Skirtingų žanrų kūrinių analizės modeliai, praktinės kūrinių analizės ir interpretacijos užduotys | Pedagogas.lt

Skirtingų žanrų kūrinių analizės modeliai, praktinės kūrinių analizės ir interpretacijos užduotys

Dalintis

Mokymo dalių sąrašas

Įžanga

1/20

00:02:24

Kūrinio analizės tikrasis tikslas

2/20

00:06:02

Kūrinys – epochos ir autoriaus idėjų atspindys

3/20

00:01:38

Analizės ir interpretacijos būdai bei tikslai

4/20

00:03:49

Žinių taikymas: teksto klodai ir pasiekimų lygiai

5/20

00:02:12

I. Epochos apžvalga

6/20

00:01:12

II. Rašytojo kūrybos pažvalga

7/20

00:02:01

III. Kūrinio analizė

8/20

00:19:11

Kūrinių aktualumas, emocinė, etinė, pažintinė reikšmė

9/20

00:09:50

Kritinio mąstymo arba interpretacijos užduotys

10/20

00:07:35

Tekstų lyginimo užduotys

11/20

00:09:40

Keturi kūrinio analizės lygmenys

12/20

00:01:39

Draminės situacijos – dramos kūrinio pagrindas

13/20

00:06:32

Kūrinių lyginimo galimybės

14/20

00:01:41

Gramatikos formos interpretacija

15/20

00:04:49

Kūrinio interpretacijos objektyvumas ir subjektyvumas

16/20

00:01:05

Literatūrinio ugdymo veiklos ir etapai

17/20

00:01:42

Klausimų - atsakymų sesija

18/20

00:05:37

Įvertinkite žiūrėtą mokymą

19/20

Testas

20/20

Mokymo medžiaga

Informacija

Šis mokymas yra skirtas lietuvių kalbos ir literatūros pedagogams, kurie nori pasiruošti 9-12 klasių mokinių programos atnaujinimo pakeitimams, gebėti vertinti mokinių pažangą ir įgytas kompetencijas bei tobulėti patys.  


Mokymas yra 3 mokymų ciklo „Atnaujintos lietuvių kalbos ir literatūros programos praktinis įgyvendinimas“ dalis. 

Šis antrasis ciklo mokymas „Skaitymo strategijų taikymas analizuojant įvairių žanrų kūrinius“ skirtas mokytojams lituanistams. Pateikti skirtingų žanrų kūrinių analizės modeliai ir praktiniai įrankiai bus naudingi mokytojams, dirbantiems pagal atnaujintą lietuvių kalbos ir literatūros programą 11-12 (III-IV gimnazijos) klasėje. Tačiau visa pateikta medžiaga, siūlomi metodai, užduotys, interpretavimo, rašymo ir kitus įgūdžius ugdančios veiklos lengvai pritaikomos ir 9-10 (I-II gimnazijos) klasių mokiniams.



Mokymo metu sužinosite:

  • kaip ugdyti kalbėjimo, klausymo, skaitymo, teksto analizės ir interpretacijos bei rašymo įgūdžius analizuojant privalomuosius ir pasirenkamuosius autorius;
  • kaip skaityti klasiką dirbtinio intelekto amžiuje (kūrinių analizės modeliai);
  • kaip sluoksnis po sluoksnio atverti kūrinio prasmes (garsas, žodis, sakinys irgi tekstas); 
  • kaip prasmę kuria kontekstas ir skaitytojo patirtis.


Po mokymo gebėsite:

  • remdamiesi kūrinių analizės modeliais ir naudodamiesi įvairiomis teksto analizės užduotimis ugdyti mokinių kalbėjimo, klausymo, skaitymo įgūdžius;
  • lavinti mokinių teksto analizės ir interpretacijos bei rašymo įgūdžius;
  • pagal pateiktus pavyzdžius analizuoti ir pateikti kūrinių lyginimo, apibendrinimo užduočių, tinkamų ir (įsi)vertinimui. 


3 mokymų ciklą sudaro šie mokymai:


Lektoriai

Vida  Lisauskienė

Vida Lisauskienė

Vilniaus licėjaus lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja ekspertė. 2016 ir 2023 metų Programos atnaujinimo grupės narė, metodinių rekomendacijų pagal atnaujintą programą bendraautorė, ,,Baltų lankų“11-12 klasei ir LLTI vadovėlių 9-10 klasei ir teksto

Atsiliepimai