Pasitikėjimo raktas yra kalbėjimas | Pedagogas.lt

Pasitikėjimo raktas yra kalbėjimas

Geroji patirtis

2020 m. spalio 01 d.

Pasitikėjimo raktas yra kalbėjimas

Dalintis

Image

Pedagogas, ateidamas dirbti į naują ugdymo įstaigą, turėtų žinoti, kokia gi darželio ar mokyklos filosofija, vizija, ugdymo tikslai ir metodai. Pagal šiuos kriterijus dažniausiai kiekvienas pedagogas atsirenka, ar ši mokymo įstaiga jam tinkama.

Kitas dalykas, apie kurį naujas žmogus privalo žinoti – tai grupės vaikų savitumas, tavo kolegos bei visa kita specialistų komanda. Bendravimas ir bendradarbiavimas yra vienas iš svarbiausių veiksnių jaustis gerai darbe ir kiekvieną rytą pradėti su šypsena.

Džiaugiuosi, kad nūdienos pasaulyje, daugumos ugdymo įstaigų (bent jau ikimokyklinio ir priešmokyklinio) centre yra vaikas, kuriam suteikiamos galimybės rinktis, žaisti, bendrauti, spręsti įvairius iššūkius, kurti, atrasti, tyrinėti, kitaip sakant – būti savimi. 

Mano asmeninė patirtis ir kasdienis darbas paremtas netradiciniais ugdymo metodais, tokiais kaip: Reggio Emillia pedagogikos principais, Howardo Gardnerio intelektų teorija bei bilingvistiniu (dvikalbiu) ugdymu. Įstaiga, kurioje dirbu, vadovaujasi principu „Vienas žmogus – viena kalba“. Todėl pas mus grupėse dirba du – angliškai ir lietuviškai – kalbantys pedagogai ir natūraliai, be streso užsienio kalbos mokosi lietuvių vaikai, o lietuvių kalbos – kitakalbiai vaikai. Taip pat mes daug laiko leidžiame gryname ore, taip sudarydami įvairias sąlygas laisvai reikštis mažiesiems ugdytiniams. Atliekant tam tikras veiklas pagal savaitės temas, dažnai tenka dalį sugalvotų uždavinių keisti, nes kaip pedagogas, esi suiteresuotas ugdyti vaikų kritinį mąstymą, kūrybiškumą, socialinius įgūdžius. Todėl kartais, kalbėdami apie rudens gėrybes, spėjame išnagrinėti, pavyzdžiui, tik moliūgą. Tačiau čia svarbiausia, kad vaikai yra įsitraukę, jų pačių iniciatyva pakeitėme savaitės planus. 

Ugdymo(si) aplinka, sukurta pagal H. Gardnerio intelektus (socialinė, matematinė-loginė, kalbinė, konstravimo, personalinė, muzikos, gamtinė erdvės), skatina vaikų saviraišką, kūrybiškumą, atskleidžia jų gabumus, stipriąsias puses. Tokiu būdu gali pastebėti, kur kuris tavo auklėtinis praleidžia daugiausiai laiko, kuo užsiima, kuri veikla yra jo mėgstamiausia, o kurios, atvirkščiai – vengia. Tam ir esame mes, suaugę, kad ne tik tobulintume vaiko jau turimus įgūdžius, bet ir pritrauktume jo dėmesį į mažiau dominančias veiklas bei padėtume ten, kur jo įgūdžiai nėra tokie stiprūs.

Turbūt daugelis sutiks, kad mokytojas – tai tarpininkas. Mes, pedagogai, atliekame be galo svarbią funkciją ugdymo įstaigose. Esame tie žmonės, kurie pažįsta kiekvieną vaiką, jų tėvus, savo kolegas ir ugdymo įstaigos vadovus. Ir mes galime labai daug! Per nepilnus 5-erius savo praktikos  metus supratau, kad svarbiausia yra kalbėti ir bendradarbiauti. Tai yra raktas į pasitikėjimą. Mes, darželio auklėtojai, esame tikrai šauni komanda, kuri kalba ir bendradarbiauja tiek tarpusavyje, tiek su vaikais ir jų tėvais, tiek su administracija ir vadovais. Mano manymu, tai ir yra svarbiausia ten, kur esu dabar.

Man atrodo, jei jau esi mokytojas, tai tu iš prigimties esi žmogus, kuris negali nusėdėti vietoje. Todėl dar po darbo darželyje gilinu saviugdos įgudžius, nemažai skaitau, domiuosi vaikų psichologija, inkliuziniu ugdymu, seku įvairius mokymus, seminarus. Prieš mėnesį vėl tapau studente, todėl šis rugsėjis ir man įpūtė naujų galimybių. 

O visiems tiems, kas ką tik tapo mokytojais – nepamirškite, kad svarbiausia yra tikėti tuo, ką darote! Juk mes kuriame ateitį. 

 

Kiti mokymai