Skaitmeniniai įrankiai ir kritinis mąstymas: ugdymas, kuris keičia XXI amžiaus kompetencijų ateitį
Geroji patirtis
2023 m. lapkričio 17 d.
Skaitmeniniai įrankiai ir kritinis mąstymas: ugdymas, kuris keičia XXI amžiaus kompetencijų ateitį

Kūrybiškumas, kritinis mąstymas, bendravimas ir bendradarbiavimas glaustai atspindi pagrindinių XXI amžiaus kompetencijų, kurių turi būti mokoma ir kurių turi mokytis būsimi aktyvūs ugdymo proceso dalyviai, esmę. Nepaisant to, kad pedagogai supranta šių kompetencijų ugdymo svarbą, jiems gali būti sudėtinga jas tinkamai įtraukti į ugdymo turinį.
Dalyvaudamos kvalifikacijos kėlimo kursuose (Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs) ) Graikijoje, Aušra Buivydaitė ir Violeta Mišeikė įgijo praktinių žinių, kurios paįvairins ugdymo procesą ir turinį lavinant šias kompetencijas.
Kūrybiškumo, kritinio mąstymo, bendravimo ir bendradarbiavimo galima išmokti, mokyti ir įdiegti bet kurioje aplinkoje, o skaitmeninių įrankių ir platformų prieinamumas šiais laikais gali labai padėti kuriant į vaiką orientuotą veiklą, kuri formuoja besimokančiųjų gebėjimą gyventi, bendrauti su kitais ir patirti sėkmę ateityje.
Šių mokymų pagrindinis tikslas - susipažinti su strategijomis ir įrankiais, kurie padėtų lavinti vaikų kūrybiškumo, kritinio mąstymo, bendravimo, bendradarbiavimo, socialinio intelekto, aktyvaus klausymo įgūdžius.
Mokymų metu mokytojos ne tik susipažino ir įsitraukė, bet ir išbandė įvarius skaitmeninius įrankius. Su Trello programa kuria kūrėme užduočių projektą, tai puikus įrankis bendradarbiavimui ir projektų valdymui. Nearpod - programa skirta interaktyvių užduočių kūrimui, kuri skatina mokinių mąstymą ir kūrybiškumą. Book creator – tai įrankis leidžiantis kurti vaikams žaismingas elektronines knygeles. Flip – vaizdo ir diskusijų platforma, kurio pagalba galime leisti vaikams išreikšti savo mąstymo procesą vaizdo ir garso įraše. Quizziz – inovatyvi ir interaktyvi mokymo(si) platforma, skirta viktorinoms ir apklausoms kurti. Blooket – tai interaktyvi mokomoji priemonė, kurioje viktorina derinama su patraukliomis užduotimis ir apdovanojimais. MindMup – skaitmeninis įrankis, skirtas kurti minčių, argumentų ir sąvokų žemėlapius. Canva – grafinio dizaino įrankis, kurio pagalba kūrėme infografiką ir pristatymus. Classcraft – edukacinė platforma, kurioje kūrėme virtualius personažus. Šiais skaitmeniniais įrankiais galima išnaudoti visas šiandienines galimybes ugdyti vaikus. Palengvinti vaikų dalyvavimą naudojant platformas ir programėles. Patirtį efektyvesnius bendravimo gebėjimus ir būdus.
Visi dalyviai mokymų metu iš Lietuvos, Belgijos, Kroatijos, Čekijos ir Vokietijos, dalinosi patirtimi, kaip naudojant tinkamus skaitmeninius įrankius galima padėti vaikams pasiekti geresnių rezultatų ugdant kūrybiškumo, kritinio mąstymo, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius. Nes skaitmeniniais įrankiais, vaikams, sukuriame galimybę dirbti kitaip ir mokytis: ieškoti, tyrinėti, atrasti, klysti, daryti išvadas, plėtoti savo kūrybines galias ar atrasti savo talentus.
Violeta Mišeikė ir Aušra Buivydaitė pasisėmė žinių ir įgūdžių ir turėjo galimybę įgyti techninių ir praktinių žinių, pagrįstą komandiniu darbu, diskusijomis ir detalizavimu.
Ikimokyklinio ugdymo mokytojos Violeta Mišeikė ir Aušra Buivydaitė, Kelmės „Kūlverstuko“ lopšelis-darželis
Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Kiti įrašai

Geroji patirtis
Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro mokytojos dalyvavo „Erasmus+“ mobilume Fuerteventūroje: dalijosi patirtimi ir stiprino tarpkultūrinį bendradarbiavimą
2025 m. kovo 18–27 dienomis Šiaulių „Santakos“ ugdymo centro plaukimo mokytoja metodininkė Asta Veikutienė ir etikos vyresnioji mokytoja Justė Staponkienė dalyvavo „Erasmus+“ mobilumo programoje Ispanijos Fuerteventūros saloje. Vizito metu pedagogės... Skaityti daugiau