūpuoklės), kurį visus šiuos mokslo metus naudojau dirbdama su kiekviena iš klasių.

SeeSaw suteikia galimybę mokiniams pasidalinti savo darbais – nuotraukomis, meno kūriniais, vaizdo įrašais, projektais; mokytojui – įkelti mokiniams savo sukurtą medžiagą, vertinti ir komentuoti mokinių darbus; tėveliams – pamatyti savo vaikų darbus ir mokytojo įkeltą medžiagą bei rašyti komentarus. Įrankis yra nemokamas.

Kaip sukurti klasę SeeSaw įrankyje?

1. Susikurkite mokytojo paskyrą, atsidarę nuorodąPedagogas.lt tinklaraštis elektroninio aplanko naudojimas app.seesaw.me naršyklėse Chrome ar Firefox arba atsisiųskite Seesaw Class programą į savo mobilųjį įrenginį. Norėdami pradėti, pasirinkite „Aš esu mokytojas“ (angl. I am a Teacher). Suraskite keirėje viršuje pliuso ženklą ir paspauskite Create New Class.

2. Sukurkite savo klasę, suteikite jai pavadinimą, pvz. Fizika_8a ir pasirinkite lygį. Šiuo atveju – 8th. Kai sukursite klasę, įkelkite mokinius. Tai galima padaryti paprastai – palieskite veržliarakčio piktogramą (viršuje dešinėje) > Klasės nustatymai > Tvarkykite mokinius > Pridėti Pedagogas.lt tinklaraštis elektroninio aplanko naudojimas mokinius. Mokinius įkelkite nukopijavę iš Word mokinių sąrašą.

3. Prijunkite mokinius prie SeeSaw. Tai galima padaryti trim būdais. Mokiniai turi atsisiųsti SeeSaw programėlę į savo įrenginį, atsidaryti ją, paspausti I am Student ir nukreipti įrenginį į lentą, kurioje matosi QR kodas. Jei technologiškai tai padaryti neįmanoma, mokytojas gali atspausdinti QR kodą ir padėti mokiniams ant stalo. Lygiai tuo pačiu principu mokiniai gali prisijungti tekstiniu kodu. Taip jungtis reikia kiekvieną pamoką. Mokiniai taip pat gali prisijungti naudodami savo el. paštą, tačiau toks būdas labiau tinka vyresniems mokiniams. Tokiu atveju tai reikia nurodyti koreguojant nustatymus.

Pedagogas.lt tinklaraštis elektroninio aplanko naudojimas

Kaip įkelti mokomąją medžiagą į SeeSaw?

Atsidarius klasę reikia paspausti dešinėje viršuje aiškiai matomą pliuso ženklą.

Pedagogas.lt tinklaraštis elektroninio aplanko naudojimas

Toliau paspaudžiame Post to Student Journal ir atsidariusiame lange pasirenkame, ką norime įkelti. Sistema leidžia įkelti nuorodas, dokumentus pdf formatu, piešinius, užrašus, filmus ir, jei naudojami mobilūs įrenginiai, iš karto fotografuoti ir filmuoti. Įkėlę medžiagą nurodome, kad medžiagą siunčiame visiems mokiniams arba pasirinktai grupei, ir, jei norime, galime sukurti katalogą. Reikia nepamiršti, kad visus veiksmus patvirtiname paspaudę žalią varnelę dešinėje viršuje. Dabar mokiniai matys jūsų medžiagą, gales dirbti su ja, rašyti komentarus, pasižymėti, redaguoti, atlikti užduotis. Tuo pačiu principu savo darbus įkelia ir mokiniai.

Tėveliai prijungiami paspaudus Invite Families. Tada jums sugeneruojamas laiškas tėvams su instrukcijomis, kurį jūs galite išsiųsti jiems el. paštu arba per elektroninį dienyną.

Kuo SeSaw įrankis naudingas?

  • Vienas svarbiausių šiuolaikinės mokyklos siekių – padėti vaikui išsiugdyti kūrybos kompetenciją, suprantamą kaip gebėjimą originaliai, lanksčiai, tikslingai ir produktyviai mąstyti ir veikti. Dirbdami su šiuo įrankiu, vaikai, remdamiesi savo patyrimu ir žiniomis, kuria netikėčiausius vaizdus ir situacijas ir gauna unikalų rezultatą, kuris yra individualus jo kūrybinis laimėjimas, ir kurį mato ne tik mokytojas, bet ir klasės draugai bei jo tėveliai.
  • Mokytojui nereikia visa laiką naudotis tik vadovėlio medžiaga. Jis gali kurti įdomius, naujoviškus pamokų planus, naudodamasis kita, ne vadovėline medžiaga, iš karto sukelti į įrankį užduotis. Tokiu būdu pamokoje jis tampa mokymosi proceso organizatoriumi, padėjėju ir patarėju, didina savo skaitmeninio raštingumo kompetenciją – o toks ir turi būti šiuolaikinis mokytojas.
  • Sumažinamas popieriaus naudojimas, nes užduotis galima atlikti atsidarius įrankį.
  • Pagerėja vertinimas, nes mokytojas ne tik gali parašyti komentarus, tačiau ir įrašyti pastabas bei komentarus balsu.
  • Tėveliai visada mato medžiagą, naudotą pamokoje bei savo vaikų darbus ir įvertinimą, gauna informaciją iš karto, taigi taip gerėja mokytojo ir tėvelių bendradarbiavimas.
  • Patogu mokinimas, nebuvusiems pamokoje; jie gali bet kuriuo metu peržiūrėti pamokos medžiagą ir pagal galimybę atlikti užduotis namie.

Aš šį įrankį naudoju visus metus ir taikau visoms klasėms, su kuriomis dirbu – nuo penktokų iki aštuntokų. Ir iš tiesų esu labai patenkinta. Svarbiausia, kad juo džiaugiasi ir mano mokiniai.  Mokiniai sako, kad jiems įdomu naudoti pamokose mobilius įrenginius, turėti po ranka įdomesnę, ne vadovėlinę mokymosi medžiagą, kad užduotis jie gali atlikti individualiu ritmu, o vertinimo kriterijai, pateikti prie užduočių,  leidžia jiems stebėti savo pažangą.

Pedagogas.lt tinklaraštis elektroninio aplanko naudojimas

Kadangi tėveliai savo el. pašto adresu gauna pranešimus apie įkeltą naują mokytojo medžiagą ir apie savo vaikų darbus, jie iš karto pamato, kaip jų vaikas atliko vieną ar kitą užduotį, su kokiais sunkumais susidūrė, daugiau bendradarbiauja su mokytoju, rašo komentarus, pateikia siūlymus. Taip įrankis SeeSaw sujungia visą mokyklos bendruomenę, o tai šiandien irgi yra labai svarbu.

 

Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos
Fizikos mokytoja ekspertė
Virginija Birenienė