Tarpdalykinė integracija tarptautiniame projekte: naudinga ir skanu | Pedagogas.lt

Tarpdalykinė integracija tarptautiniame projekte: naudinga ir skanu

Geroji patirtis

2024 m. kovo 18 d.

Tarpdalykinė integracija tarptautiniame projekte: naudinga ir skanu

Dalintis

Image

Kadangi tarpdalykinė integracija yra vienas iš Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos švietimo skyriaus suformuluotų 2024 metų veiklos prioritetų, būdamos klaipėdietės, nusprendėme pasidalinti su jumis mūsų gerąja patirtimi būtent šioje srityje.

Pradėkime nuo to, kad savo darbe stengiuosi kuo aktyviau įtraukti mokinius į projektines veiklas, nes būtent anglų kalbos taikymas realiame gyvenime skatina juos suvokti šios kalbos mokymosi tikslą – bendrauti su visu pasauliu ir pažinti jį remiantis informacija iš pirmų lūpų.

Projektą, kurį jau antrus mokslo metus mes, Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro klubo „Draugystė“ anglų kalbos būrelio „Happy English“ paauglių grupė, įgyvendiname su mūsų partneriais iš Vermonto valstijos (JAV), pavadinome „Hello from across the Ocean“.

Kaip užsimezgė šis ryšys?

Susidraugavome kasmetinėje TED (Transatlantic Educators Dialogue) mokytojų kvalifikacijos kėlimo programoje, kuri leidžia mokytojams iš JAV ir Europos susipažinti, pasidalinti savo darbo praktikomis, gyvenimo realijomis ir pan. Viena iš praktinių užduočių šiuose mokymuose buvo organizuoti mokinių projektinę veiklą.

Taip ir gimė mūsų projektas, kuriame praėjusiais metais apsikeitėme įdomiais faktais apie Lietuvą ir Vermontą, pristatėme mūsų įstaigas, papasakojome apie mūsų šventes, laisvalaikį ir pan., kūrėme ir žaidėme žaidimus bei bendravome tiesiogiai pasitelkdami „Google Meet“ įrankį.

Su mūsų darbais kviečiame susipažinti mūsų projekto svetainėje:
https://sites.google.com/windhamcentral.org/jelenaandkeighansstudents/home.

Kaip šiame projekte atsirado skani tarpdalykinė integracija? Viskas labai paprasta. Šių mokslo metų pradžioje mokiniai beveik vienbalsiai nubalsavo už mokytojų pasiūlymą, tęsiant bendradarbiavimą, susipažinti su tradicine Vermonto ir Lietuvos virtuve. Veiklos planas įtraukė šiuos žingsnius: apsikeisti trimis populiariausių vietinių valgių receptais, pagaminti pagal juos patiekalus, paragauti juos ir pasidalinti įspūdžiais per „gyvą“ susitikimą.

Supratome, kad cepelinų siūlyti negalime, nes ir Lietuvoje jie daug kam yra kietas riešultėlis. „Youtube“ susiradome šaltibarščių, bulvių plokštainio ir keptos duonos su padažu receptus. Mūsų partneriai parinko mums keksiukus su mėlynėmis, blynelius su klevų sirupu ir makaronus su sūriu.

Kadangi norėjome gaminti ir skanauti visus patiekalus drauge, gimė idėja pakviesti į pagalbą mūsų centro klubo „Želmenėlis“ kulinarijos būrelio „Skonių jūra“ mokytoją Laurą ir jos mokinius. Jiems ši idėja patiko, ir visi trys amerikiečių virtuvės receptai buvo mūsų dviejų būrelių narių išanalizuoti, pagaminti ir suvalgyti iki paskutinės kruopelytės.

O kadangi pamokos buvo integruotos, patiekalams verdant ir kepant, žaidėme žaidimus anglų kalba, pasikartodami įvairių prieskonių ir maisto produktų mūsų projekto partnerių receptuose pavadinimus anglų kalba, užpildydami ir aptardami sveikos gyvensenos piramidę bei sugalvodami klausimų apie mūsų gamintus patiekalus, kuriuos pateiksime mūsų artėjančio „gyvo“ susitikimo su mokiniais iš Vermonto metu.

Tarp kitko, jau buvome susitikę su jais po to, kai šie pamėgino gaminti šaltibarščius. Ir žinote, kas amerikiečiams šiame mūsų recepte pasirodė keisčiausia? Tai, kad, jų suvokimu, ryškios rožinės spalvos patiekalas turėjo būti... saldus. Mums tai juk neateitų į galvą, ar ne?

 

Autorės:

Jelena Osipkova (Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro neformaliojo vaikų švietimo anglų kalbos mokytoja metodininkė);

Laura Petrauskaitė (Klaipėdos vaikų laisvalaikio centro neformaliojo vaikų švietimo technologijų mokytoja).

 

Kiti mokymai