Europos kalbomis apie M. K. Čiurlionio spalvas ir garsus Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje | Pedagogas.lt

Europos kalbomis apie M. K. Čiurlionio spalvas ir garsus Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje

Geroji patirtis

2025 m. rugsėjo 30 d.

Europos kalbomis apie M. K. Čiurlionio spalvas ir garsus Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje

Dalintis

Image

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos lietuvių, užsienio kalbų, dailės ir muzikos mokytojos, bendradarbiaudamos su Šiaulių švietimo kompetencijų centru, organizavo integruotą renginį „Europos kalbomis apie M. K. Čiurlionio spalvas ir garsus“. Renginys buvo skirtas paminėti Europos kalbų dieną ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąsias gimimo metines.

Šio renginio tikslas – ugdyti mokinių pažinimo, komunikavimo ir kultūrinę kompetencijas, skatinti nuolatinį kalbų mokymąsi bei jų vartojimą įvairiuose kontekstuose. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas mokinių gebėjimui pažinti gimtosios šalies kultūrinį paveldą, stiprinti pagarbą menui ir įžymioms asmenybėms, tokioms kaip M. K. Čiurlionis. Taip pat siekta formuoti socialiai atsakingą, kūrybišką ir pilietiškai aktyvią jaunąją kartą, gebančią priimti šiuolaikinius iššūkius, suvokiančią pasaulio įvairovę bei siekiančią nuolatinio asmeninio tobulėjimo.

Renginio metu buvo akcentuojama kalbos, kaip sociokultūrinės tikrovės dalies, svarba. Ji buvo pristatoma ne tik kaip bendravimo, bet ir kaip mokymosi, pažinimo bei saviraiškos priemonė. Mokytojai ir organizatoriai pabrėžė, kad kalbų mokymasis yra neatsiejamas nuo Europos Sąjungos švietimo kultūros, padeda stiprinti europinį identitetą bei ugdo aktyvų pilietiškumą. Be to, renginys prisidėjo prie Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklų tinklaveikos plėtros.

Į veiklas įsitraukė Šiaulių „Romuvos“, Salduvės, Gytarių, „Juventos“, Dainų, Jovaro, Gegužių ir Ragainės progimnazijų 7–8 klasių mokiniai. Jie atliko kūrybines, menines, muzikines ir interaktyvias užduotis lietuvių, anglų, vokiečių ir prancūzų kalbomis, taip ugdydami gebėjimą taikyti kalbas praktinėje veikloje bei įvairiuose kultūriniuose kontekstuose.

Mokiniai turėjo galimybę pažinti M. K. Čiurlionį ne tik kaip dailininką, bet ir kaip kompozitorių, kurio kūryboje spalvos ir garsai susipina, sudarydami ypatingą meninę visumą. Jo paveiksluose matomi šviesos ir tamsos kontrastai, švelnūs pustoniai bei paslaptingi simboliai skamba tarsi muzikinės kompozicijos, o muzikoje atsiveria vaizduotę žadinančios vizijos. Šis menų dialogas tapo įkvėpimu mokinių kūrybinėms veikloms.

Renginys papildė ERASMUS+ JEAN MONNET projekto „Europos Sąjunga – tai aktyvus aš, tu ir mes visi kartu“, vykdomo Šiaulių „Romuvos“ progimnazijoje, veiklas sinerginės tarpdalykinės integracijos metodu ir suteikė mokytojams bei mokiniams žinių, supratimo apie Europos kalbas ir iškilųjį lietuvių tautos genijų M. K. Čiurlionį.

Renginio atmosfera buvo pakili ir įkvepianti, o jo pabaigoje mokiniai buvo apdovanoti simbolinėmis saldžiomis dovanomis. Tokie renginiai ne tik skatina mokinius domėtis kalbomis ir menu, bet ir prisideda prie jų asmenybės ugdymo, kultūrinio sąmoningumo bei tarpkultūrinės patirties plėtros.

Šiaulių „Romuvos“ progimnazijos informacija.

Kiti įrašai