Sveikatingumo projektas eTwinning erdvėje „Sveika šypsena“
Sveikata – svarbiausias mūsų turtas. Tik būdami sveiki galime gerai jaustis, protingai mąstyti, gerai mokytis ir sveikai šypsotis. Karantino metu, mes daug laiko praleidžiame namuose, mažai judame, nesveikai maitinamės, būname liūdni, mūsų smegenims trūksta deguonies, nes mes visą dieną praleidžiame prie kompiuterio dalyvaudami pamokose, žaisdami žaidimus elektroninėje erdvėje ir bendraudami su draugais. Norėdama vaikus atitraukti nuo nuolatinio sėdėjimo prie kompiuterio, sukūriau projektą „Sveika šypsena“ ir juo pasidalinau su mokiniais, kolegomis, bendraminčiais tarptautinėje eTwinning erdvėje. Prisijungė darželio auklėtojos ir mokytojos iš Lietuvos, bei projekto dalyviai iš Turkijos ir Gruzijos.
Visą mėnesį pamokos prasidėdavo rytmetine mankšta, sportuodavome po 10 minučių kiekvieną rytą, pamokų metu nuolatos mankštindavome akis ir kojų pėdas. Kiekviena diena prasidėdavo nauju iššūkiu.
Pirmąją projekto savaitę, su mokiniais diskutavome apie dantų higieną, priežiūrą, kūrėme ketureilius ir šūkius, kad sveika šypsena pirmiausia priklauso nuo mūsų sveikų dantukų. Vaikai iliustravo savo sukurtus ketureilius, kuriuose atsispindėjo sveika šypsena.
Antrąją projekto savaitę vyko integruotos pamokos, kurių metu, mokiniai rašė rašinėlius per lietuvių kalbos pamoką „Kaip užaugti sveikam“, skaičiavo kolorijas per matematikos pamoką, piešė sveikų produktų kompoziciją lėkštėje, o kas kenkia mūsų sveikatai, aptarėme per pasaulio pažinimo pamokas. Kiekviena diena prasidėdavo mankšta, o per fizinio lavinimo pamokas išbėgdavome į savo kiemus ir sportuodavome gryname ore.
Sausio mėnesis prabėgo greitai. Trečiąją projekto savaitę mes aptarėme, o kas gi mums padeda augti sveikiems, kas rūpinasi mūsų sveikata, kas į pagalbą atskuba ištikus nelaimei. Per dailės ir technologijų pamoką kūrėme lankstinuką, jame pavaizduodami mūsų pagalbininkus, kuriuos kviečiame ištikus nelaimei: tai gydytojai, policijos pareigūnai ir gaisrininkai. Diskutavome, ko reikia, kad mes augtume sveiki: kasdien sportuoti, grūdintis, sveikai maitintis, daugiau laiko praleisti gryname ore.
Ketvirtoji projekto savaitė buvo pati įdomiausia. Nusprendėme šią savaitę nevalgyti saldumynų. Mes susipažinome su sveikų patiekalų gamyba. Vaikai gamino salotas, sveikuoliškus traškučius iš burokėlių, kepė morkų pyragus ir savo receptais dalinosi su klasės draugais. Sveikuoliškų patiekalų popietę nusprendėme suruošti ir grįžus į mokyklą.
Projekto tikslas buvo pagerinti mokinių fizinį aktyvumą, mokantis namuose karantino metu, pasidalinti šiuo projektu su kitų mokyklų mokytojais. Visa tai pavyko. Vaikai buvo labai laimingi. Tėveliai bendradarbiavo siųsdami mokinių nuotraukas. Šių tikslų sieksime ir ateityje.
Norintys sveikatingumo projektą įgyvendinti savo mokykloje, programą rasite internetinėje svetainėje.
Nesvarbu koks atstumas mus skiria ir kiek laiko mes esame atskirti vieni nuo kitų, svarbiausia sukurti aplinką į kurią norėtųsi vėl ir vėl sugrįžti.
Inesa Jančioraitė Tichomirova
Vilniaus „Spindulio“ progimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė
Kiti mokymai
Vaikystės žingsniai: socialinio pedagogo iššūkiai ir galimybės teikiant pagalbą mokiniams
Socialinis pedagogas atlieka esminį vaidmenį mokykloje, ypač darant didelį poveikį jauniausiems moksleiviams. Šiame straipsnyje nagrinėsiu iššūkius, su kuriais susiduria socialiniai pedagogai šioje amžiaus grupėje, ir apžvelgsiu perspektyvas, siekiant sukurti gerą... Skaityti daugiauUgdymas per žaidimus vaikų darželyje – kartais pamiršta, bet veiksminga veikla
Neatsiejama vaiko veikla, jo gyvenimo forma vaikų darželyje – žaidimai, kurie turi didelę svarbą ankstyvame amžiuje. Kartais, ugdydami mažąjį žmogų, tai pamirštame. Žaidimas – vienas iš pagrindinių būdų vaikams ugdytis... Skaityti daugiau