Kaip ugdyti mokinių kūrybiškumą? Du metodai, kurie patiks kiekvienam!

Neabejoju, kad kiekvienas mokytojas nori ugdyti kūrybingus mokinius. O kiekvienas kalbų mokytojas svajoja gurkšnodamas kavą skaityti originalius, šmaikščius, puikia kalba parašytus mokinių tekstus. Kaip padėti vaikams atsiskleisti? Kaip paskatinti išlaisvinti savo vaizduotę? Noriu pasidalinti metodais, kurie ne tik puikiai veikia, bet ir džiugina vaikus.

Pirmasis metodas „Pridėk sakinį“ primena smagų žaidimą, į kurį noriai įsitraukia visi vaikai. Jo esmė paprasta: dirbdami porose arba nedidelėse grupelėse mokiniai atsakinėja į kelis su iliustracija susijusius klausimus, po kiekvieno klausimo lapeliai užverčiami ir siunčiami kitai porai (grupei). Vėliau lapeliai išvyniojami ir skaitomas bei interpretuojamas sukurtas tekstas. Plačiau metodas pristatomas šiame vaizdo įraše:

Kitas metodas – „Keistenybių dėžutė“. Savo esme jis šiek tiek primena daugeliui mokytojų dar iš vaikystės pažįstamą „sekretų“ gamybą. Į dėžutę, kurią mokiniai pasirenka ir dekoruoja patys (puiki galimybė integruoti veiklą su daile, technologijomis), mokiniai sudeda tai, kas jiems yra brangu, sukelia prisiminimus, atrodo juokinga ar keista. Pavyzdžiui, vienas penktokas į dėžutę įdėjo sustingusios lavos gabalėlį, kuri jam priminė egzotiškas atostogas... Daugelis vaikų savo dėžutes užpildė nuotraukomis, atvirutėmis, šaldytuvo magnetais iš kelionių.

Prisiminę svarbiausius pasakojimo kūrimo principus, pakalbėję apie struktūrą, vaikai kūrė tekstus. Spėjimas, kad vaikų fantazija yra beribė, pasitvirtino! :) Siūlau visiems išbandyti šį smagų, daug džiaugsmo ir kūrybinio polėkio  suteikiantį metodą. Jį išsamiai pristatau šiame vaizdo įraše:

 

Šiaulių Salduvės progimnazijos
lietuvių kalbos mokytoja
Tatjana Kukelkienė